Hela mitt liv har jag lagt tid, energi och pengar på detta lag jag älskats över allt annat. En gång i tiden när frugan skulle föda så bad jag henne bita ihop när det va dags att åka in för att kunna se färdigt på Matchen. Man offrade precis allt.
Man har offrat så mycket för Detta lag och man har med stolthet burit merch med Hv71.
Men nu är allt precis allt nattsvart och jag skäms över att jag hejar på dett lag. Enbart pga hur jävla illa man sköter denna förening. En styrelse har förstört all glädje och stolthet för de detta lag.
hur fan ska hv få ihop ett ok allsvenskt lag nästa år? Sist Hv åkte ur SHL hade de fortfarande ett okej rykte i hockeysverige och locka till sig spelare. Nästa säsong står vi med blomman som aktivt med sin inkompetens gjort hockeyspelare sämre och fört dem i trans. Ne denna förening är död- Tack Blomman och Ali. Fy fan
Det borde det nog finnas, jag har i och för sig ingen insyn i vilka som är med i styrelsen eller hur de fungerar, men å andra sidan vore det konstigt om alla tyckte samma sak. I en förening vore det bara sunt om folk har lite olika åsikter. Kanske någon är för att sparka Anton men å andra sidan kan man undrar hur stort utrymme den eller de får att påverka. Bara några tankar som jag har om det.
På kort sikt naturligtvis bra att vi vinner. Men jag har känslan av att nu gick Blomman sparkas-tåget för alltid. Om det så fanns en pytteliten chans att han skulle få foten i och med en ny förlust så är den chansen nu helt borta.
Blomman är tränaren vi kommer gå för, vilket inte kommer leda till något gott på lång sikt.
Håller vi oss kvar är vi förlorare, för då blir Blomman kvar.
Åker vi ur är vi förlorare, för då blir Blomman kvar.
Jag tror som Aviar att om vi klarar oss kvar kommer Blomman ryka. Absolut ingen, inte ens ALI kan låta det här fortgå. Jag tror de resonerar på så sätt att det är försent nu att skicka iväg Blomman. Låt han ta säsongen till hamn, men sen kommer han skickas iväg.
Det är ju egentligen drömscenariot. Känns ju egentligen urbota korkat att som jag sitta och tjura över att mitt eget lag vann, i synnerhet med tanke på vilken utsatt situation vi befinner oss i där varje poäng är viktig. Jag VILL tro och hoppas vi kan kravla oss förbi Örebro, jag vill till och med tro att vi kan gå förbi LHC. Jag vill gå in i den här lördagskvällen med en skön känsla. Jag vill KÄNNA för laget i MINA HV-tröjor.
Men det är hit vi kommit. Ingenting som styrelse och ledning sagt eller gjort tyder på att Blomman kommer få sparken efter säsongen. De tänker köra det här kortet. Det där med målsättningar är skitsamma, för det ändrar ju de titt som tätt så det passar deras egen världsbild bättre.
En tolfteplats kommer ses som en enorm framgång, ett lyckat kval som en bragd. De har snurrat till det så jäkla mycket innanför Gardens väggar att de på riktigt tror på det de håller på med.
Så därför landar jag i att dagens match var föreningens sista chans. En till förlust och trycket hade blivit för stort. Men nu. Näe. It’s over.
Man kanske skulle vara glad för vinst men nu kanske det här var vinsten som räddade Blomman. Skulle HV71 ha förlorat idag skulle han vara närmare att få sparken. Oavsett det ena eller det andra måste de ändra i laget för det här har inte varit bra. Till och med de i HV71 borde fatta att säsongen inte varit bra. Hoppas det här inte betyder att vi inte kommer se någon förändring, för det skulle bara vara korkat.
Jag tror faktiskt tvärtom, klarar vi oss kvar så då är tack vare Blomman och styrelsens tro på kontinuitet, åker vi ur SHL så faller argumentet om kontinuitet och styrelsen säger nu gäller förändring istället.
Nope, kostnadsfunktionen för när Blomman får sparken innehåller inga element av resultat och verkar dessutom multipliceras med noll av Anna-Lena i sista ledet. Det är genialiskt, för då behöver man inte jobba alls med något - man vet ju att det finns en nollning där på slutet ändå. Något högre sannolikhet finns för att HV71 får sparken från Antons organisation.
För att om hans potentiella entledigande varit kopplat till resultatet hade han redan blivit entledigad. Han är, som @sArg-gubbe visat i sina grafer, historisk dålig.
Just ja, det har du rätt i. Frågan som jag tror kan vara bra att ställa sig är vad som behöver ske för att Anton ska få sparken. Enligt mig har han fått lite för många chanser nu, med taskiga resultat.
Ber om ursäkt i förskott om jag sårar någons politiska åsikter.
Det är inte meningen, jag fastnade bara i en tanke, eventuellt under lätt influence…
Jag har börjat inse att det finns två versioner av samma känsla: att följa HV och att följa USA-politik…
Man sitter där och tänker “nu MÅSTE väl alla fatta?” och så svarar systemet, helt lugnt: “nej”…
Anton = Trump i min liknelse (lite väl elakt, jag vet)…
Inte för att allt är identiskt, utan för att energin är densamma: maximal självsäkerhet, minimal kontakt med konsekvenser…
Mycket show, mycket “vi har en plan”, och ändå ser det ut som att man spelar schack med en brödrost…
Inte bara Anton…
Syrelsen…
Republikansk energi: alla ser elefanten i rummet, men väljer att prata gardiner för att slippa ta smällen.
Fansen?
Folket som betalar, bryr sig, svär, kommer tillbaka… och undrar hur länge det får pågå innan någon faktiskt gör jobbet…
Hur länge kan ett system skydda sig självt innan det måste börja skydda det det faktiskt är till för?