Tråden om HV71

Den som är fullast kör!!
:beer_mug:

1 gillning

Kommer nya hela tiden!

Vi lär.få reda på innan dagen är slut, jp kommer så klart ställa frågor

1 gillning

Folk på forumet kommer hitta ett sätt att klaga ändå :wink: :laughing:

2 gillningar

Men vad är grejen med alla dessa jävla skador (om de nu inte bara vilar givetvis) som har spökat år efter år? Jag är inte direkt intresserad av andra lags frånvaro, men i nästan varje match har kommentatorn på något sätt förmedlat att HV har en lång skadelista, men sällan dito om andra laget.

Vad händer i HV som inte händer hos andra? Är det Björns “kan-inte-nicka”-uppställning som slår sig varje gång de åker på en stor pojk, är det Melin som tränar sönder dem? Jag har fan svårt att förstå detta.

Skador är tyvärr givetvis en naturlig del av sport på hög nivå, traumaskador händer de flesta men vad är grejen i Jönköping? Har Gud lämnat oss eller vad fan händer?

Sinnessjukt många skadade år efter år… Det kan ju inte bero på en slump. Nu är även klooos och win borta till dagens match.

är de snart dags o ge upp säsongen? Halva laget är skadade innan säsongen startar, ingen 1 center, ingen 1 back, ingen 1 målvakt.

1 gillning

JP skriver iallafall att det inte ska röra sig om nån skada på Kloos

1 gillning

Niklas har satt han i skamvrån för han inte måla förra matchen :clap:

Nej det kommer inte nya juniorer med rätt talang hela tiden. Vi har ingen Reber eller HP i leden. De bra juniorerna har vi på backsidan och de spelar redan.

1 gillning

HV hade väl en relativt låg nivå på träningen under många år jämfört med Frölunda?
Kan bara jämföra med Buffalo som också hade tio slappa år. Ruff kom in och strafftränade laget på en helt annan nivå. År 1 hade de rekordmycket skador, år 2 var de bland de mest hållbara i ligan (missade matcher berodde på icke hockeyrelaterade problem) eftersom de lyckats bygga upp sig.

Hårdare träning både ger och förebygger skador.

Tror det behövs en kombination av tävlan inom laget + individuella planer för att hitta formen.

Vi har också värvat spelare med lång skadehistorik som Heponiemi och Hatakka.

Skulle inte bli förvånad vi startar utan Kloos och Hepo + ett par spelare för 4:e linan i premiären.

Du vet att det inte handlar om det. En sak att juniorer ges chansen vid skador (föreningen har ju inget annat val som idag). En annan att faktiskt ge dem en ärlig chans, istället för att låna ut dem till allsvenskan och samtidigt värva spelare som Laz och Eriksson mitt under brinnande säsong.

Kritiken handlar som du förstår om att HV inte tar tillvara på sina juniorer, inte ens när de visar sig vara bättre än inköpt bredd.

Hoppas NE tänker annorlunda framåt. Om Skarby och Magnertoft är bättre än Eriksson och Laz (vilket jag är rätt övertygad om att de är) ska de gå före. DET är att ge juniorer en chans.

3 gillningar

De e la kul att fler juniorer får en liten chans visa framfötterna när de andra lider av nageltrång?

1 gillning

Kul med lite nytt blod. Dom brukar va bra såhär på försäsongen.

3 gillningar

Kloos vilar väl. WIN förmodligen skadad som vanligt.

En tanke nu.. fullt medveten om skit man kan få men tar den isf. Medvetenheten av att JH inte kmr få kvalitet till säsongspremiären närmar sig för varje dag.. varför inte passa på att lyfta in U20 spelare nu och tänka långsiktigt ist för alla dessa jävla inlånade spelare eller korttidskontrakt som bara kostar en jävla massa pengar men inget tillbaka. Vet att några här inne skrev detta förra året och kanske nyligen med men tycker klubben har chansen nu att vända dödmatknad till något bra på sikt. Sen kan jag faan inte fatta år efter år att spelare går sönder… så mitt tips är att titta hårdare mot försäsong och mot det som sker i gymmet.. är Björn rätt person? För detta kan inte vara otur år efter år eller? Och inte kan det vara för att spelaren/ spelare X vill för mycket?

Måste ha ett juniorlag också. Såg ju hur det gick för juniorerna förra året.

1 gillning

Att anställa en ny tränare och sen ge honom en ännu sämre trupp att jobba med än den som va kass ifjol är både ansvarslöst och jävligt illa.

Föreningen verkar aldrig lära sig någonting, det är som att det rotat sig så djupt så de blir otäckt. Vi hade en rätt bra chans till nystart igen inför denna säsongen men man kliver ner i samma skithål igen.

11 gillningar

Why so serious.
Anton tog 59 poäng med den här truppen. Tar du 67 får du femårs kontrakt.

1 gillning