Låt säg Kärpät tagit 100-150k av Tikka och OSL går ner till 100k borde vi ha löneutrymme för nya spelare runt 800k. Två toppcentrar borde alltså vara ok att få in här.
För Reber/HP/WIN/Eriksson skaffar vi en tredjekedje forward typ Träff.
Tycker ekonomin går ihop för att förstärka laget nästa år.
Backsidan blir billigare om man tänker Malte och Annborn som del av 8 backar.
Detta är ju en klassiker i den branschen som tål att tas igen:
Utåt finns bara två lägen, fullt förtroende eller noll förtroende, vilket betyder att man sparkar vederbörande. Så alltså kommer man alltid ha “fullt förtroende för”, eller se nån som “rätt man” tills den dagen sparken är ett faktum.
Om man läser/lyssnar på det HV genom ordföranden, klubbdirektören och tillförordnade general managern säger så är det väl tveklöst alt. 2 som gäller?
ALI vägrade ju att ens erkänna att man riskerade att hamna i kval i den intervju som var i JP i mellandagarna. De planerar ju inte ens utifrån att de kan hamna kval, eftersom ”där är vi inte än”! Men för i hela j#vla h€£vete - det är ju därför man planerar i första taget! För att INTE hamna där!
Men. Så tänker de inte i HV. Det är ju bara några poäng upp. Historik, statistik, trender, sannolikheter osv., m.m., betyder ju ingenting. Så man behöver inte ens planera för det.
Fars. Höga insatser. Men fortfarande. En fars.
Återigen är jag mycket intresserad av hur den här planen som Stillman alltid pratar om att man har och som man jobbar stenhårt med, ser ut och vad den innehåller. Vilka mätvärden använder man och vilka åtgärder ser man ska leda till lyftet? Och hur jobbar man? Förutom stenhårt då…..
Man kan ju hoppas och jag förutsätter att de har en plan B men håller den tätt intill kroppen tills vidare, allt annat vore grovt tjänstefel av ansvariga i ledning och styrelse. En ledning och styrelses viktigaste uppdrag är att hålla olika scenarion och därmed planer levande.
Alltså … det är ju något ALLVARLIGT FEL med föreningen. Vad är det för sjuk organisation? Den är ju helt lamslagen. Ingenting fungerar. Den håller verkligen på att ruttna inifrån.
Antingen är det så uselt och tröttsamt om det framgår eller så driver klubben med alla genom att tala om att HV är störst, bäst, och vackrast och man gör som man vill.
Efter Luleå matchen fanns det hopp om att slippa kval, men nu efter saik och timrå så halkar vi efter.. Vi höll ut länge poängmässigt i tabellen, trots haltande prestationer, men nu känns det kört.
Avståndet ökar till säker mark. Men likförbannat så agerar man inte i Hv. Man har bestämt sig till döden att köra med Anton. Det är så genomruttet i denna förening.
Vi åker ut och det kommer ta år om vi ens kommer tillbaka någon gång. Publiken lär svika denna gång och medlemmar lär inte öka som förra gången.
Men det är så när en styrelse och sponsorer jobbar med makt.
Jag är så jävla trött på detta. Det spelar fan ingen roll hur prestationen på isen ser ut, det händer ingenting! Så vad fan ska vi göra som supportrar?
Sluta gå på matcherna
Sluta köpa biljetter
Sluta köpa merch
Sluta köpa korv, öl
Visa tomma läktare, det är enda språket styrelsen förstår
Bojkotta hemmamatcher organiserat
Stå utanför arenan istället för att gå in
Häng banderoller som riktas mot styrelsen, inte spelarna
Kräv öppna svar från styrelsen
Kräv presskonferenser som faktiskt säger något
Kräv ansvar, inte floskler
Kräv att någon (AB) avgår
Kräv en plan, inte “vi jobbar långsiktigt”
Kräv transparens kring sportliga beslut
Kräv en förklaring till varför alla lag är i botten
Kräv en förklaring till varför juniorverksamheten havererar
Kräv en förklaring till varför damlaget lämnas att dö
Kräv en förklaring till varför herrlaget är identitetslöst
Sluta acceptera “otur” som ursäkt
Sluta acceptera “skador” som ursäkt
Sluta acceptera “process” som ursäkt
Påminn om att detta är HV71, inte en bottenklubb (jo)