Tråden om HV71

Räddat kontrakt för 3 året! Man såg framemot ett rejält omtag. Men man läser att tränarstaben verkar vara intakt samt att man har planer att gå med Lassi Lehtinen.

Skjut mig! Det osar total inkompetens i hela föreningen.

Sen under säsongen så blir två sportchefer sjukskrivna vilket är tragiskt. Då väljer man att ta in en f.d sportchef som sopade ner oss i Allsvenskan och varit med och raserat klubben.

Varför tar man inte hjälp av den största i Hv71? Den som har nått längst i sin karriär som Niklas Hjalmarsson? Den killen har ett kontaktnät utan dess like och vet vad som krävs för att nå toppen. Men det blir väl obekvämt för ledningen antar jag. Sen har vi Fasth som i en podd sa att denna miljö som är i HV71 finns inte i hans DNA. Varför inte dra nytta av dessa?

”WHERE THE PASSION IS” finns det någon passion överhuvudtaget kvar i HV71?

en sosse-korrekt påtalan från mods:

11 gillningar

Anton är en Sosse? Passar in i definitionen bra. Eller ja, kanske ännu bättre på vissa andra i föreningen…

Nja, tycker nog han saknar kultur-sosse-drag.

Han utstrålar mer “egoist och ensamseglare”-drag med narcissism-lika och självförhärlignade utspel. Mer av det man hittar i backslick-moderat/kd-kulturell miljö. Från folk som är bortskämda/priviligerade. En sådan som ser sin ledarroll som självskriven, ty ego, inte pga lämplighet.

imho

Men nu är vi OT.

1 gillning

För mycket sossesnack nu.. Politik ska vi hålla borta från forumet. End of discussion.

19 gillningar

Verkar som att HV71 kommer spela en försäsongsturnering i Malmö mot Malmö, Örebro och LHC. Lite bättre än Visby mot div1 och HA-lag.

21 gillningar

Jag tolkar inte det så alls.

Tillägg, men så verkar det vara:

Vad händer i Norrahammar då?

Visby är the gateway drug to kval.

Skönt att slippa möget!

7 gillningar

Värt att notera är att det är Malmös försäsong han skriver utifrån. Dvs det är Malmö och Djurgården som ska mötas i Norrahammar och inte HV71.

Japp, inser det nu. Blev mind-fuck när han nämner att mögarna skall spela i dalen. Det är vansinne.

1 gillning

Alla ska med till visby

Blir WIN skadad i Malmö nu då alltså?

Bättre än Visby?

Trist, Gotlandsveckan var ju jävulskt bra. Iaf för mig

Alla bottenkollegor byter tränare. Vi står och stampar med samma skit!

4 gillningar

Bättre än inget….?:wink:

Kvalmatch 1 och några av säsongens bästa matcher finns ute nu på min YouTube-kanal! Resten av kvalmatcherna kommer nästa vecka.

23 gillningar

Du är en legend. Stor, stor, stor eloge till sig som lägger ut såpass många matcher!

Sitter ofta och kollar på dina videor om jag inte har något annat att göra, fortsätt med det du gör!

8 gillningar

Ni som brukar ha lite insyn innanför väggarna:

Är det helt tyst numera?

Är det någon riktning dialogen går?

Vill man göra sig av med någon/några?

Är det inbördeskrig och totalt kaos?

Har vi någon bra spelare på ingång?

7 gillningar

Tisdag eller onsdag vill man höra något. Hur många stenar har man vänt på denna gång ?

Dessa utvärderingar är man så less på då man aldrig ser det stora problemen. För dålig tränare och för dålig centersida.

Det har varit HV71 problem men det verkar ingen se inom Hv. Det behöver man inte vara geni för att se.

Hörni era lata mods. När får vi börja tippa vilka vi ska möta i kvalet 27?

12 gillningar