Varje, varje gång detta lag har chansen att stiga i tabellen och komma ifrån kvalplatsen så vikare man ned sig, precis som förra säsongen. Man får eksem på ryggen för mindre……..!
Det som är total parodi är att man skickar diverse spelare före säsongen som AP, Träff mm. Under säsong skickar man Reber och Johnsen.
Man plockar alltså in Eriksson och Laz. Enda fördelen med dessa spelare är att de kan spela center, men det hjälper ju inte om de är helt värdelösa. Fattar faktiskt inte va de styrande i denna förening tänker, man gör så mycket som är oklart.
Svaret här är att dom är totalt inkompetenta. Dom fattar helt enkelt inte vad som behöver göras.
Välj vilken skribent på detta forum du vill och den hade gjort jobbet bättre.
Hv har blivit en sån jävla looserförening, så man finner knappt ord.
Lugn nu…
Lite intressant - under den perioden med Gliffen förra säsongen uppfattade jag att Blomman faktiskt tog Time out i rätt läge. Med gott resultalt. I år har jag inte sett något sådant.
Varför?
För att det du säger inte stämmer.
Det får du klura på.
”HV71-Where the hoppas and kontinuitet is!”
Hade helt missat att SHL har OS uppehåll nu
Då bör förhoppningsvis Borgman, Woods och Heppo vara tillbaka i spel vid omstarten så får vi hoppas att laget tar sig samman och undviker kval. Oavsett om vi kvalar och åker ut, kvalar och klarar oss kvar eller hamnar i ingenmansland så går livet vidare. Livet består av så mycket mer än HV, speciellt när situationen i föreningen är som den är.
Ser ärligt hellre SHL än OS, men det är bara vad jag tycker
Örebro agerar och sparkar assisterande Thermell.
I Hv sitter alla säkert.
Om HV gör någon förändring på tränarsidan (högst otroligt, som vi alla vet) så blir det säkert Thermell de tar in. Istället för Kris Beech eller kanske ännu troligare som “extra stöd” för nuvarande tränarsida. Hult har plockat in Thermell under säsong förut. Det lär inte hända, men det skulle ändå inte förvåna mig.
Det där irriterar mig, de kanske hamnar i Allsvenskan men det verkar som att de inte gör något. I en något så när fungerande förening borde man gjort något men i HV71 verkar man vara väldigt handlingsförlamade.
Njae, till skillnad från Örebro har HV redan den bästa tränarstaben, så man tycker inte det är värt att riskera att försämra läget.
Nu har någon kanske redan dragit detta & kan säkert vara i helt fel tråd.
Men kollar vi kommande omgångar så möter vi nästan exakt samma motstånd. Enda som skiljer sig är att vi har FBK borta och Örebro har MIF borta (gulmarkerat). Tabellmässigt har vi egentligen snäppet ”snällare” schema
Vi har 6 bortamatcher & 3 hemmamatcher kvar, Örebro har 5 bortamatcher & 4 hemmamatcher kvar.
Finns därmed INGET att gömma sig bakom, vi har samma förutsättningar. Dags att föreningen och laget gör jobbet som krävs så har vi fått en chans, som vi egentligen inte bör ha, att undvika detta pissiga kval.
Tack för påminnelsen, det behövdes. Nu ska jag sova gott utan mardrömmar om HA.
Det där ändras snabbt med ny ledning. Kul publik och höga löner är väl det enda vi har just nu.