Tråden om HV71

Sluta gå på matcherna har jag pekat på länge nu som den enda fungerande åtgärden men de finns många (bla skribenter här) som säger att de är en dålig idé.

HV är ett företag, det är knappast en hockeyförening längre. I alla företag är det enda som räknas vad som visas på den sista raden när bokslutet är klart. Företaget går bra och så länge de får fortsätta göra de så kommer företagsledarna tro att allt är bra.

För helvete människor.
SLUTA
FYLLA
GARDEN.

Det är verkligen vår enda chans att få företagsledarna att öppna ögonen. Förstår man inte det så är man rätt korkad imo.

7 gillningar

Det kommer inte att gå. Även om alla vi här på forumet slutar gå kommer biljetterna hamna hos andra. Det bor väl ca. 140k här i Jönköping, varav jag gissar på (minst kanske?) ca. 15000 är intresserade av att gå på varje match. Man kommer inte få med sig alla på detta, eftersom 50% av supporterskaran är ryggdunkare och ännu fler procent av de matchgående är det. Vi är körda helt enkelt.

Det är upp till sponsorerna nu.

1 gillning

Sponsorerna är på HV71 linje! Det är kört!

Jaha, det var den säsongen det, kval tredje året är klart då det skiljer 7 poäng upp till lag som vinner matcher i serien. Vad gör man nu i klubben?, skiter i vilket eller agera?, ett förslag ring FBK och frågar hur de tänkte när de sparkade JJ när de ligger på plats Sju.

Vi prenumererar på en kvalplats!

1 gillning

Hv71 är fan helt obegripliga. Allting går bra enligt HV medans resultaten är helt motsatta. Ingen gör någonting. Ingen värvas. Ingen sparkas. KD lämnar. Spelarna har FÖR HELVETE inte ens sina namn på tröjan vad i HELVETE är det frågan om.

Sparka Anton för att göra NÅGONTING vad fan är det med denna föreningen. Hur är det möjligt? De förnedrar ju hela klubbmärket??? Det är ju fan pinsamt att hålla på HV.

Herregud. Fördelen med avsaknaden av värvningar tills nu är väl att man kan spetsvärva för kval. Ärligt talat - De måste till en utredning för vad de sysslar med - det är ju inte klokt.

1 gillning

Nja. Det här är nog sista året.

Du vet att det finns kval till div1 också va?

Hahaha! Sant. My bad!

Jag tänkte på det där också, undrar om han skulle vara intresserad av att träna HV71? En sjundeplats i högsta serien är inte illa och är fan så mycket bättre än vad Blomman gjort hittills, just saying.

Fortfarande, ingen jävla Jönsson i vårt bås.

1 gillning

Jag menar inte att JJ skulle träna HV, mer att HV skulle ta lite råd av FBK hur de tänkte när de sparkade HC trots att de är mycket bättre och ligger på plats sju i SHL.

Det beror på att det finns krav i FBK.

Jo men det kan man också testa, det är värt ett försök i alla fall.

Vi behöver en kruka till Blomman.
Nån som kan ge näring och hårda gränser för vad som är möjligt
:winking_face_with_tongue:
Och nåt fat som kan ta upp skitvatten

Inte någon ny coach, inte några nya spelare som gör skillnad. Total handlingsförlamning i klubben. Jag tror att styrelsen haft en god middag, tagit en fin konjak och en god cigarr och beslutat att vi gör inte ett skit, blir det HA så kommer de dumma jävlarna till supportrar ändå att fylla HG, omsättningen blir lägre men vi kommer ändå gå med vinst och det är ju ändå det viktigaste i kråksången.

Hur kan du uttrycka dig så?

Jag tycker INTE så men styrelsen har sannolikt den uppfattningen.

1 gillning

Hv får sikta på att ha hemmaplansfördel i kvalet. Fyfan vad illa skött denna förening är.

I andra föreningar är tränaren den första som ryker. Fbk sparkar jönsson när de ligger 7:a.

I HV71 är tränaren… inredning. Blomman är som en ficus i hörnet: alltid där, lite dammig, ingen vet riktigt varför, men absolut inget man flyttar på.

Resultaten? Sekundärt.

Prestationskurvan? Abstrakt konst.

Budskapet? ”Vi tror på det vi gör.”

Säkraste vårtecknet i Sverige?

Inte pollen.

Inte uteserveringar.

Nej, HV71 i kval.

Å där står Blomman på bänken med en cappricciosa, lugn som en perenn. För i Jönköping byter man inte tränare.

Man odlar dem.

3 gillningar

Richard Nylin blir alltså marknadschef för ett metallföretag med 100 anställda. Känns som han snarare lämnar något än går till något…

Från VD på HV71 till marknadschef på mindre företag…