Tråden om HV71

Spontant, varför inte. Låter som en bra plan. Om man ändå ska behålla Liljander. Förutsatt att han orkar stegra upp. Sen är det ju det där med Abbot, ska man? Vill han? Köra igen.

Jag hoppas innerligt att vi får ett styre ovan som förstår innebörden av det här. Det kommer ta tid att få någorlunda rätsida på föreningen.

Ponera att att vi har dom namnen, vill dom gå med Anton?

1 gillning

Okej, då kör vi på Blomman, Sundell och Rahm. :joy:

1 gillning

Skulle inte förvåna mig om vi landar där till slut.

Hade gärna sett Falk dock.

Falk förlängde nyligen sitt kontrakt så har tyvärr svårt att se att det blir han.

1 gillning

Jo , vi borde nog ta Niklas Eriksson, ge han fria händer i tre år att etablera HV i SHL.

Vi är i det läget att vi behöver , mer än något annat, etablera HV som ett SHL-lag.

Det kommer bli vissa slitningar, men det får vi ta

1 gillning

Usch nej, gillar inte Eriksson. Ger inte någon trevlig aura alls. Får Anton-kännsla över det hela, som någon annan skrev tidigare.

1 gillning

Eriksson har ju tidigare varit öppen (och anställd) till en roll som sportchef. Kanske blir han det här?

Skiter i hur Eriksson är. Han kan sätta ett grundspel, det kan inte Anton. Är de liknande utanför det blir det bara en Anton som faktiskt kan sätta ett spel. Vilket är det vi önskar.

Nej tack! Trött coach i samma kategori som Jönsson, Karlin och Hellqvist. Vill ha ett piggare namn. Som Roger Melin. :joy:

Barry Smith

1 gillning

Det är lite så jag med tänker, vi behöver verkligen fast mark under fötterna

Niklas Eriksson etablerade Örebro som väl var ett krislag när de tog in han.

Jag har svårt att se honom misslyckas.

Han kan styra HV med fast hand , om 3 år kan vi ta in nån ny förmåga och sikta högre .

1 gillning

Ja, allt är bättre än Anton. Till och med Montén.

Inte alls såld på Eriksson egentligen men han är väl troligtvis det mest kompetenta namnet som kommer vara på marknaden. Lyft ner Anton som assisterande och plocka in Eriksson som HC?

Randy Edmonds kanske är ledig

1 gillning

Det är han!

Och jag är inte säker på att ha Anton som ass efter att varit HC, är det sunt för HV?

1 gillning

Passar ju på ett sätt bra in i HV anno 25/26. Randy Edmonds blev ju också hotad av arga fans.

Är det så illa med HVs varumärke att flera här inne tycker Eriksson kan vara en av få vägar framåt? Ur askan i elden alltså… Kanske bättre än nuv HC men vi måste väl ändå hoppas på/kräva en mer etablerad och stabil HC som både kan ta spelare och sätta ett defensivt grundspel!?

Har ett förslag som är bättre än Niklas Eriksson. Hugg!

Rikard Hugg hade varit bra.