Bara lassa in en månadslön på oddset direkt!
Självklar vinner vi alla slutspelsmatcher med 7-1!!
Redan rik ju, gö gött mos enna.
![]()
Med 7-1, I see what you did there ![]()
chatgpt analysen = plats 9. HV71
Målvakter: Felix Sandström, Olof Glifford och Herman Liv. Det finns potential, men ingen av dem är inför säsongen en verifierad SHL-toppmålvakt över en hel säsong. Det är HV:s största frågetecken.
Backar: Alsing, Borgman, Hansson och Hatakka ger stark etablerad topp. Fransson, Lagerberg, Annborn och Gustafsson ger ungdomlig bredd. På papperet är det en klart bättre och djupare backsida än ett typiskt bottenlag.
Forwards: Ang, Kloos, Rousek, Woods, Pasic och Stål Lyrenäs finns kvar. Mysak och Noah Philp tillför storlek, centeralternativ och potentiell spets. Däremot har Brännström, Luoto och Tedenby försvunnit eller inte fått fortsättning bekräftad.
Tränare: Niklas Eriksson är ny huvudtränare, med Nicklas Rahm och Stefan Klockare. Tränarstaben är meriterad men måste införa ett nytt spel.
Special teams: Hansson och Alsing kan bära ett bra PP från blålinjen. Kloos, Ang, Rousek och Woods ger offensiva alternativ. Boxplay bör gynnas av den starka backsidan och Philps profil.
Kontinuitet: Stommen är till stor del kvar, men tränarbytet och förändringen på målvaktssidan är betydande.
Risk: Målvaktsspelet. Om Sandström eller Glifford inte når stabil SHL-nivå kan laget åter dras nedåt trots en bättre utespelartrupp.
Vad talar för en högre placering?
- Backsidan är tillräckligt bra för topp åtta.
- Centerdjupet ser förbättrat ut.
- Det finns fler forwards som kan producera än i flera bottenkonkurrenter.
- Ny tränarstab kan bryta gamla mönster.
Bedömning: Jag placerar inte HV71 i botten av gammal vana. Niondeplatsen bygger på att utespelartruppen ser förbättrad ut, men att målvakterna och den nya spelmodellen fortfarande är osäkra. Med bra målvaktsspel kan HV bli sexa–åtta. Med svagt målvaktsspel kan laget hamna i kvalstrid.
Tillförlitlighet: Medel. Den aktuella truppen är verifierad, men målvaktsutfall och ny tränare skapar stort resultatspann.
Vågat. Djärvt. Bollar.
Nästan så man fick lust mecka en AI-bot med konto här ju!
Döpa till AI-husmusen och se hur länge den överlever här.
Edit:
Tillförlitlighet: Medel. Den aktuella truppen är verifierad, men målvaktsutfall och ny tränare skapar stort resultatspann. Jag känner tvek pga detta ![]()
Jag har promptat “Atlas” ganska hårt för att undvika gissningar och hallucinationer men det är svårt …
Lika som bär!
Hahaha – så roligt. Det ju tur att det inte finns några andra AI-konton här. Alla vi är människor. Hoppas svaret var till hjälp! Är det något annat du funderar på? Var det något jag missförstod?
Mods?
Varför har vi inte rensat ovan AI-slop?
Ai-slop är din specialité boss, vi sparade det till dig ![]()
![]()
Jag vet inte ens vad detta ”AI” är för något……
Inte lyssnat änmen gissar de sätter hv som tydligaste bottenlagsstämpel. Spec när de var inspelat för månadssedan
Vilket trött avsnitt![]()
Vill ni slösa en halvtimme är det bara att lyssna!
Ja det var det verkligen. Enda intressanta var väl att höken sa att Lyrenäs nya kontrakt låg på under 100 tusen I månaden.
De är ju gjort av 2 erkända hv hatare och inkompetenta journalister enligt forumet så vad kan man förvänta sig?
Sen är de lite förtidigt för sådana här analyser. De vill bara få ut kontent
Haha är så jävla tydligt. De tror inte NE är bra för HV då de anser han vara för lik ”AB”.
Jisses.
Ska lyssna. Men likheter med blomman ska bli intressant höra. Visst kravställan och rakhet är väll ganska likt men personligheten helt annorlunda och taktiskt hoppas jag på otroliga skillnader