Förstår honom. Helt.
Är rädd för att dom inte har den höjden. Supportrar är bra, dom stöttar oss. Det gillar. Vi har dom med oss samt att våra partners köper mat och dryck.
Dumma jävla ALI, där är jag rädd att vi landar om vi letar. Maken till människa som kan få ett rum med sig har jag nog inte upplevt så direkt. Äckligt.
Samma här. Jag tror att han är en av få i HV som inser att han inte är rätt man för att få HV på rätt spår igen.
Fler borde följa hans exempel. Väldigt många fler.
Det kommer bli fullständigt kaos nu när han lämnar dock. Nylin var en av de enda vettiga människorna i föreningen. Nu ska ALI anställa en ny person i hans roll, och det vet vi ju hur det lär gå.
Hugo Alnefeldt finns på hemsidan. Gissa vem i truppen som inte finns där fastän han stått i mål de tre senaste matcherna och räddat poäng samtliga tre matcher?
Det här PROVOCERAR mig banne mig mer än tabellpositionen. Vad är det för fel på organisationen???
Det är bara att inse fakta.
Hv ledningen skiter i om vi åker ut SHL och att x antal inom föreningen kommer få sparken för att ekonomin blir sämre.
Viktigaste är att man inte ändrar om i tränarstaben för det har inte funkat tidigare år. Man lever under en sten och vägrar inse fakta att Anton har ett ännu sämre poängsnitt än ifjol.
Helt otroligt att man inte ser problemet. Det positiva är kanske att man får en ny styrelse igen för nuvarande kan ju omöjligt vara kvar om vi åker ur.
Tja, jag vet inte det jag. Vilken påverkan har Nylin på det sportsliga? Hans styrkor ligger inte där, utan i klubbdirektörsskapet. Kamrersaspekten och den sociala snacka-med-folk-aspekten. Den är naturligtvis inte oviktig. Men påverkan på en styrelse drabbad av handlingsförlamning eller masspsykos tror jag inte är en av hans styrkor.
Men det är det som kallas kontinuitet.
Tyvärr
De sitter kvar i karusellen
Nu är de ju ofta duktigt tröga med att uppdatera. Men håller med.
Var tvungen maila och be dom plocka bort Bosse Ahl nån vecka efter han gått bort.
Då skylldes det på att det var nåt “strul” komma åt den modulen på SHL-sidan.
Me tippa på BS….
Jag är riktigt nyfiken på vad tiden läggs på i HV71 egentligen, inne på kansliet och i styrelsen. Vad är det man jobbar med? Det skulle jag bra gärna vilja veta. Stillman, styrelsen, marknad, evenemang osv. Vad jobbar de med? Hur är känslan? Hur är stämningen?
Det hade varit riktigt intressant att se.
Bilden till Antons förlängning kanske?
Och letar i alla förråd och skriker ”va fan är bokstäverna”.
Det är svinigt, Sandström ska ha stor cred för att komma in och använda plocken och med ett stabilt spel frigöra lite offensiv kraft. Inget namn på tröjan och inte med på hemsidan. Skit.
Kan vi trycka en matchtröja åt honom?
Är de på jobbet. Eller ”jobbar” hemifrån?
Förening 1:
Sparkar en klubb- och landslagsikon sju månader in på ett fyraårskontrakt för att han inte får ut max av laget. Sannolikt känner föreningen ingen oro för degradering utan entledigandet sker av just ovan nämnda skäl.
Förening 2:
Förlänger med en “no name” när man är på god väg att åka ut ur ligan. Säsongen efter ligger föreningen än brunare till efter drygt halva säsongen men låter det fortsätta utan åtgärd.
Tänk vad olika det kan vara…
Om man gör saker på rätt sätt, så blir sakerna med tiden bättre, inte sämre.
Detta vare sig det handlar om att spela ett instrument, spela poker eller spela försvarsspel i ishockey. Om sakerna med tiden inte blir bättre, så gör man sakerna på fel sätt.
Varför krångla till det?
Tycker det är ynkligt att en förening som HV71 inte har utveckling och förbättring som grundkrav i sin verksamhet.
Utan en ständig utveckling och förbättring avstannar inte en verksamhet, den går bakåt.
Det är kravlöst i vår förening. Man pratar bara väldigt mycket om det för att rättfärdiga sig själva och för att de själva tror att DET är att ställa krav. Finns ingen tävlan längre och därmed ingen helhjärtat prestige i att vara bäst någonstans utan man nöjer sig med att titta i backspegeln.
Att prata mycket är ofta ett tecken…
Vissa snackar, andra gör.
Jag tror att det stora problemet som förhindrar utveckling är att ”alla” jobbar i samma tidsperspektiv, nämligen ”här och nu”. Det leder till att ingen riktigt kan eller orkar dra ut tidslinjalen för att kunna utveckla saker och ting.
HV har en av de minsta organisationerna i SHL. Vid degraderingen till HAS tvingades man minska antalet medarbetare. Och vid uppflyttningen rekryterade man inte upp in amma omfattning. Detta har lett till stagnation. Jag anser att detta är en stor bidragande orsak till att inte bara resultaten gått åt skogen, utan utvecklingen har fått stå tillbaka. Alla beslut och all ekonomi har mer eller mindre gått åt till att återetablera herrlaget i SHL. Vilket ju har gått sådär. Och nu finns inte orken, eller pengarna att göra nånting åt det här.
Frågan är om fortsatt kontrakt hjälper. Det kommer ta ett tag till, samt att utökning av organisationen krävs för att komma tillrätta med detta.
Jag tror att det saknas en ledning som har förmåga att hålla ihop föreningen, att få den att dra åt samma håll. Att få den att tro på något större än den egna arbetsinsatsen. Att få samtliga medarbetare, såväl spelare, ledare och administrativ personal, att gå til jobbet mer än bara för att kamma hem en lön. Det borde vara tämligen enkelt i en idrottsförening på elitnivå under varumärket HV71, men här har HV gått vilse.
Det du beskriver, att man inte rekryterat upp det man tappade i HA, är ju inte en pengafråga utan en fråga om prioriteringar.
Jag tror att HV måste bygga om från grunden då det letat sig in alltför många lycksökare, jag kallar dem Snacke-Pellar, som tagit sig vatten över huvudet. Cred till Nylin som ändå insåg det själv.
