Jag vill gärna fortsatt se Rindell i HV tröjan.
Jag med. Men för att kunna ge Gustafsson och Annborn plats utan att bryta ett annat tungt kontrakt så fick han tyvärr stryka på foten.
Nej jag tycker nog inte vi har råd behålla teden, Osl och brännan om vi samtidigt ska ha kvar pasic.
Ut med Kloos på kanten i andrakedjan och in med två rejäla centrar för att lyfta hela laget.
Typ så här.
Ang - ny - Woods
Heponiemi - Rousek - Kloos
Luoto - ny - ny
Pasic - Lindström - ny/teden/osl/brännan
Extra: Laz
Om vi kollar på de som har kontrakt och det som ryktas in/förlängningar
Lehtinen (Liv)
Fransson-Hansson
Borgman-Hattaka
Alsing-Lagerberg
Annborn
Ang-Rousek-Woods
Kloos-Heponiemi-X
Pasic-Lindström-OSL
Davidsson-Laz-X
X
Liljander har gjort exakt samma misstag som sin föregångare Nubben genom att låsa upp betydande positioner i laget. Han gjorde en rövare inför säsong och höll tummarna för att 13 nyförvärv skulle leverera personbästa. Det höll inte. Bland de vi tagit in finns sådana vi naturligtvis kan bygga vidare på, men det finns också kontrakt som låser oss i en, ett par säsonger framåt.
Ser vi bara till uppställningen här ovan så finns det två platser kvar att fylla – på forwardssidan. Säger vi att vi lånar ut Liv och Davidsson, kanske även Annborn (som jag tycker bör få chansen), så har vi ytterligare tre platser. Av de spelare vi redan har är det ett gäng spelare vi låst upp ett betydande kapital i. Ser inte riktigt hur vi ska kunna göra laget bättre utan att än en gång behöva bryta kontrakt. Om inte går vi in i en ny säsong med samma svaga, ospetsiga, centerlösa och hjärtlösa lagbygge.
Framtiden ser mörk ut både på kort och lång sikt.
Pilut skulle jag gissa kommer. David Gustafsson är nog rätt sannolik han också.
Ryktas det att vi skall förlänga med OSL??
Där borde ju vara no brainer att säga tack och hej efter denna säsongen..
Glömde att Lehtinen är på kontrakt. Det MÅSTE tyvärr brytas.
David G skulle kunna vara X i mitt lag.
Hur ska vi få plats med Pilut?
Brännan och Teden behövs för att få lite HV-identitet i laget. Vet att jag tidigare skällt ut dessa spelare efter noter, men det var baserat på nuvarande lön/roller.
OSL framstår allt mer som en perfekt spelare till 4.e line
Tycker man ska satsa på Malte fullt istället.
Alternativet hade väll vart att bryta med Hatakka. Vet inte hur realistiskt det är dock. Vill bara inte att man gör samma misstag som man gjorde med Laleggia och släpper Rindell till annat SHL lag där han dundrar in poäng.
Drömmer fortfarande om att ha Laleggia PP1, Rindell PP2 tillsammans med AP och Borgy i laget, men detta är inte drömtråden..
Hatakka är bra. Bryt ej. Stark defensivt.
Halli Hallå,
Vad tycker ni om detta? helt meningslöst enligt mitt tycke. Varför förlänga med honom ? …..
Detta diskuteras redan för fullt här: Diskussion om seriöst rykte (26/27) - Nr 177 av Gmni
Tackar ! såg det nyss också !
Fast nu räknar du Woods två gånger och att Davidsson som inte ens har en roll i dagens Hv ska ha de nästa år.
Hepo tror jag inte ses som center då han inte går som det ens idag.
Läget är dåligt men kanske inte fullt så dåligt ![]()
Så istället för fem platser har vi på sin höjd sex att fylla. Skulle säga att det påverkar läget marginellt.
Nej visst men kanske som ovan då?
Borde kunna förbättra laget sett till lönerna som försvinner.
Det går ju ha 15 forwards på kontrakt (skador kommer alltid). Då kan man som du nämner ta in en stark center till och flytta Kloos till en kant.
Ang - X - Woods
Heponiemi - Rousek - Louto/Träff
Brännström - X - Kloos
Tedenby - Lindström - OSL
Extra: Pasic, Davidsson, Laz
Hoppas man satsar på riktiga centrar nästa år.
Vi får ju se vad marknaden i HA har att tillgå i centrar inför nästa säsong.
Jag skulle dock säga att det finns en viss skillnad, då Liljander betalar lägre löner för liknande kvalité. På lönedelen har Björn varit helt ok.
Till nästa säsong blir vi av med några ofattbara kontrakt också (Tikka, Tedenby, OSL och Brännström). Så jag tror det kommer finnas mer utrymme än vad det ser ut som när man bara stirrar blint på truppen. Men med den bakgrunden så blir en förlängning av OSL en aning underlig.