Tråden om HV71

Om nu OSL skriver på för ett betydligt billigare kontrakt (vilket jag tror), så öppnar dessa kontrakt som du nämner oerhört mycket pengar för HV.

Kan nog pumpa in 2 Topp centrar för de pengarna.

Kan någon räkna på ungefär hur mycket i månaden detta öppnar? Förutsatt att OSL får låt säga 100’ i månaden.

Alla dessa hade runt 250k per månad.

Alltså runda slängar 1 mille i löner.

Låt säg Kärpät tagit 100-150k av Tikka och OSL går ner till 100k borde vi ha löneutrymme för nya spelare runt 800k. Två toppcentrar borde alltså vara ok att få in här.

För Reber/HP/WIN/Eriksson skaffar vi en tredjekedje forward typ Träff.

Tycker ekonomin går ihop för att förstärka laget nästa år.

Backsidan blir billigare om man tänker Malte och Annborn som del av 8 backar.

Han kan ju inte säga nåt annat.

Detta är ju en klassiker i den branschen som tål att tas igen:

Utåt finns bara två lägen, fullt förtroende eller noll förtroende, vilket betyder att man sparkar vederbörande. Så alltså kommer man alltid ha “fullt förtroende för”, eller se nån som “rätt man” tills den dagen sparken är ett faktum.

Fast det måste vara värt att ha kvar Brännström och bryta med Pasic?

I övrigt ska vi kanske undvika att byta ut alldeles för många, finns väl någon uppsida med att 13 gubbar har spelat ihop en säsong.

1 gillning

Om man läser/lyssnar på det HV genom ordföranden, klubbdirektören och tillförordnade general managern säger så är det väl tveklöst alt. 2 som gäller?

ALI vägrade ju att ens erkänna att man riskerade att hamna i kval i den intervju som var i JP i mellandagarna. De planerar ju inte ens utifrån att de kan hamna kval, eftersom ”där är vi inte än”! Men för i hela j#vla h€£vete - det är ju därför man planerar i första taget! För att INTE hamna där!

Men. Så tänker de inte i HV. Det är ju bara några poäng upp. Historik, statistik, trender, sannolikheter osv., m.m., betyder ju ingenting. Så man behöver inte ens planera för det.

Fars. Höga insatser. Men fortfarande. En fars.

Återigen är jag mycket intresserad av hur den här planen som Stillman alltid pratar om att man har och som man jobbar stenhårt med, ser ut och vad den innehåller. Vilka mätvärden använder man och vilka åtgärder ser man ska leda till lyftet? Och hur jobbar man? Förutom stenhårt då…..

1 gillning

Man kan ju hoppas och jag förutsätter att de har en plan B men håller den tätt intill kroppen tills vidare, allt annat vore grovt tjänstefel av ansvariga i ledning och styrelse. En ledning och styrelses viktigaste uppdrag är att hålla olika scenarion och därmed planer levande.

Fast kan inte bryta för mycket kontrakt. Hellre behålla Pasic och inte förläng med OSL om du vill förlänga brännan

Samtidigt 13 bra spelare som spelar ihop är kanske bra. 13 dåliga kommer inte bli bra bara för de spelar ihop.

Osl varit kass länge nu tyvärr, brännan med.

Det kanske är bättre om vi inte får tillbaka för många skadade spelare, för de vi har tillgång till nu gör ju en grym indats.

Alltså … det är ju något ALLVARLIGT FEL med föreningen. Vad är det för sjuk organisation? Den är ju helt lamslagen. Ingenting fungerar. Den håller verkligen på att ruttna inifrån. :frowning:

8 gillningar

Vänta. Inte Laz heller?

Anton eller lagkapten borde ju gått och dragit materialaren i örat för länge sedan.

1 gillning

Och Sandström fortfarande utan namn på tröjan. Något är riktigt ruttet i den småländska organisationen i världsklass.

3 gillningar

Antingen är det så uselt och tröttsamt om det framgår eller så driver klubben med alla genom att tala om att HV är störst, bäst, och vackrast och man gör som man vill.

Förlängning mot Timrå? Det här är bisarrt, trodde de skulle åka på en förnedring.

Sportchefen sjukskriven.
Klubbchefen säger upp sig.
Våra tre represenationslag ligger sist eller näst sist i sina respektive tabeller.

Styrelsen:
IMG_8256

7 gillningar

Efter Luleå matchen fanns det hopp om att slippa kval, men nu efter saik och timrå så halkar vi efter.. Vi höll ut länge poängmässigt i tabellen, trots haltande prestationer, men nu känns det kört.

Och bokstäverna sitter väl fast i någon båt från Kina, hoppas de har beställt flera, så de räcker till för nästa trupp i HA.

1 gillning

Något? Snarare hela jävla skiten.

Avståndet ökar till säker mark. Men likförbannat så agerar man inte i Hv. Man har bestämt sig till döden att köra med Anton. Det är så genomruttet i denna förening.

Vi åker ut och det kommer ta år om vi ens kommer tillbaka någon gång. Publiken lär svika denna gång och medlemmar lär inte öka som förra gången.

Men det är så när en styrelse och sponsorer jobbar med makt.

1 gillning

Lägg ner föreningen.
Det finns ingen värdighet kvar.

4 gillningar

Jag är så jävla trött på detta. Det spelar fan ingen roll hur prestationen på isen ser ut, det händer ingenting! Så vad fan ska vi göra som supportrar?

  • Sluta gå på matcherna
  • Sluta köpa biljetter
  • Sluta köpa merch
  • Sluta köpa korv, öl
  • Visa tomma läktare, det är enda språket styrelsen förstår
  • Bojkotta hemmamatcher organiserat
  • Stå utanför arenan istället för att gå in
  • Häng banderoller som riktas mot styrelsen, inte spelarna
  • Kräv öppna svar från styrelsen
  • Kräv presskonferenser som faktiskt säger något
  • Kräv ansvar, inte floskler
  • Kräv att någon (AB) avgår
  • Kräv en plan, inte “vi jobbar långsiktigt”
  • Kräv transparens kring sportliga beslut
  • Kräv en förklaring till varför alla lag är i botten
  • Kräv en förklaring till varför juniorverksamheten havererar
  • Kräv en förklaring till varför damlaget lämnas att dö
  • Kräv en förklaring till varför herrlaget är identitetslöst
  • Sluta acceptera “otur” som ursäkt
  • Sluta acceptera “skador” som ursäkt
  • Sluta acceptera “process” som ursäkt
  • Påminn om att detta är HV71, inte en bottenklubb (jo)
  • Skriv öppna brev
  • Spamma styrelsen med frågor
  • Fråga sponsorer om de står bakom detta
  • Gör missnöjet omöjligt att ignorera
  • Visa att utan supportrar är klubben ingenting
  • Visa att tålamodet är slut
  • Visa att lojalitet inte är detsamma som tystnad
9 gillningar