Tråden om HV71

Sant. Mycket började då.

Trenden med att kasta kulturbärare, med minst 3-4 säsonger på toppnivå kvar i sig, på soptippen började då.

Finns verkligen ett genomgående mönster för HV sedan 14-15 år tillbaka.

I regel…
…bryter man med ”HV-killar”
…satsar man istället på dyra inköpta chansningar
…satsar man på oprövade ledare/alternativt ledare som vi vet har ett sämre track record
…tar man inte tillvara på unga talanger som istället hamnar i andra klubbar

Eftersom Hult inte lärde sig av sina misstag då har jag svårt att se att han ska lära sig nu.

Men. Den ledare eller styrelseordförande som kan notera punkterna ovan och aktivt jobba för att bryta mönstret har potential att bli en HV-hjälte för all framtid.

3 gillningar

Äntligen! Det vita ställen är förknippat med för mkt ångest och bedrövligt poängsnitt. Vem vet, kanske sitter ngt mentalt i det för spelarna..

1 gillning

Och glöm inte den mörkblåa nyansen på hemmaställen. Man bytte till den säsongen 2010/2011, efter guldet. Och ja. Från då till nu kan ju bäst bara beskrivas som en riktig sorgesaga.

Om någon innanför Gardens väggar var vidskeplig skulle den personen skrota färgen direkt.

4 gillningar

Rätt rimliga frågetecken.

Vi var tillsammans med Leksand sämst senaste säsongen.

Vi har förlängt med Win, Osl och Eriksson bla. Det känns sådär helt ärligt.

Liv och NE känns bra.

Men i övrigt till stor del samma trupp som var tok dåliga senaste säsongen.

HV71 skriker bottenlag i skrivande stund.

NE har sannerligen en utmaning framför sig.

1 gillning

Jag lägger ett bet redan nu att det blir kval igen… :face_with_peeking_eye:

Vill ändå tro att två “riktiga” centrar och NE gör att laget lyfter 5-10 poäng, kommer bli ännu en vinter med vånda och ångest, men jag väljer ändå glaset halvfullt av ovanstående anledningar :folded_hands:

Media väljer gärna att bortse från det lyftet som det är att deras gunstling inte är kvar i båset och att vi äntligen har en erfaren tränare!

1 gillning

Inte för att lägga all skit på Hult så är det väl även en scout som är delaktig och propsar på vilka spelar som ska in i laget ?

Man borde kanske se över scoutens roll eventuellt byta!

Har inte koll på alla scouter som HV haft sedan 2011/12. Men Hult var under åtta år den gemensamma nämnaren i den förening som gick från toppen till allsvenskan.

1 gillning

Absolut. Dock är det nog inte bara han som burit allt ansvar. Är nyfiken på hur mycket han egentligen har/haft mandat att göra utan leding etc.

Minst 7 p är hemma första 6 omgångarna om man ger fan i att inleda som ett HA lag.
I år är man redo då leken på Gotland är borta.
En vettig tränare och bättre matchcoachning så är väl minst 10p till hemma.
Med samma lag.
Kommer det in två vettiga 2-vägs C som fungerar skapligt så SKA det laget klara 7-10 plats utan problem.

8 gillningar

Den frågan kommer du dessvärre nog aldrig få svar på. Att Hult skulle ha suttit bakbunden i åtta år påverkad av yttre omständigheter har jag dock svårt att tro.

Jag har generellt lite svårt för det här med att försöka att hitta (bort)förklaringar som förklarar en chefs svaga jobb. Absolut, det kan vara intressant för att få en bättre bild. Men fakta är att Hult levererade svaga resultat under sin tid som SC, oftast på grund av felaktiga beslut som han på pappret hade mandat för att ta. En chef, i synnerhet när det kommer till elitidrott, är till syvende och sist ansvarig. På samma sätt som Blomman i slutändan var ansvarig. Den senare visade att det är rätt enkelt att hitta bortförklaringar och peka åt annat håll än sitt eget. Det är uppenbarligen svårare att låta resultatet tala och faktiskt ta ansvar.

Han kommer vända på skutan det är jag säker på.Jag tror att nästan varenda en härinne på forst hade kunnat göra att bättre jobb än vad AB gjorde under sina 2 år.Att gapa och skrika på spelarna som han gjorde var ju mer eller mindre han själv som skrek på sitt egna sätt att leda spelarna.Jag är övertygad om att NE kommer lyfta HV med ditt lugn och sin erfarenhet av SHL.

Det hjälper inte att gapa på spelarna om de inte har fått rätt verktyg att jobba med. NE kommer ge spelarna de verktyg de behöver och kommer låta dem använda verktygen på rätt sätt.

Om en ledare gapar och skriker för ofta blir det bara tröttsamt.

Bättre att bli arg när det behövs för då fåran bättre effekt.

Det är en löjlig grej egentligen men största skälet till varför jag vill byta färg. Jag kopplar det till när allt började förfalla. Den ljusare blåa är starka HV, den mörka är förfallet

4 gillningar

Från ljuset in i mörkret.

Vi borde ju ha fattat direkt när de presenterade de nya tröjorna​:rofl:

4 gillningar

Jag vill byta tröjfärg av den enkla anledningen att den mörkblåa smälter in bland svartklädda i publiken. Klara färger och främst röda, gula eller gröna sticker ut. Är ju kul att det syns att supportrar är på plats. Kontraproduktivt att kamouflera de som bekänner färg.

..men blir det 6 raka torsk i starten byter vi till biege och brunt :slight_smile:

4 gillningar

I morse när jag var inne på Facebook och läste några insändare om HV där var det återigen någon som kallade oss för HIV, vi säger ju ibland Fisklunda, Träskogänget eller ZAIK men det är ju med glimten i ögat. HIV är ju trots allt en sjukdom som kanske miljarder människor har dött i, där går man väl kraftigt över gränsen. Är det verkligen hockeysupportrar? eller är det klassiska hulliganer? När någon skriver HIV om mitt kära HV skulle jag vilja åka hem till honom och skära sönder hans bildäck, pinka i hans brevlåda och häva ut fem hinkar mördarsniglar i trädgården.

2 gillningar

Jag har aldrig sagt hiv om mitt kära lag ändå har nån hällt ut minst 5 hinkar mördarsniglar i min trädgård :sob:

6 gillningar

Men om dina däck är hela så är du utanför faruzonen, möjligtvis riskerar du att någon stjäler din kapsylsamling. Men nu handlade detta om HV71 och förolämpling av klubb och varumärke, förmodligen är jag den enda som tar illa upp. Jag får väl be er andra om om ursäkt för mitt känslosamma betende.

När man gick i skolan fick man höra Hiv71 och skjuter snett.