Hur många av AP, DG, LP och Lias tror ni vi någon gång kommer att få se i HV-tröjan igen?
1/4 MAX, LP i så fall…bubblare AP?
Tror DG närmast och sen Lias. AP har hv valt bort (iofs nu sitter han fast i kontrakt och hans ålder börjar nog snart ta ut sin rätt) och LP verkar trivas för bra utomlands
Jag tänker såhär. Att kan föreningen visa att man tar steg framåt både på och utanför isen så ger sig nog saker av sig självt. Om inte då kommer vi få fortsätta med vår ångest och drömma vidare. Det är inte så lockande att komma till något som inte fungerar.
Vi får väl hoppas på att AP ändrar inställning då dom som valde bort honom är borta ifrån föreningen/bytt tjänster.
AP: 35 - tingsryd - J18
DG: 26 - tingsryd - U16
LP: 30 - tingsryd - J18
LA: 27 - kungälv - J18
Som jag ser det är AP inte aktuell för HV. Han kanske kan avsluta ett år, men jag är tveksam till att han är den typ som kommer sadla om igen, för att möta kraven i SHL. Men, jag säger detta enbart pga ålder.
Övriga tre vore fantastiskt att få tillbaka. Om alla skulle landa samtidigt och tro på vart HV är på väg så kanske detta kan vara den nystart som HV behöver. Två tingsrydare och en kungälvsbo.
DG är den som kom till HV som yngst, men alla kom runt samma ålder. Detta är “våra” grabbar tycker vi, men ingen av dem är egen produkt.
Till frågan om vad vi kommer se i tröjan framgent?
LP tror jag på.
AP, nja. Kanske ett år.
DG + LA - Knappeligen. De kommer sugas upp av andra lag om de lirar i SHL inom kort, är min gissning.
Ta hem AP, LA och DG. Stäng sen butiken. Klart!
Träffade Challe Berglund i dag och passade på att ställa lite frågor om HV….
Frågade lite om våra nya Centrar,vet ju att han gillar Mysak-värvningen. Han sa att just Mysak ser mycket intressant ut och nu när man värvat två riktiga Centrar så kan ju äntligen Kloos få komma ut på en kant,vilket han sa är där han är absolut bäst och refererade om sin tid med honom i Leksand.
Frågade även om Klockare och där tyckte han att Klockare och Rahm kan vara lite för lika i sitt sätt att leda en grupp,men det är ju bara tiden som kan utvisa det. Frågade även vad han tyckte om Jörgen Jönsson i HV då det ryktet oxå florerat,men där var han tydlig med att han inte tror att han skulle fungerat alls i HV och det känns ju bra att det inte blev så då….
Frågade även om han inte själv fått frågan,men då skrattade han bara lite och sa att han har gått i pension….
Inte mycket info,men lite nytt iallafall i dessa sommartider….håll tillgodo!!! ![]()
![]()
![]()
Nu har till och med Expressen levererat nyheten att Hansen är klar för hv. Ge oss fredagspresent
Kan bekräfta att det är 100% klart med Hansen som ny scout i HV men det är ju semester så det kommer väl från officiellt håll när återsamlingen är om några veckor.
Har han varit med i jobbet med truppen?
Jag som inte är så insatt, vad kan vi förvänta oss av honom?
En person med HV-hjärta som förstår föreningen och allt det vi brukade stå för. Dessutom med en numera rätt hyffsad CV på SHL-nivå. Sedan kan ju en person inte ändra på allt själv, men ju fler av hans kaliber vi får in, desto större chans är det att vi hamnar på rätt spår.
Men viktigaste detaljen: en forummedlem!
Tack @Hvallan hittade detta, lägger in en screenshot så vi slipper stötta x:
Intervju med Hult om diverse
Varför satsa på en sån kille när han ändå har målet att sticka och aldrig mer återvända.
Menar du att vi ska sluta ta in spelare från andra länder i Juniorlagen om de har som mål att komma vidare i sina karriärer?
I mina ögon ska han ha cred för att han spelar med öppna kort.
Klart grabben ska ges en chans lira till sig en plats i truppen. Vi har liksom inte ett överflöd av backar som kanske är reda att fylla på underifrån.
Kostar dessutom nästan ingenting.
Är Blanar verkligen så övertygande om att han aldrig vill återvända?
Det räcker ju i princip att han träffar rätt brud i höst så kan vad som helst hända!
Lyssnat på VGBs podd med Igge nu, tycker fan om honom mer och mer. Älskvärd gubbe!
om man inte är fan av Blomman kommer man inte gilla denna podd.