Tråden om HV71

Internt missnöje: Spelarnas kritik mot lagledningens träningsmetoder

Någon som har Aftonbladet plus?

2 gillningar

Nu är vi där igen, i ett jävla kval. Men jag är inte arg, egentligen rätt likgiltig till denna misär.

Dock känner jag ett stort mått av besvikelse och svek från ett antal personer.

1. Styrelsen och dess ordförande som under två säsonger undlåtit att agera och fatta riktiga beslut.
  2. Vår General Manager som tidigt sjukskrev sig. Jag undrar varför. Min teori är att han en dag i oktober vaknade upp och insåg att allt han gjort, lagbygget, precis allt, var misslyckat, och det orkade han inte stå upp för. För inte var det mycket hot och hat vid den tiden, bara befogad kritik.
  3. Fredrik Stillman som jag tycker också tog den enkla vägen att sjukskriva sig när hans HV71 höll på att falla samman.
  4. Ledarstaben med Anton Blomqvist i spetsen, som inte under två säsonger lyckats få laget att spela ishockey och vinna matcher, att inte kunna sätta ett grundspel.
  5. Tyvärr måste jag även va besviken på spelartruppen som gjort enormt många individuella misstag som kostat oss poäng. Förmildrande är ändå att de varit fångar i Antons minutiöst detaljerade system som ingen klarar av att följa.

Vi kommer återigen, välförtjänt, att sluta sist i tabellen. Man hade inte behövt vara där man är om man skött sina kort rätt.

Och…jo, jag är rätt förbannad ändå.

15 gillningar

Tydligen har nästa års matchtröja för Hockeyallsvenskan läckt ut.

10 gillningar

För mycket sponsorer på tröjan…de hoppar nog av nu..

2 gillningar

Det gäller skridskotesterna, i samma veva där det pratas om behandlingen av André och kontraktsförslaget.

1 gillning

haha. ingen efterhandskonstruktion när jag säger att jag inte gillade årets matchtröja. du fick mig att om möjligt ogilla den ännu mer.

Usch. Än mer förnedrande att vi ska åka ur med Växjö-stripes rakt över magen.

När vann vi senast skottstatistiken i en match?

Spelet bakom fiaskot?

• Norra Europas högsta spelarbudget

• Nyförvärvens skyhöga inkomster – och Jonathan Angs dubblering av lönen

• Värvad för drygt 2,3 miljoner kronor – petad i två månader

• Internt missnöje: Spelarnas kritik mot lagledningens träningsmetoder

• André Petersson-gate – så slarvades storstjärnan bort.

Låst artikel, någon som läst?

För mig kan hela HV71 dom senaste året bara beskrivas med två ord. Experiment och Lekstuga.

Lehtinen, Kloos och Ang tjänar mycket pengar, ca 2-3 miljoner netto per år

Lehtinen

Äldre spelare klagar på skridskotest

Skridskotest, prestationsbaserat kontrakt, BL osäker på form och karaktär (osäker på om det sista är bekräftat eller spekulationer).

Sen tar han upp styrelsens förtroende för AB, att HV har ca 27 målvakter och att både herr, dam och J20 behöver kvala.

1 gillning

Tackar :folded_hands:t3:

Har biljett till på lördag, man kanske ska tejpa över HV med ett AB på tröjan… Eller inte gå alls.

4 gillningar

Faktiskt funderat på något liknande om jag går. Tejpa AB71 på halsduken

4 gillningar

Jag undrar vad styrelse och ledning funderar på denna morgon, kanske sovit dåligt i natt?, i så fall jävligt rätt åt dem och jag önskar dem minst 50 nätter till utan sömn.

De sätter sig i ringen o tar varandra i hand och sjunger de shall overcome

När vi vann skottstatistiken? När vann vi senast en match kanske är en viktigare fråga?

Inte för att jag ser ner på ditt inlägg

Sitter och kollar på sdhl kvalet lif-hv71 tror faktiskt inte alsing hade gjort bort sig här..

1 gillning

Jag är ny här, så jag vet inte riktigt var vi brukar diskutera silly season, alltså önskedrömmar och möjliga värvningar. Men personligen hoppas jag att HV går för Mikkel Øby-Olsen, oavsett om vi spelar i SHL eller HA.

