Tråden om HV71

Många som tippar att Hv åker ut i år

Å ena sidan är det inte ovanligt att förhandsfavoriten till att åka ur faktiskt lyckas hålla sig kvar.

Å andra sidan. Förra året trodde alla att Leksand skulle åka ur…

2 gillningar

Det blir Timrå.

1 gillning

Jag brukar kika på tidningskungen ibland har dom 3 eller 6 månaders erbjudande och börja säsongen med ett sånt

2 gillningar

Vet någon vart man kan se matchen mot Almtuna? Är det JP som förra året? TV4 verkar ha hälften av matcherna tillgängliga för 1miljon kr i månaden (med reklam)

Är det hockeyallsvenskan då är det Sportbladet plus (Aftonbladet) som gäller för att kolla de matcher.
Allt enligt Google

JP sänder inte alls i år som jag fattar det. Är nästan helt säker på att de skrev i JP-chatten att de inte har rättigheterna alls i år.

JP sänder inte, TV4 sänder. :white_check_mark:

Man älskar ju auto-textning :sweat_smile:

8 gillningar

En redig småländsk AI.

6 gillningar

Ovanligt bra, lyckas texta på redi småländska (skulle bytt ut r’et mot ett extra a kanske..)

2 gillningar

Great minds think alike :wink:

2 gillningar

Haha! Kommer aldrig glömma " Welcome to Overcut Järnström " :sweat_smile:

2 gillningar

Vilken ingång ska man ta ifall man vill gå och kolla på träningen?

Det är väl ingången vid restaurangen som gäller. Vid shoppen.

Har vi samma hemma tröja som förra året? eller är det kanske små detaljer som är skillnaden, men jag inte lagt märke till?

De nya ledarna och tränarna kanske ser detta som ett eldprov

Nu ska de trolla med knäna och behålla HV i SHL med en trupp som egentligen inte håller för SHL.

Misslyckas de så förlorar de ingen prestige, men lyckas de så blir de hyllade som hjältar.

PS Detta är den mardröm som håller er vakna om nätterna ! :slight_smile:

1 gillning

Vill nog hävda att det här är den sämsta trupp vi haft sedan säsongen 22/23 (då stor del av laget var mer eller mindre allsvenskt).

Varför? Jo, för vi frivilligt valt att behålla så stora delar av ett lag som slutade på 13:e plats förra året. Det är liksom en önskedröm att tro att en majoritet av fjolårets spelare utvecklas till det positiva i år. Och även om nu en majoritet tar kliv så är det inte tillräckligt. Vi behöver egentligen att hela truppen tar ett steg framåt.

Man kan säga vad man vill om Nubben och Liljander, men min uppfattning var att de åtminstone FÖRSÖKTE göra laget bättre. I år är det som att man lagt sig ner för att dö redan i juli.

Tidigare säsonger har man tyckt att laget borde prestera bättre, och att en kvalplats varit en underprestation. Men i år är det liksom inget snack. På pappret är vi ett kvallag. I år går det liksom inte att säga emot den som hävdar att det enda rimliga är att vi åker ur.

11 gillningar

Vi har väntat på att våra spelare ska “ta kliv” nu varje säsong i hur många år? Men i år, DÅ blir det annorlunda.

Visst, vi har en ny tränare och vi kommer sätta ett nytt spelsystem men naiviteten att tro att OSL och company kommer bli snipers i PP börjar bli lite tröttsam. T.ex. Malte, HAN kommer säkert höja sig en hel del under säsongen - men han hade tillsammans med 2-3 spelare redan en positiv kurva som fortsätter. Vinnare fortsätter oftast att vara vinnare, och förlorare fortsätter förlora. Vi får säkert några som vänder sin trend men vi förväntas tro att 90% av laget kommer göra det.

Mr Johan “Laget ska göra det” Hult, jag ser ärligt talat inte mycket nytt där? Han bytte tränare, men där var pressen så hård att han inte kunde komma undan med något annat. Vad har hänt mer? Han värvade in några centrar - även där var pressen efter flera års brist väldigt hög.. Och ja, Johan älskar HV och gör sitt bästa, men vad är tecknen på att det är bra nog?

3 gillningar

Läser i JP-chatten att Fredrik precis har genomfört en intervju med Hult om läget i truppen. Den ska komma ut under dagen, kan ju hoppas att det kommer fram något vettigt..

6 gillningar