Undra vad NE lovades innan han kritade på.
Svårt se att han kan vara nöjd med vår relativt tunna trupp.
Trots allt hans cv som tar stryk om vi skulle göra ännu en miserabel säsong.
Man får ju hoppas att NE vågar & ställer krav på ledningen.
Strategiskt. De drog medvetet ut presentationen då de visste att många skulle bli missnöjda med att Philp lämnade. Nu är allt glömt och förlåtet…
Skämtåsido. Kul att även Hansen till sist fick en ordentlig presentation. Femplusvärvning! Välkommen hem!
Djurgården lockar med Stockholm. Skellefteå med utveckling.
Då jag var ung hade Jönköping snyggast tjejer i Sverige. Bara Arvika som konkurrerade. Men de hade inget hockeylag. Har vi tappat nåt på den fronten, eller?
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Träningsmatch 1 (26/27): HV71 - Frölunda
På temat ekonomi och hushållning av resurser..
Vi har på lönelistan Johan Hult, Stillman, Björn Liljander samt nya scouten Patrik Hansen. Alla med uppgift att värva spelare och bygga lag på kort och lång sikt. Säg att alla dessa tjänster i snitt kostar 100k i månad inkl sociala avgifter/övrigt/
Vi betalar alltså 4,8 miljoner kronor per år för dessa tjänster och de har tillsammans resulterat i en ny spelare i år, Jan Mysak. (Herman Liv var ingen ansträngning att få hem). Jag fattar att det finns fler arbetsuppgifter som att få ett lag att trivas och allt som rör det praktiska, men om det primära uppdraget är att värva spelare för att lyfta vårt resultat på isen så blir det svårt att få ihop logiken och kalkylen. Och jag vet att det också ska värvas damspelare och ett par killar till hockey-gymnasiet. Men känns ju iaf inte så svårt och tidskrävande att rekrytera damspelare direkt på en ”tunn” marknad..
Sant. Vi måste väl ha shls största sportsliga organisation? Till vilken nytta?
Har kampanjlänkar till streaming postats?
Här är några:
https://www.tv4play.se/kampanj/hv71
https://www.telia.se/tv/sport/tv4-play-sport-hockey
Någon som hittat bättre deal inför året? Ica har halva priset en månad också.
Flytta gärna till rätt tråd om OT…
Man kan köpa två av den här sorten.
Var det inte mycket högre rabatt där förra året?
Tror att det var ungefär samma erbjudande förra året också, men det kan också vara så att jag minns fel. ![]()
Efter första matchen så har jag redan gett upp säsongen ![]()
Väck mig igen i slutet på April 2027..
Jag tycker vi kan unna oss att välja hoppet de 10 första omgångarna. Mer än 10 poäng vid det tillfället och vi kommer ha ett tydligt trendbrott.
Jag tycker det också är bra om vi inte panikvärvar innan NE själv kunnat avgöra vad som är prio för att hans hockey ska fungera. Visst – en center är säkert högst på listan, men han kan ju också observerat andra delar som är viktiga att åtgärda.
Jag litar lika mycket på att NE har hockeyöga som att AB inte har det.
Det var i nån pod jag lyssnade på där de tyckte att det var anmärkningsvärt och ett tydligt statement från NE har redan så här tidigt gå ut och säga att man behövde en tvåvägscenter. Det satte press på SC att leverera..
Det tycker jag är bra att han är tydlig med att han inte är nöjd med truppen och kan vänta och se…
NE har ju även lite bredare erfarenhet i form av dels tränarerfarenhet men han var ju även nyligen sportchef i Örebro (om än en kort period) vilket säkert gör att han har en liten extra inblick/förståelse för marknaden, som kanske inte “vanliga”/andra tränare har.
Såg inte matchen men av vad jag kunde läsa var att dom med mindre tålamod tyckte det saknades det mesta och dom lite mer tålamod tyckte det ändå såg skapligt ut. Läser man matchtråden så tycker jag den såg ut precis som förra säsongen. Vi förlorar på individuella misstag och oförmåga att näta återigen.
Ställer mig på “katastrof” sidan. Ingen spelaromsättning och samma dåliga missar. Visst det blir säkert bättre om 5 matcher.. eller?
Det där med överlevnadslägret som teambuilding var ändå lite kul. Jag vet inte vem som kom på idén, men med tanke på de senaste säsongerna känns det samtidigt som den kanske mest verklighetsförankrade teambuildingen HV71 någonsin genomfört.
Är tanken att förbereda spelarna på ännu en säsong där huvuduppgiften är att överleva som SHL-lag?
Glöm femkamp, padel och någon psykolog som ska prata om prestationer. Vi kör vi fullt ut: begränsat med resurser, obekväma förhållanden, stress, osäkerhet och ett gemensamt mål. HÅLL ER VID LIV TILLS SÄSONGEN ÄR SLUT!
Efter våra miserabla år känns det ju nästan som att vår förening varit på överlevnadsläger sedan 2021. Åtminstone har vi supportrar varit på detta konstant sedan dess.
Vi åker alltså på överlevnadsläger för att bygga laget, men kommer hem med behov av att bygga om backsidan
Alltid något!
Jag tycker det är helt rätt med lägret i sig. Nu vet vi inte vad Hansson har för skada men om man har en historik av skadad axel ska man inte gå armgång eller hänga och slänga när man redan är tröttkörd.
Om det är något sådant eller ett dumt lyft ligger det på spelaren att skippa vissa moment.
Alla dom samverkar ju nu för att hitta nästa pusselbit , NE, KLOCKARE, RHAM, HULT, LILJANDER,STILLE,OCH HANSEN,. Nu ger vi dom lite lugn o ro.