Om jag inte minns fel finns det ett uttryck som heter i stil med “se upp med ljuset i tunneln för det kan vara ett tåg”, det uttrycket får mig att skratta (på tal om optimism och pessimism).
Ändå lite bra saker idag. Hållen nolla, Lehtinen står och håller denna nolla, Hatakkas första mål, mål i PP, okej skottstatistik, mål i öppen kasse
Är bara så jävla trött på att vara neg och sur över att kolla på hockey. Nu vänder det!
Visst, det är inte kul när allt bara blir skit men vi får vänta och se. Man kan hoppas att det blir bättre
Tänk bara känslan att kolla färdigt på matchen och inte svära som en borstbindare resten av kvällen.
Vet inte vart rätt tråd för detta är men jag skulle önska att HV tog in några utifrån som kan göra en grundlig undersökning av vad som gått snett senaste åren. Det ska inte vara personer med kopplingar till klubben utan göra en ordentlig utredning, intervjuer med fd spelare som AP, Strålman m.m.
Exakt samma som sist vi åkte ur? Som gav absolut ingenting.
På TV4 diskuterades Örebros vändning, en stor orsak skulle vara att Carl Gunnarsson kommit in som ass och ansvarig för backarna, enligt experterna har han en Stanley cup ring och därför bör det bli bra. HV har en kille i sin egna organisation som har TRE Stanley cup ringar, kanske kunde fråga honom om lite back och försvarsspel??
Nesh. Då riktas ju fokuset från det ekonomiska till det sportsliga. Skulle aldrig ALI och kompani tillåta.
”I vår förening är det fokus på ekonomi i allmänhet och ekonomi i synnerhet!”
Kul att vara tillbaka föresten! Min bann kom lagom med HV:s nederlag. Korrelation? vet inte.
Systembolaget: Varannan vatten.
HV71: Varannan påslagen
Sista banan-omröstningen i serien.
Hur skall vi göra?
- Seriebanan endast
- serie+kval-banan ihop
- En seriebanan samt en kvalbanan
Ryker kvalbananen om vi åker ur? Eller delas den ut ändå?
Bara skalet
Detta blev till slut en bra dag.
Damerna vann mot Leksand och fixade SDHL-kontraktet
Herrarna vann mot Brynäs och fixade hemmaplansfördel i kvalet
U20-laget vann borta mot IKO och tog första steget mot att hålla sig kvar
Bara resten kvar.
Timrå borde tillsätta haverikommision.
Men HV då?
Haverikommissionen gav upp HV. Nu ligger vi på bordet hos Nationellt Forensiskt Centrum,
Jag håller med, det kan vara bra att analysera vad som gick fel så man kan lära sig till nästa säsong. Om ledningen i HV71 kan lära sig är en annan sak, och vad man drar för slutsatser.
Palmeutredningen fortsätter inom kort med nytt uppdrag i HV71, i en kommentar säger dess ordförande att man ser samma komplexitet i detta nya fall.