Tråden om HV71

Jag har skickat dem 7 rejäla pipor och två säckar Opium. Ge dem lite myspys.

1 gillning

3 gillningar

VGB De ser problem. Gillar deras synsätt och har helt rätt! Nuvarande trupp är sämre än den som kom näst sist ifjol pga ett mål. 2 nyförvärv och en massa pengar frigjorda genom x antal spelare försvann.

1 gillning

Evla skiterbjudande.
När ska HV/SHL lära sig förhandla?
SHL säsongen är 8 månader max, inte 12 mån.
Jag är inte intresserad av 12 mån bindningstid då hockey är den enda sport jag följer. Och om ska vi harva i bottenträsket i år igen så veta fan om jag orkar med en hel säsong…

Totalkostnad med erbjudandet: 5988,-
Åtta månader till fullpris: 5192,-

12 gillningar

Jag “brukar” köra 1 månad ICA till halva priset (324,50 kr), 6 månader presentkort EON (499 kr/månad) och om liket fortfarande lever 1 månad ordinarie pris (649 kr) utan bindningstid. Utan reklam.

Totalt: 3967 kr

Jag fattar ju att de VILL sälja in värdelösa 12 månader, men rimligtvis borde de kunna erbjuda 6 eller 8 månader bindningstid också till något högre pris per månad för oss som ser noll värde i de tröstlösa månaderna utan spel. Det är lätt märkligt att de säljer sitt dyraste “Sport Total” explicit inriktat till hockeyfans i SHL, istället för att kunna välja “Sport Hockey” också.

Ska man ha utan reklam så blir “erbjudandet” dessutom totalt 6486.60 kr. Så min lösning droppar priset med nästan 40%.

Är det någon som vet hur stor den säljande punkten med kickback till HV är i verkligheten för ett sålt 6486.60-kronors abonnemang?

4 gillningar

Bor man i Jönköping hade jag kört säsongskort och skippat bortamatcherna. Betydligt mer värt att se matcherna live och att pröjsa 6000 för 26 sega bortamatcher känns sisådär.

4 gillningar

Kan du hitta det priset för 6 månader fortfarande?

Jag såg nu att EON bara hade lagt in Sport Fotboll ännu. Kan ju hoppas att det är lite slöhet bara. Annars har Tidningskungen fortfarande (men bara för 3 månader i taget så då får man köpa 2).

1 gillning
6 gillningar

Gillar Klockare starkt. Hur han pratar om att de sätter spelet utan puck först att de inte ens tränat på spelet med puck.

Grunderna först!

Har HV haft en sån meriterad assisterande innan?

8 gillningar

Klockare känns verkligen förtroendeingivande.
Tror en sån som Linus Lindström kan växa rejält av att vara under Klockares vingar igen.

5 gillningar

Klockares lugn får mig lugn, haha. Tror det kommer bli bra med honom i båset tillsammans med NE och NR.

5 gillningar

Kul å höra Klockare för första gången i HVTV, tog bara 7 veckor efter han presenterades. :wink:

13 gillningar

Det är bara logiskt, HV kommer i princip aldrig att ha pucken ! :grinning_face_with_smiling_eyes:

9 gillningar

Vi vet iaf nu att målet är kommande match. Bra upplägg antagligen för detta lag.

Vi har gått från “Vila med puck” till “Utan puck”. Gillar!

7 gillningar

Bra att det är någon som är lugn i alla fall, jag är det inte. Anledningen till att jag är nervös är att det var längesedan det gick bra för laget, så för att få lite hopp får de börja med att vinna en del matcher.

Vad säger ni om veckans matcher då? Vad har ni för förväntningar?

Djurgården
Här vill jag se en fortsättning på det spel man stod för i de två första perioderna mot Frölunda. Fjolårets underpresterande spelare, som även underpresterade i försäsongspremiären, bör nu visa framfötterna. Vill se lite mer stäm i kedjorna, och gärna att man satsar på våra bästa spelare i de två första. Skiter i vinst eller förlust, men vill se ett HV som faktiskt kan göra mål…

Almtuna
Islossning. Här vill jag se en HV-kross där framför allt våra ledande spelare hamnar i poängprotokollet. Här har vi chans att pumpa självförtroende utan att för den sakens skull sväva iväg och tro att vi är världsbäst.

1 gillning

Vi vinner båda relativt enkelt. Klockare säger spelet utan puck ser stabilt ut. Sen möter vi Rögle…

2 gillningar

Almtuna bör de vinna mot, kross vette men de bör väl vinna med tre mål i alla fall. Djurgården vet jag inte men det kanske blir jämnt. Jag tittade upp hur grundserien slutade förra säsongen, DIF kom nia tydligen så om de har samma form i år bör de inte vara omöjliga. Vad jag menar är att HV71 kommer nog ha större sannolikhet att vinna mot de än mot Skellefteå låt oss säga.