Tråden om HV71

Förvänta dig en stabil tredjecenter och var glad.

2 gillningar

Är han våran 3 center menar du?

Det beror ju helt på hur man knåpar ihop och lirar laget.
Själv hade jag valt 3 linor med runt 18 min istid med Philp, Rousec, Mysac på C.
Vem som kallas 1-3 C blir ointressant. Dagsform på lina = mer istid.
Vad lönen är ska vara ointressant den med.
Linus med 6-8 min per match i 4de.

5 gillningar

Jag tror fasen att johnsen får ett genombrott kommande säsong

4 gillningar

Om han fått fart på fötterna och på en vinge kanske. Som C slår han sig inte in i laget.
Men det ska bli spännande se om gutten kan komma tillbaka efter den första säsongen i sin karriär där allt inte bara flöt på.

Inte alls säker baserat på det man hört och läst.

Hoppas jag har fel.

1 gillning

Det är i princip omöjligt att hitta en 1C. Om vi har stabila defensiva centrar som Phelp och Mysak kan poängen komma från Ang och Kloos.

Jag tror att vägen framåt är okej tvåvägscentrar och att backar + yttrar driver offensiven.

Sedan kanske vi kan få in mer skickliga centrar genom scoutning eller hemvändare.

Våra tråkcentrar kommer säkert sågas baserat på poängproduktion men jag skiter i det ifall vi börjar vinna matcher.

Enda oron med Mysak är uppgifterna om skridskoåkningen men tror det beror på att man ofta har högre förväntningar på skridskotempot bland mindre spelare i nordamerika.
Han ska vara superstabil gällande allt annat.

2 gillningar

Denna artikeln publicerades 14:06. Har det sagts något mer efter det?

Nej men det jag försökt googla mig till själv+intervjun i nedsläpp HV71.

Jag blir alltid lite små nervös när det nämns lite låmgsammare på grillorna.

Förhoppningsvis inga problem :slightly_smiling_face::crossed_fingers:

Är det bara jag som mer eller mindre aldrig kommer in på HV71.se den sista tiden?

1 gillning

Jag kollade sidan för 2 min sedan, funkade utmärkt.

1 gillning

Sluta vara så jävla påsi… possti… glada hela tiden. Tre matcher in i säsongen har vi i truppen säkert fått två benbrott, ett utslitet öga, en soppslev i vänster näsborre och en utspilld kaffekopp på bröstkorgen (igen).

Sen ligger vi sist, som vanligt.

5 gillningar

Udda, nu funkar den igen.

1 gillning

När brukar HV släppa nästa säsongs Matchtröjor??

Nästa säsong? Tröjsläpp är alltid 3 månader efter kosläppet. Augusti 2027

1 gillning

Kommer aldrig mer känna mig bekväm med HV71 innan jul. Har trott säsong efter säsong att vi har något på G. Men lika besviken har man blivit redan efter 5 omgångar. Säsong efter säsong har varit likadan de senaste 3 åren. Så nu går jag in med en pessimistisk inställning.

Vi får kvala så blir allt annat en bonus. Oavsett om Hult landar McDavid, Wild Bill, Crosby eller Jagr.

1 gillning

Enligt Forssell är utbudet begränsat och klubben kan därför behöva vänta tills senare under sommaren eller efter att NHL-lagens träningsläger har inletts.

-- Det är ju ett arbete som ska göras såklart. Just nu finns det inte så många spelare tillgängligt på marknaden. Så det kan bli senare som vi plockar in en ersättare, mest troligt efter sommaren, säger han till Norran.

I denna marknad är Philp och Mysak två bra val som de känns. Sen kan man landa mr X senare om inte Letteri är klar :wink:

JP live chat från årsmötet.

AD gör sig korkad, noteras :slight_smile:

Hur kan du missa att vi kör livetråd? :wink:

1 gillning
2 gillningar