Tråden om HV71

15:00

1 gillning

Bästa chansen är väl Olearys eller BBQ Corner. BBQ Corner har billig och öl pizza dessutom.

2 gillningar

Utmärkt, tack för svar!

Dålig stil lira hockey 15.00 :slight_smile:
Men men.
Laguppställning i väntan på matchtråd.
Förväntar mig en extremt tråkig tillställning.
Kul se Skarby, ta chansen nu pöjk!

3 gillningar

kan ju vara så att jag är helt dum i huvudet, men hade inte hardman 9?

3 gillningar

In med Hepo för Skarby (som iofs gärna får ta chansen big time..) och sen en ny C som petar ner LL ett hack, så ser det väl helt ok ut. Så lägger vi på en rejält fysisk back på det också.

1 gillning

Jo, men inte i helgen :+1:

1 gillning

Vaktmästarna hade slut på nior.

3 gillningar

Lite märkligt att Tedenby inte spelar när man skrev ett kontrakt med honom just pga detta? Han var ju dessutom med på bussen ner.

Värt att skriva kontrakt och ta med Teden om han ändå inte får spela…:man_facepalming:

Otroligt konstigt då han har 3 matcher att bedömas på. Eller kanske träningar räcker för Hults fingertoppkänsla.

Förövrigt tycker jag formationerna är dom bäst ihopsatta hitills.

2 gillningar

Är helt ologiskt. Den enda förklaringen att inte lira Teden är att han är sjuk/skadad men då ska man ju varken skriva ett korttidskontrakt och framförallt inte dra med han till Malmö för att sitta på läktaren. Tycker man borde kunnat kommunicera ut, i samband med att man droppar laguppställningen, varför Teden inte spelar. Jag menar sätt han som extra forward åtminstone. Helt bissart.

1 gillning

Flytta görna in grejorna i matchtråden.

Aj då, kanske kommer in en center/back som kräver nr 9?

Noterar.
Ny fotograf.
Redan fler inlägg än “vanligt” på insta inför en träningsmatch.

1 gillning

Någon vänlig själ som kan rekommendera om vettig parkering och liknade runt om Malmö arena?

Första besöket för mig imorgon.

Gallerian (Emporia) precis intill har massvis med platser.
Vi brukar ställa oss där när vi ska flyga från Kastrup. Inga orimliga priser.

1 gillning

Dessutom gratis två timmar om du handlar något på Willys eller Hemköp på Emporia. Registrerar det precis efter kassan.

Ett bakslag var väntat. Örebro har inte förlorat en träningsmatch.
Tycker HV startade bra. Sen såg vi vad som hände.
Tar tid att vända en förlorar mentalitet. Har man stirrat puck i tre säsonger faller man in i samma beteende när man kommer under stress.
Stressen kan komma redan i ett offensivt läge: “Fan va vi bränner lägen, nu händer samma skit igen.”
En viktig match nu mot Malmö. Kan vi samla ihop oss och spela det försvarsspel vi tränat på?
Jag har viss förståelse för uteblivna värvningar. En center? Javisst. Men vem?
Skulle gärna se två nya spelare med defensiv kraft. Så många lag med bra förstakedjor. En formation som kan minska - helst neutralisera - alla andra lags överläge på oss. Ge oss chans stjäla poäng. Krigarkedja.
Jag tycker annars läget är intressant. Uppgiften är ju att samla in en bit över 70 poäng.

Edit: Vi har fyra senaste säsongerna plockat, 68, 53, 57, 59. På väg upp. :slight_smile:

5 gillningar

Någon som kan bringa klarhet i när matchen idag är? HV säger 13:00 men tv4 verkar säga 16:00