INTE prösten… fy fan va cringe.
Absolut Möller. Kaspari är en ikon också.
Möller säger jag.
Kaspari i all ära. Men för mycket godtyckare. Sällan kritisk.
Sanny Lindström gästar Vita Gula Blå!
Fegt av Sanny att inte vågade gissa resultat i match-serien.
Sedan det här med “hemmaplansfördel”, det vete f-n!
Tror likväl det är gött för Leksand att börja borta utan press från hemmapubliken och ha som mål att åka till två borta matcher och “sno en vinst”. Tänk vilken känsla att göra det och sedan spela två hemma matcher…… Just saying med tanke på HV’s filmjölks psyke!
Tandlöst.
ALI skriver att de tagit in hv-profiler för hjälp. @TimpanHV71 rapporterar att han ser agne och sten-åke i vippen. ![]()
Försökte erbjuda min hjälp men blev stoppad av en vakt.. ![]()
Vet inte vad det är men jag har verkligen en känsla att nästa säsong kommer det ske ändringar inom hela HG och vi kommer ta ett steg i rätt rikting.
Att låta detta misär fortgå tror jag är över nu, HV71 är en för fin klubb för att förstöra på detta sättet. Blomman o Co, ALIBLAB kommer få ta sitt pick och pack samt försvinna från våran vackra arena.
Vi kommer göra några fina centervärvningar, bryta några kontrakt och fylla på med bättre spelare.
Nästa år tror jag verkligen på play-in. Avslutningsvis, körsbäret på toppen, Silver får kvala i en matchserie som går till övertid i game 7.
Drömmar en sak. Förstår det. Vi alla vill. Men det är en process. En resa som ska göras i det innan vi är där. Låt oss heja fram laget här och nu. Hoppas det slutar med SHL spel. Sen får vi gräva skit och kasta bort det som går, om det går.
Sen kanske vi kan se ljuset i tunneln.
Jag vet inte, men man kan hoppas. Visst att det är illa nu och det kan bli bättre men också sämre, vi får se vad som händer. Med tanke på hur det gick i år är det nog större sannolikhet att HV71 får göra ett negativt kval än Linköping, det är vad jag tror.
Vill verkligen se Dickinson spela i HV med Woods. Hade varit gött
Tror det hade funkat suveränt. Polare och lagkamrater sen innan. Woods som har gått ner sig på senaste tror och hoppas jag verkligen kan lyfta sig nästa säsong med Dickinson bredvid.
Frågan är vem vill man slänga in på andra sidan av Dickinson? Ang? Han har ju väldigt bra kemi med Woods verkar det som.
Sen tycker jag det är intressant att se vart man placerar McLaughlin ifall han nu skulle vara på väg in. Kanske att man ställer upp typ:
Kloos - McLaughlin - Rousek
Då hamnar ju alla på den platsen man är bekväm vid, som de inte fått denna säsongen.
Då gissar jag på:
Woods - Dickinson - Ang
Ganska fin ändå
Ja, rätt fin. Gärna som tredje ![]()
Bara vinn dessa två borta nu jag vill ha silly season!!!
Finns misstag jag skulle skämmas för göra två gånger:
Glömma vovven i bilen på midsommardan.
Låta farbror Bosse sitta barnvakt.
Köpa nya spelare åt Anton Blomqvist.
Egentligen är McLaughlin helt fel värvning om det inte är en rak ersättare till Heponiemi. Vi skall bygga nästa årstrupp OM vi vinner kvalet med bra karaktärs centrar.
En trygg centerlinje med
Dickinson X Lindström och Laz.
Sedan har vi gott om yttrar - Kloos, Rousek, Woods, Ang, Johnsen, OSL, Pasic,
Redan innan Louto försvinner så har vi brist på större forwards som kan gå vinnande ur sargdueller med puck. Tedenby, Kloos, Brännan, Heponeimi, Woods, Pasic är alla för lätta att flytta på.