Tråden om HV71

3 gillningar

Den som lyssnat får gärna dela med sig av info! Kommer inte ha tid till att lyssna förrän imorgon.

1 gillning

För den som hänger med på forumet så var det 100% skåpmat. Waste of time.

3 gillningar

Det var inget nytt, men ändå småtrevligt.

Jag tyckte mig ändå höra även om det gick fort att man kollat på lösning ut för Pasic

1 gillning


Blås av!

24 gillningar

Text-Tv, finns det än?
Varför?

2 gillningar

Kult.

6 gillningar

Därför att det är ett överlägset sätt att få till sig nyheter i korthet och sportresultat. Fortfarande.
Inte en massa störande bilder, annonser och pockande på uppmärksamhet som mer moderna extremt giftiga cocktails.

Rant over. Inte född detta sekel utan uppvuxen med detta speciella. Var kan du annars hitta en dagligen uppdaterad livetabell över SHL redan i maj där HV ligger stabil sexa?

20 gillningar

377 forever!

15 gillningar

Finns även som APP !

För att inte vara OT så vill jag bara bekräfta att Hv71 nämns ofts på texttv
Jag använder appen varje dag, så det är en säker källa.

Likt tidigare talare håller jag text tv som den absolut bästa källan till nyheter i överskådligt kortfattat format utan trams och rampljuskåta klickjagande egoskribenter.

4 gillningar

Positivt resultat, även iår!
Hur fan då?

Nytt omsättningsrekord, igen!

9 gillningar

Väldigt imponerande

2 gillningar

Väldigt imponerande med utköp etc. inför denna säsongen som var. :clap:

3 gillningar

Väldigt positivt med tanke på hur många misstag som gjorts och kostat pengar.

Långsiktigt är detta inte något man kan leva på. Ska HV utvecklas så tror jag att om man ligger på en omsättning på ca 200 mkr, så behöver resultatet nog vara minst 10 mkr. Då ligger man ändå bara på ett EBT på 5 %, vilket nog är i minsta laget om man ska samla i ladorna till kommande investeringar. Tänker på att hallen säkert behöver få ett ordentligt ansiktslyft.

Det hade varit klädsamt om kommunen kunde sälja marken till HV. Då får föreningen en helt annan body. Men det kanske vår nya ordförande fixa på sikt.

1 gillning

ALI, du är förlåten. Kom tillbaka :smiling_face:

8 gillningar

Helt otroligt att man lyckas med det år efter år.

1 gillning

Råkar veta att den styrelsen tatt in externa krafter för att ta itu med de frågorna. Samma krafter som ALI vägrade ta stöd av i de processerna. Själv tror jag just det är den största anledningen till att hon fick packa väskan..

7 gillningar

Det låter väldigt positivt. För detta kan vara nyckeln till att återigen bli en stormakt inom svensk hockey. Får man köpa marken så finns det möjlighet att bygga en välmående förening. Där vi har starka lag samt en fantastisk ungdomsverksamhet.

2 gillningar