Tråden om HV71

Om någon ska dit så hade det varit trevligt att få ett ansikte på de man dagligen har kontakt med på detta forum.

Tv4- podden har ett intressant avsnitt om Hv71 idag.

1 gillning

Jaså? Vad sägs?

Du får lyssna själv.:hatching_chick:

2 gillningar

Nåväl: Ett försök till summering i någorlunda kronologisk ordning

Lite stökigt kring personalfrågor.

Baksidan behöver upp, målvaktssidan ställer frågor. Kanske kan en bättre defensiv räta ut några frågor.

Måste upp på tekningar, vinna flera och i synnerhet i special teams.

HP den typen, saknas, man behöver den typen som kan de där.

Positivt med NE, struktur, lugn, trygg hand.

Bra med skiftet Liljander Hult, Hult kan klubben osv. Tittar man övergripande, rörigt med 5 sportchefer som byggt lagen genom åren. Det blir lite stökigt.

Andra förväntningar, sunt att man är lite mer realist, spänn inte bågen för mkt. Överlev utan kval. Bra så!

Enligt poddens inkommande frågor:

Största tillgång? NE, han kan SHL tack vare tiden i Örebro

Största problemet? Defensiven, hela spelet, centersidan

Personliga favorit enligt Almen Bibic: Malte Gustafsson, vilken talang, vilken spelare

Ultimata PP: Malte på blå, Rousken, Kloos, Woods, Hardman. Efter kvalitéer och klubbfattning

Tabelltips: Håller er undan 2 sista placeringar. Tunn trupp- saknar spelare. Det blir 13:e plats säger Almen.

9 gillningar

Dom har vart inne och läst här :person_shrugging:

1 gillning

Det var som fan, har vi så många med hv som moderklubb asså, Vrf spelar ingen i Hv….

1 gillning

3 av de 7 spelar ju i HV. En OK början på något bra. Kanske.

2 gillningar

Som jag nämnde i någon annan tråd ser jag inte moderklubb som så avgörande.

Puistola ingår väl tex bland de sju. Men hur uppfostrad är han egentligen av HV?

Och Stefan Liv kom från Dalen men både han och Pelle G blev genuina HV ikoner ändå.

2 gillningar

Det rör sig alltså om:
Herman Liv (HV71)
Olof Glifford (HV71)
Karl Annborn (HV71)
Johan Johnsson (Linköpings HC)
Viktor Olofsson (Malmö Rödhökar)
Patrik Puistola (Frölunda HC)
Sebastian Strandberg (Växjö Lajkes)

2 gillningar

Teden är dessutom från Värnamo!

1 gillning

1 gillning

Moderklubb är en sak, men att ha blivit fostrad i och slagit igenom hos, ser jag som en annan.

Hur skulle HV stått sig i en sådan genomgång?

HP, Bengan, Brännström…etc.

Agree, jag är född i Örebro(förlåt), flyttade vid 2 månaders ålder. Är jag Örebroare,

Var går gränsen, Soritesparadoxen.

1 gillning

Någon som vet vart man köper biljetter till lördagen nere i Malmö?

https://redhawks.tmtickets.se/Events?_gl=1*1fj9iy5*_ga*MTA5Njk4ODU5Mi4xNzg4MzcwODYy*_ga_0YTBRC3P3B*czE3ODgzNzA4NjEkbzEkZzEkdDE3ODgzNzA4NzIkajUyJGwwJGgw

2 gillningar

jävligt skumt biljett-system.

Endagarsbiljett 100kr
Sen kan man välja tvådagarsbiljett för 75kr???

Men det verkar inte som om den gäller för två dagar :sweat_smile:

1 gillning

Jag vet faktiskt inte vad som gäller för närkingar.

Som född smålänning råder att du kan ta smålänningen ur Småland, men aldrig Småland ur smålänningen.

2 gillningar

Flyttade från Jönköping för snart 12 år sedan. När jag varit utomlands och folk frågar ”where are you from?” Känner jag fortfarande djupt att jag är från Jönköping :heart::blue_heart:.

2 gillningar

Tror de tänker 75/dag om man köper båda dagarna. Lär vara 200 pers för att se HV-Örebro kl 15 en fredag. :scream: