Mja att de fanns nomineringar iaf!
Vet det nämndes lite om klubbdirektörsrollen för ett tag sen, kring Kalmars Marcus san Pedro. Gjort ett riktigt bra år i Kalmar och har bakgrund b.la inom Google.
Han slutade sin tjänst i Kalmar 1 maj och enligt LinkedIn kommer han offentliggöra sitt “nästa steg” inom 48 timmar (skrivet igår kväll).
Han verkar dock sitta med i styrelsen i ett aktiebolag, där han enligt LinkedIn jobbar “heltid”. Återstår att se om det blir Marcus eller någon annan.
HVs ansökan på Arbetsförmedlingen stänger 1 juni så om han säger att det ska presenteras inom 48 timmar känns det tveksamt.
Det finns inga förbud mot att anställa innan ansökningstider har gått ut.
Tror snarare han nämndes kring rollen som kommersiell chef.
Jaha, mycket möjligt. Ser annonsen kom ut i 9 april, så det är väl inte alls omöjligt att det kan vara San Pedro det handlar om.
Vad har MSP hunnit göra på ett år i KHC för att vara en bra kandidat för oss?
När han anställdes i Kaölmar var det en del av en långsiktig plan men han lämnar redan efter typ ett år.
Han kom till en förening som sportsligt redan gjort framsteg under längre tid och som inte hade npgra ekonomiska besvär heller.
Nu låter det som jag är skeptisk och är emot MSP, men det är inte min mening. Jag är bara nyfiken på vad han gjort i Kalmar som är så bra?
Allt jag kan se är att han inte förstört något på sitt enda år. För sportsligt gick det bra iår igen och ekonomiskt lika så…
Iofs kanske vi ska vara glada om vi lyclas rekrytera någon som inte lyclas förstöra…
Vet inte om det diskuterats någonstans. Årets försäsongströjor.
Faaaantastiskt snygga! Kör på dem hela säsongen, är mitt omdöme.
Lite kul att två utskällda nyförvärv är de som får fronta. Säger väl lite om avsaknaden av HV-hjärta.
Tänk om borta vore gul!
Laz med ett C på bröstet. Blir bra detta… ![]()
Ta tillbaka den blå färgen.
Älskar den blåa färgen! Mycket roligare än den mörka färgen vi har nu…
”Bo Bulla Berggren va?”
Bland det snyggaste jag sett. Absolut.
Riktigt fina tröjor!!
Jävulskt snygga tröjor. Kör med dom hela säsongen
Jag har en matchtröja från den säsongen. Nummer 16. Finns fortfarande ett par blodfläckar på den. Det är alltså en spelare som haft den hela säsongen.
Kommer ni ihåg vem som hade #16?
Det där är HV71 på riktigt! Den blåa färgen, det är vårt DNA det. Snälla Hv - överraska oss och ha denna färg i liknande design även under säsongen.
Patrik Ross