Tråden om HV71

Men AB är ändå en bra tränare och ledare…det är ju inte hans fel att det ser ut som det gör.

Jag återkommer till de låga förväntningarnas rasism, journalist-Sverige tycker uppenbarligen synd om stackaren och blundar därför för vad han defacto presterar.

2 gillningar

Delar den bedömningen.

Vem fan vet hur HV71 spelar?

Ingen vet varken experter, fans och inte spelarna heller som det verkar.

HV71 kommer åka ut.

Oavsett motståndare så tar HV71 hägst 1 match i kvalet.

Det är så jäkla ovärdigt och sorgligt allting.

2 gillningar

Skrattade när jag läste detta. Det är precis så känslan är när man tittar på HV i match efter match. Vet de ens själv hur de vill spela?

4 gillningar

Läste en text av en snubbe som nördat ned sig i framgångssagorna FK Bodø/Glimt och Mjällby AIF (fotboll, för den som inte vet). Läste och funderade på hur HV kan lära sig av det.
Båda klubbarna började i kris, 2009 var Bodø/Glimt nära att gå i konkurs och 2016 höll Mjällby på att åka ur division ett. I Bodø/Glimts fall följde år av ekonomiskt stålbad, där fokus lades på att stärka den egna akademin, och i Mjällbys fall följde en väldigt pragmatisk och krass syn på sin ekonomiska tillvaro, där de numer alltid budgeterar för ”att det ska gå åt helvete” så att de är mycket bättre rustade vid en ny sportslig härdsmälta.

Där är HV idag. I kris. Eller ja, varit i en kris senaste tio åren.

Vi har pengar, det är inte problemet.
Problemet är att vi rekryterar fel, som vi varit inne på så många gånger tidigare på forumet. Vi värvar spelare efter namn, vi återanställer tidigare medarbetare som uppbart misslyckats i sina roller. Vi har gått ifrån den lokala förankringen, det som gör att man spelar för märket på tröjan och är så viktiga för kulturen och identiteten. Vi har ingen tydlig spelidé, visst är vi svårlästa, men det beror på att vi inte har en spelidé som fungerar. Eller… har vi ens en spelidé?

För att försöka oss på att skapa kontinuitet har vi hållit i AB 1,5 år för länge, när det var uppenbart att det inte fungerade redan efter några månader.

Man tar felbeslut på felbeslut.

Sammanfattningsvis är hans poäng enkel: klubbar som vet vad de vill vara och jobbar konsekvent mot det över tid lyckas - de som hoppas mellan kortisktiga lösningar gör det inte.

Edit: Tänker på J-Södra. Kris även där när man sjönk från Allsvenskan till S1, byggde upp något intressant som raserades när man tog in en spelande sportchef. Fick börja om.

Man spelar nu i div. 1, var ytterst nära kval uppåt förra säsongen och får denna säsongen ses som favorit till Superettanplatsen. Man har byggt om, byggt lokalt, med små (läs: obefintliga) medel. Fortsätter man i samma riktning kommer man så småningom ta steget tillbaka upp till S1(/Allsvenskan?).

Dit måste HV komma. Man måste inse att man befinner sig i en kris. Jag vill verkligen inte att HV ska degraderas och jag hoppas innerligt att man överlever kvalet, men en rensning måste göras. Omstart.

Och jag vet fan inte hur det ska gå till.

2 gillningar

Det är ju ganska spännande att vårt nya stjärnskott till ass anser att strukturen i spelet och hur man vill spela är väldigt tydlig. Den uppfattningen lär han ju vara relativt ensam om……

Han anser vidare att HVs problem ligger i den trubbiga offensiven, eftersom defensiven är tydlig och hur man vill spela. Det som fallerar är individuella misstag bakåt.

Han anser vidare att han kan tillföra mycket med sin goda analytiska förmåga.

Matchen efter dessa sylvassa analyser går HV och förlorar med 7-3, där spelet präglas så till den milda grad av ostruktur att det snarare är att betrakta som ett under att det inte blev tvåsiffrigt, samt att betrakta som ett mirakel att man lyckades göra 3 mål. Alla 10(!) mål i matchen sker i situationer som uppstår på chans.

Noll struktur.

Alltså. Den nya ass-coachen måste ha scoutat ett annat lag än det han blev anställd att vara med och leda. Eller så är han precis lika verklighetsfrånvänd som alla andra i föreningen. Detta är det mest sannolika. Kaka söker maka, återigen.

Sundell måste ha slagit nån form av rekord i att drabbas av HV-sjukan! Två dagar tog det honom. Brukar ta spelarna ett tiotal matcher iaf.

Farsartat. Makalöst värdelöst. Som med det mesta behäftat med HV71.

6 gillningar

Snygg matchtröja - Men jag föreslår revidering av klubbnamnet AB71 till: AB24 - Med ”Kvalar mest ändå” som slogan

Vem har försvaret som ansvarsområde?

Blomman. Inte konstigt att Sundell inte vill kritisera sin kompis.

3 gillningar

Har blivit ännu mer övertygad än tidigare om att sluta lyssna på vad folk säger och mer titta på vad de faktiskt uträttar.

Vem som helst kan säga vad som helst.

Vem som helst kan dock inte uträtta vad som helst.

HV har blivit Snacke-Pellarnas paradis!

5 gillningar

De har ju förmodligen tittat för mycket på barnprogrammet Babblarna​:joy: eller;-Alibabblarna

Uttalande från Sanny L, Expertens dom: ”HV71 har ingenting – kommer åka ur”.

Kunde skrivits av random forumskribent.

Vilket också gjordes. I oktober.

5 gillningar

Vad hade vi vid förlängningen av kontraktet?

Fan. Nu blev jag förbannad igen.

Det har nog inte riktigt förstått det där med två öron och en mun…

Tänk vilket kapital man bränt med noll återbäring på dessa två år.

Helt horribelt.

1 gillning

Allt för att man har en sugig valberedning som plockat in odugliga personer.

5 gillningar

Och man säger att Anton inte har tappat gruppen?

Tror inte ett skit på det utan ingen verkar ju ha kul ute på isen.

Men vad är det för nivå på alla över Anton som inte kan se detta man pratar om. ALI vet vi ju men Jesper Fasth! Han måste väl se skiten och kunna säga sitt.

Sen har vi Björn, Stillman och nu Hult! Ser de inte eller är de så bra polare med Anton så det går före HV71 som arbetsgivare?

Vi alla här inne såg det redan ifjol. Men ingen inom Hv förutom Rickard Nylin såg det men han är borta. Inte konstigt att han valde att lämna.

Det är fan pinsamt dålig nivå på hela skiten. Va i helvte kom Hult tillbaka för om han inte kommer in och agerar. Nä just det Hult älskar nyansen grått och är hel nöjd.

Det landar väl runt 3.5 millar per poäng i år igen.

Amazing

1 gillning

Hehehe. Det här påminner mig om min tid som hyfsat ok pingisspelare i min ungdom. De värsta typerna av smashar att försöka ta emot var från nybörjare. Eftersom de varken kunde hålla ett racket ordentligt eller röra sig korrekt kunde bollarna sticka precis var som helst. Helt omöjligt att läsa.

4 gillningar

Efter att under hela säsongen varit helt säker på spel i HA nästa säsong så infann sig plötsligt en känsla av att vi kommer fan lösa nytt kontrakt.

Finns absolut ingen som helst rimlighet i det utan allt talar verkligen helt emot men ska fan tro på känslan och testa på att vara positiv haha

1 gillning

Kan starkt avråda från denna taktik

9 gillningar