Han gör en riktigt bra säsong just nu. Visst kan form gå upp och ner, men vi pratar ofta om att bygga en ny stomme med spelare som kan stanna länge och skapa äkta kOnTiNuITeT, även fast det ordet ger mig sura uppstötningar, så är det högt värderat och en sjuk lyx när det funkar. Där tycker jag Øby-Olsen känns som ett namn värt att satsa på.

HV71 har starka resurser jämfört med många andra klubbar, så varför inte testa något nytt och fräscht när det gäller spelare? Däremot ser jag gärna mer rutinerade coacher med erfarenhet och meriter, gärna folk som har vunnit guld eller visat resultat tidigare. Detta kräver fingertoppskänsla av en bra GM.

Jag tycker kanske inte heller att vi nödvändigtvis behöver gå med en svensk coach, alltså hellre en finne eller en tjeck som är bra på spelarutveckling och spelar ett tråkigt spel, än att hopplöst försöka spela som Frölunda, Brynäs, Skellefteå, Luleå - utan att veta varför Frölunda, Brynäs, Skellefteå, Luleå spelar som dom gör. Personligen hade några säsonger i ingenmansland nästan varit en dröm. Vi har spelat kval två år i rad och det kommer bli tre, så lite stabilitet medan laget byggs upp igen hade varit skönt.

Med risk för att skriva en avhandling med detta inlägg, men kan vi för Guds skull behandla våra hemvändare lite bättre, att AP20 inte spelar i HV71 och kan hjälpa yngre spelare som HP att bli ännu vassare i PP gör ont i själen, det kan vara skillnaden mellan att han väljer att stanna o utvecklas i HV eller sticka till Malmö.

Även Dichow, ingen återvändare mer åt HP-hållet. Vet att det är en Nubbenvärvning och Nubben gör en ?Nubben-Nubben-värvning? till Timrå men där hade vi chansen att ge oss en målvakt som kanske är lite ojämn emellan åt men är helt sjuk och rent av världsklass ibland, exempelvis när han bär Danmark för att spöa Kanada, han är ung och jämnheten kommer komma med rutin som för alla målvakter, se Markström i OS. När han säger att han jättegärna hade velat stanna men det går inte, det gör mig också lite arg/ledsen.

Riktigt najs att Damerna gör bra i från sig dock.

7 gillningar

Hej och välkommen. Nästa års trupp (om nån ens vill komma hit) diskuteras i trådarna om lagbygget 26/27.

1 gillning

Lyssnade precis på podden Sporthuset med Lasse Granqvist, Tommy Åström och dagens gäst Sanny Lindström. Man pratade 5-10 minuter om HV71.

Man var rörande överens om att HV är en förening utan styrning. Uppifrån styrelsen och hela vägen ner.

Man är jätteförvånade att Anton fortfarande är kvar. Samtidigt får Anton (som vanligt) beröm för att han match efter match, vecka efter vecka, månad efter månad, orkar stå och ta emot verbala lavetter och ändå ge bra svar. Men ur ett mänskligt perspektiv undrar de om det inte vore rätt att plocka bort honom, för hur mycket orkar han. Dock är man ändå tveksamma till att ta bort honom nu.

Inför kvalet säger Sanny att HV har ingenting att komma med. Laget är byggt på ett Excelark med underliggande statistik som grund och där har man inte fått ihop det öht.

Han kommenterade Färjestad-HV71 i tisdags och såg ett HV-lag som spelade sig ur egen zon på 6-7 olika sätt. Ingångarna i anfallszon var också olika hela tiden. Sanny saknade all form av struktur i HVs spel.

Sanny hade efter matchen i tisdags frågat ett par av Färjestads spelare hur det var att spela mot HV.

Svaret: HV är det svåraste laget att scouta eftersom det är svårt att se hur de spelar. Man har ingen aning om hur dom spelar. Tror inte dom vet det själva.

Vidare bedömde Sanny att HV skulle va chanslösa mot både Leksand och Örebro. Däremot skulle, möjligen, både Linköping och Timrå kunna darra rejält om de skulle bli kvalklara i omgång 52. Det skulle möjligen, möjligen vara HVs chans. Men nej…HV åker ur.

19 gillningar

Ha ha, ungefär samma sak som sagts i detta forum hela säsongen, det saknas totalt struktur och ett system i spelet, dessutom att lagbygget enbart baseras på den heliga f-e underliggande statistiken. Jag blir lite konfunderad att Rahm som varit ass i Lakers under flera år verkligen köpt in denna brist på system?

2 gillningar