Ah. Ok.
Jag betalade 2x100 ![]()
Fan va trög man är.
Ah. Ok.
Jag betalade 2x100 ![]()
Fan va trög man är.
Då är vi två
Säger inte att jag har rätt men borde vara så.
Härlig denna säsong startar med skadekris direkt och man går in säsongen med utan 1 center samt 1/2 back. Man säger säsongen är lång men vi har sätt tappar man poäng i början är det extremt svårt att komma kapp. Är man inte med efter 5-10 omgångar är kvalet klart. Historien visar de de senaste säsongerna. Vi har ingen AP eller Ortio som tada får extrem formtopp.
Det tillhör väl lagen om alltings jävlighet? Jag är inte förvånad så vad ska man göra nu?
En intervjuv med sportchef vore på sin plats, hur går sökandet?
Jag har noll tro på att Hult skulle hitta nån riktigt bra värvning så här sent.
Freijd: “Nu börjar vi närma oss säsongen med stormsteg och vi ska därför kolla läget i herrtruppen och jag sitter här med Spotchefen Johan Hult. Var i processen är vi just nu?”
Hult: “Vi är i princip klara med laget och jag känner mig trygg i de spelarna vi har. EEEEEEÄÄÄÄÄÄÄHHHHH. Tränarstaben i samspel med truppen har gjort ett bra jobba på träningarna så jag känner mig hoppfull inför säsongstart EEEEEEÄÄÄÄÄÄÄÄHHHH. Det defensiva spelet sitter bra och vi kommer bli ett jobbigt lag att möta i år.”
Freijd: “Niklas va ute i HVTV och sa att Hardman som värvades in inte är tänkt som en ersättare till Philp. Kan du utveckla mer angående det?”
Hult: “Det stämmer och vi är fortfarande ute på marknaden och letar efter en stabil tvåvägscenter som kan spela högt uppe i laget. EEEEEEEEEÄÄÄÄÄÄHHHHHHHH. Just nu ser jag positivt på processen och vi har en dialog med ett antal agenter och spelare. EEEEEEEEEEEEEEEEÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHHHHHHHHHHHH. Sedan känner vi ingen stress att göra några förhastade beslut. EEEEEEHHHHHHHHHHÄÄÄÄÄÄÄÄÄ. Jag känner mig trygg med den gruppen vi har nu. EEEEEEÄÄÄÄÄÄÄÄHHHH. Dyker något intressant upp kommer vi vara där och hugga. EEEEEEEEEEEEEHHHHHHHHH Det finns pengar.”
Freijd: " Då tackar vi för denna lägeskollen och ser fram emot veckans matcher mot Örebro och Malmö eller Linköping"
Hult: “EEEEEÄÄÄÄÄÄÄHHHH”
Som sagt, jag får kalla kårar då det är ett HÖGST troligt scenario. Brrrr
TEDEEEEEEEEN
Han kommer ju köra järnet nu i träningsmatcherna
Det är väl för att det ska finnas nån form av försäkring som han får kontrakt till seriestarten.
På tvmatchen-sajten och på shl:s försäsongssida står det att det är match idag mot Örebro kl 15 på tv4 hockey:
Stämmer det eller är den inställd eller nåt, för jag ser inte så mycket annat om detta (och folk pratade mer om Malmö-matchen imorgon här tyckte jag det verkade som) ?
Tyvärr är det nog du som levt under en sten, dom 4 senaste inläggen på HVs sociala medier nämner alla matchen idag ![]()
Så ja, match idag mot Örebro och imorgon mot Malmö/Linköping. Båda matcherna spelas i en mini-turnering i Malmö.
Står faktiskt bara att det är match imorgon mot Malmö på HV:s hemsida i flödet längst upp. Matchen idag är borttrollad där och vem har social media fortfarande? ![]()
Ja, det var nog där jag kollade och vart förvirrad om matchen skulle spelas eller ej.
Nej, har inte följt sidorna eller HV senaste dagarna , men där har jag en bra ursäkt ![]()
Med risk för OT, men vet ni om någon sänder matchen i byn Jkpg idag? Osäker på hanteringen av försäsongsmatcher. Vore förträffligt med möjligheten till en fatöl och HV kl 15 en fredag.
Är det matchstart 16:00 idag?