Tråden om HV71

Passa dig så du inte blir bannad! :wink:

3 gillningar

Ökade kostnader på herrlaget. Jag är med på arvet efter Nubben men Björn måste vara vår minst ekonomiska sportchef någonsin.

Så tragiskt att vi köpt ut spelare bara för att ta in lika usla.

Överlever vi en säsong till och slutar skjuta oss själva i huvudet så finns alla förutsättningar att ta oss tillbaka till toppen igen.

Jag är lååångt från någon ekonom. Så fyll i luckorna här och hjälp mig gärna att förstå.

Men om jag kollar våra resultat sedan vi gick upp 22/23:
22/23 + 211 tkr efter skatt (ingenmansland) – Wilander
23/24 1,5 mkr (kval) – Wilander/Davidsson
24/25 750 tsk (kval) – ALI
25/26 500 tsk (kval) – ALI

Är det inte väldigt svaga resultat från ALI och co? Förra säsongen lyftes kvalspel och Melodifestivalen som en anledning till det positiva resultat. I år fick vi kvala igen.

Utan kvalspel och Mello, inget plusresultat? Tvärtom, kanske till och med minus? Absolut, ALI och Co ärvde ett gäng dåliga kontrakt, men det är ju inte som att de dåliga spelarkontrakten blivit färre… Vi har bara bytt ut dem mot andra.

Känns som en rätt dålig affärsmodell?

Glad att ALI är borta.

Vet inte om jag tycker 1,1 miljoner är så imponerande? Visst, det var stora utköp men tänk oxå på att vi har 2 hemmamatcher + några miljoner i NHL-ersättning obudgeterat som räddar resultatet.

Asså jag hade räknat med ett minusresultat så det var därför jag var imponerad :blush:

2 gillningar

Jag är rädd de budgeterat med sluspelsmatcher, alternativt varit beredda på minus och att resultatet var överaskning för dom oxå.

Att budgetera och räkna in slutspelsmatcher är farligt. Även om.man var topplag året innan. Att göra det men senaste prens resulyat…

Jag hoppas jag har fel i min tolkning.

Nä, 500 teskedar är inte mkt att hurra för :slight_smile:

5 gillningar

2500 ml guld hamnar på 62 miljoner kronor, så rätt fett ändå.

Kan det inte vara så att man pga exempelvis NHL-ersättning tar vissa kommande kostnader på årets resultat istället för att vänta med dem till nästa år?

Det egna kapitalet i koncernen uppgår till 59 MSEK

Fan, 62 och 59 är rätt nära ändå. Det är något med teskedarna.

Jo, det borde gå att gå plus och slippa kvala givetvis. Men att lägga dom dåliga rekryteringarna i hennes knä känns fel.

Förhoppningsvis tas det ett nytt steg mot bättre tider. Med bättre rekryteringar genomgående i organisationen, bättre ungdomsverksamhet som förhoppningsvis bär frukt genom att slippa kvalspel och en mer uppstyrd ekonomi.

Är HV den klubb som omsätter mest pengar i shl?

1 gillning

Så är det, vilket jag också skrev. Men under ALI:s tid har ju de dåliga kontrakten fortsatt.

Det ärver nu Fritz, Hult och Eriksson.

Så kan det naturligtvis vara. Det återstår väl att se på årsmötet.

Nej, HV omsätter inte mest. Som jämförelse till HVs omsättning på 213 milj kr, ligger t ex Färjestad på 260, Rögle på 246 och Luleå på 225. Frölunda är säkert över HV också.

Intressant. Hur kan Rögle ligga högre? Låter så satans skevt bara

Slutspel antar jag. Är inte expert haha.

De tog ju sig till final då blir det nog rätt mycket pengar.

1 gillning

Det enda jag vet är att Rögle har ruggig omsättning på Food & Beverage. Duktigt mycket mer än HV.

Passa på och mata på med frågor till Pilut här:

Vad kan anledningen vara att de släpps så sent?

Semestertider