Vet inte om det är så kul, tycker det är mycket märkligt. Liv och Fransson hade varit mer passande.
Man kan helt klart läsa kul på olika sätt, du valde en väg! ![]()
Ivan Hansen eller Roland Eriksson
Vart kan man se detta?
Såg ett klipp om det på Instagram.
Aa jag såg de nu
För att han svarar att en finsk spelare från 70-talet var före hans tid?
Gissningsvis ja
Förstår faktiskt inte varför vissa av er håller på att grotta ner er i det ![]()
Rätt!
haha ja visst är det men är mer tragikomiskt att HV har något form av behov att lyfta fram dessa spelare för att öka populariteten av detta legoknektgäng. Våra nya franschisespelare Laz och Pasic ![]()
Jag är orolig. Vem ska leda detta lag på isen.? Som vanligt värvas ett totalt ledarlöst lag ihop.
Om inte philp eller Mysak som ryktas in är två stora ledare. Annars blir det även i år tufft. Då får vi hoppas på magi från vår nya HC.
Philp?
Mysak?
Rousek
Woods
Ang
Heppo
Kloos
Hattakka
Rindell?
Legoknäckt föreningen.
Jag hoppas det blir bra. Men.. Är långt ifrån säker.
Jag hoppas dock att vi med hjälp av Eriksson kan stabilisera laget utanför kval. Därav kunna locka hem mer “egna” spelare i framtiden.
I övrigt hoppas jag verkligen junisarna får ordentligt med chanser att visa upp sig denna säsong.
Förstår din poäng, men hur vet du att dessa spelare är dåliga ledare?
Vad jag hört/läst under förra säsongen så var både Kloos och Heponiemi omtyckta i omklädningsrummet och definitivt ledarfigurer
Det är så jäkla svårt att avgöra vad som var objektivt dåligt och vad som hämmades av Blomqvist med, tycker jag.
Vem klev fram förra säsongen o visade att dom är ledare? Vem visade att man ej accepterar resultatet som blev. Vem sänkte nån för att man är en dålig förlorare (lite överdrivet, men du förstår)?
Enligt mig så fanns det ingen i detta lag. Det fanns ingen, Ledin, Falk eller sundh. Ingen Petrasek eller Davidsson.
Sen att man är omtyckt i omklädningsrummet. Visst. Men det kan ju också innebära att dom var sköna snubbar. Typ.
Blomman var kass. Men spelarna hade inte drivet inifrån gruppen som krävdes heller.
Iallafall inte nåt man såg skymten av.
Det hade jag inte heller haft om jag hade haft Blomqvist som ledare.
Kloos klev fram i kvalet och spelade sin bästa hockey och tog ett sjukt ansvar.. riktig reko och superproffs vad jag förstått. I brist på annat så kan man ju hoppas på han. Alternativt kanske man skulle chansa på att ge C till borgman och se om han växer med det.. finns ändå lite pondus där när han vill ![]()
Ang visade också en jäkla vinnarskalle… men saknar nog inre lugn för ett C.
Jag hade satt det på Borgman.
Kan hålla med om att han var bra i kvalet och gick i bräschen. Det jag menar är att vi behöver sånna spelare som kan driva det en hel säsong. Är så dags i ett kval. Men ja han o Borgman klev fram i kvalet.
Skulle dom kunna göra det en hel säsong så vore jag jätteglad.