Tråden om HV71

Lyssnade på VGB-podden nu.
Reagerade på det man sa om Abbott.

Jag visste inte om att han under sin tid som GM ville ha in en assisterande GM, då han upplevde arbetsbördan för stor. Att han ville ha mer pengar till spelartruppen kände jag till, men i detta fall ville styrelsen styra en del av pengarna till andra investeringar istället.

Intressant avsnitt. Man är rörande överens om att HV valt rätt nu när man avslutade med ALI.

Har en förhoppning om att valberedningen nu sitter på något/några namn redo att ta över och hjälpa HV åt rätt håll, framåt.

2 gillningar

Att ALI ifrågasätter valberedningen är ju inget konstigt. Jag hade också blir sur och bitter på den chef som hade gett mig sparken, oavsett om det är befogat eller inte. Det är ju så vi människor fungerar.

Sen börjar det bli uppenbart att detta drev om hat och hot kommer från hennes kontor. Lättkränkta Sverige 2.0. Säger inte att det inte framförts men jag tror inte det varit i den mängd som HV71 gett sken av.

Nu är Ali historia och jag tror majoriteten av dom som följer HV71 är nöjda med detta.

En fråga. Hur länge kan vi egentligen fortsätta med en SC som är sjukskriven? Kan inte vara optimalt i längden nu när laget ska sys ihop.

1 gillning

Avgå alla är ju ett populärt uttryck… men likt fruktträdsbeskärning så måste vi lyckas välja rätt.

Lagom beskärning stimulerar tillväxt. För hård beskärning skadar mer än det hjälper.

Ens egna fruktträd kan ibland vara svåra att beskära när man tror man känner sina egna grenar för väl, även om man själv har kunskapen kan nya objektiva ögon vara bra i sin trädgård emellanåt.

Känslomässigt är jag för att skära bort alla grenar som visar minsta tendens på sjukdom och sen be en liten bön att inte hela trädet dör…

Men försäker jag tänka nykter så har redan en av de största grenarna kapats. ALI uppfattas av många som den sjukaste grenen men hon kom för 2 år sedan… sjukdomen spreds före det. ALI har inte lyckats stoppa den så jag tycker VB gjorde rätt men jag hoppas verkligen att vi får in en ny ordförande med nya ögon.

Gärna någon som inte är kopplad till Småland och som inte har några känsloband förkopplade. En som mekaniskt och metodiskt identifierar rötan.

Jag vill ha en professionell trädgårdsmästare till garden helt enkelt

4 gillningar

Det borde man väl göra om man har målskyttar?

Jag tror att Anna-Lena och Blommans version av hot är hård kritik och elaka kommentarer.
Inser att jag låter som en surgubbe nu men de känns fostrade av sociala medier och sympatifiskande.
När de inte viftar med svärdet så rullar de in sig i offerkoftan.
Tror deras största fiende är att våga inse verkligheten och fakta: att de är inkompetenta. Det är inte chefer, spelare eller fans det är fel på utan deras eget agerande som individer.

4 gillningar

Jag har inte fått intrycket att Blomman är en sådan som hakar upp sig på hårda ord mot sig. Om det drabbar familjen förstår jag däremot att han blir förbannad.

4 gillningar

Ja givetvis, men ändå inte massa mål.

HP, Rindell, Ang å Fransson som står för de över XG. Resten…

Det var väl Stilles familj det snackades om?

Ja, eller så kan man se det som att Abbott hade turen att det fanns en klausul som gav honom en väg ut ur situationen. Han insåg snabbt att han annars riskerade att gå in i väggen när rollen som assisterande GM inte blev godkänd, och valde därför att ta chansen i NHL i stället. Liljander och Stille däremot hade inga sådana klausuler och tvingades tyvärr sjukskriva sig i stället. Tankar?

Nähä, vad tror vi då. Lockar vi tillbaka Abbott och sätter Liljander som assisterande, hult till KD? Lär väl inte vara så jävla dumt om man inte skriver en Out i kontraktet denna gången. Lite mer inblick och vad jag förstod så bad han om en assisterande så. Det kanske är ett spår.

Vore kanske inte så dumt ändå, trots att jag egentligen inte vill ha tillbaka Abbott efter att han drog sist.. Men han kan ju ta med sig brorsan och styra upp föreningen likt som dom gjorde i Rögle.

Nu verkar det ju som om Martin Filander tar över tränarrollen i Örebro. Ska HV gå för Niklas Eriksson då?

Han levererar ju resultat men kan vara lite svår, kommer ihåg när han bänkade Bromé och en annan - typ 2 av deras typ klara stjärnspelare, de kom inte överrens alls (länk nedan) :

sen drog väl åtminstone Bromé som nu är bra i Luleå, så han verkar ha sina egna ideér , en stark vilja, har aldrig misslyckats ordentligt vad jag sett utan höjde väl Örebro, men det kan slita sig med så starka viljor också …
Kan vara vad HV behöver för att etablera sig och sen om något år om det slitit sig för mycket kan man ta tillbaka AB så att Esa16 blir nöjd … :wink:

1 gillning

Lite som Blomqvist då, som petade AP20 förra året och Ang i år. Det är väl så tränare fungerar. Jag tror att Eriksson i nuläget vore bra för HV. För…det är ju resultat vi behöver.

nej tack.

Eriksson ger mig samma dåliga vibbar som Anton.

En person som verkar “låst”. Jag har alldeles för stor tilltro till min egen BS-detektor, men den tjuter för fullt.

4 gillningar

Alltså det är ett bättre namn än Blomqvist, men är han det optimala namnet på marknaden om vi bryter med Anton? Kanske, marknaden är tunn. Jag säger ja

Nej , tror det var mer infekterat, det var inte bara en vanlig petning vilken som helst, de båda spelarna drog båda från klubben efter detta … det är min bild i alla fall …

Abbott som renodlad sportchef för herrlaget tar jag alla dagar i veckan, då kan man låta Liljander behålla jobbet som GM med övergripande strategiarbete kring ungdom mm som faktiskt är hans styrka. Det var detta han gjorde oerhört framgångsrikt i Frölunda. Anställ Hansen som Abbotts högra hand likt Sjöström var i Rögle.

4 gillningar

Synd vi inte tog in Cam Abbott, tror han hade passat oss väl i detta skede tillsammans med Chris.

Hade vi gjort de för några år sen hade vi nog inte stått här idag utan varit en stabilare förening.