Det är en dålig undanflykt att HV inte kan låna för att investera i hallarna. God ekonomi, banker som sponsorer och goda relationer sen en mindre evighet.
Diskuterade det senast idag med mycket väl insatta angående markfrågan/Elmia/Kommunen.
Nåt P-hus kommer det aldrig bli på Elmias mark. Tar helt enkelt för lång tid in/ut vid mässor. Så den där skolan kan kommunen fint glömma.
Så tråkig läsning, att det skall behöva vara så eftersatt.. här bygger man ju verkligen inte från grunden, utan hoppas att ett fint tak (A-lag) skall rädda byggnaden som redan ruttnar typ..
En tanke som inte är helt färdigtänkt men jag lägger fram den ändå.. Jag vet att många är emot Swish spelare etc.
Men hade forumet genom en mindre avgift kunnat bli en mini sponsor till Hv, en peng som är krävd gå till en specifik åtgärd varje år. Ex nåt av exemplen som @shitkicker tar upp ovan. År 1, investering för vald del i omklädningsrum/ avfuktare etc etc som gynnar grunden, u-lagen.. Nån med bra insikt tar fram förslag..
Som motkrav få utse årets U15 spelare el nåt dylikt..
Hade varit kul att få vara med som en del i detta genom Sveriges bästa forum, men medel jag inte har själv som privatperson..
Såga inte mig med fotknölarna, jag vet att det kräver mkt mer tanke bakom, men är jag helt ute o cyklar?
Ingen dum tanke. Vi kan ju naturligtvis vara en kraft för gott i den delen också.
En tanke kan ju vara att man går in som fadder för samma årskull varje år. Texvis en kull där det finns både tjejer och killar. 14-nivå eller nått. Finns ju både F och P där tror jag.
Sen kan vi följa dem slaviskt och skrika på värvningar och att sparka tränare
En tanke är ju att ställa kravet på ett medlemsmöte att exempelvis halvapotten som går rakt ner i hv:s ficka men som utförs och drivs av hockeyspelande föräldrar skall gå oavkortat till ungdomsleden.
Då undrar man ju isåfall hur pengarna fördelas! Snittet i år ligger på runt 100 000k per match och om det nu är så som du säger så är pengarna ca 1.3-1.5 miljoner om året rakt ner till ungdomssektionen.
Hv har ca 500 aktiva ungdomsspelare. Snittar man att det är ca 35 aktiva per lag så får jag det till ca 13-15 ungdomslag och pengarna från halva potten bör då bli ca 85-90 tusen per lag och säsong i enbart halva potten försäljning. Lägg där till övriga försäljningar såsom chips, toapapper och julmust, samt en ganska hög träningsavgift och medlemskap.
Så min fråga är, vart tar pengarna vägen? För det finns många klubbar i närområdet som inte har någon halva potten intäkt men ändå lyckas hålla nere både träningsavgifter och medlemskap på en lägre nivå än vad hv har.
Roade mig med att räkna genom vinstsummorna på Halva Potten efter säsongen och vinstutbetalningarna låg på 2,6 miljoner förra säsongen. Det inkluderar HP på hemmaplan och Bortapotten.
Halva Potten och De vises puck
Halva Potten och Hemligheternas hockeyrink
Halva Potten och fången från Antons bänkning
Halva Potten och Time-out-ordern
Halva Potten och halvbrajunioren
Halva Potten och skridskotesterna
Tänk om alla organisationer städade bort alla tjänster och verksamheter som inte bidrog till helheten, alltså som inte genererade någon nytta till resultatet?
Jag jobbar själv i en av Sveriges 10 största kommuner och det skulle kunna rensas rejält utan att det skulle märkas någon större skillnad. Det är inte det att alla inte har uppgifter att göra, utan om att många av uppgifterna inte bidrar till nyttan.
Försöker tänka på detta själv varje dag: Vilken nytta vill jag skapa idag? I mitt fall är det ju alla kommuninvånare som betalar min lön.
I HV:s fall är det medlemmar, fans och sponsorer.
Bara för att något inte fungerar behöver det inte vara en resursfråga.
Herman Liv fick hjärtat att hoppa till. Det värmde. Men i övrigt. Jag är tämligen ointresserad av vilka vi behåller och vilka vi kommer värva, av den enkla anledning att jag tror det kommer spela mindre roll.
Är det bara jag som är snudd på totalt likgiltig inför kommande säsong så länge Blomman är kvar?