Jag tror inte vi har tillräckligt bra juniorer, men å andra sidan så spelar jag hellre dem än laz och Eriksson
Den nye juniordansken och skarby ser jag väldigt gärna från start på bekostnad av osl och eriksson
Någon info om kloos?
”Här vill Hvtränaren se bättring” på JP. Nån som kan sammanfatta?
Powerplay!
Ok. Tack, hur många PP har hv haft nu utan att göra mål? Måste va bortom 20 st eller nåt.
Kul att de hyllar HV’s InstaSpioner ![]()
Snart dags förklara för dom att vi inte sitter och reloadar HV’s instasida dygnet runt ![]()
Denna säsong för HV handlar enbart om att överleva i SHL med den trupp den nu har plus någon ny center och ev back.
Till säsongen 27-28 om man är i SHL kommer runt 15 kontrakt att avlutas, ledningen i HV räknar kanske med att behålla ett mindre antal av dessa samt hoppas på att ett antal profiler återvänder och bli ny ryggrad i laget, ex Lias, LP, AP, DG, E Brännan och kanske Mikko Lethonen?
De känns som alla experter tippar hv i kval, vad talar ens för att vi skall undvika de?
Två saker: NE och att två andra lag är riktigt usla.
Timrå och..? vilket.
Ja vi måste in med någon riktigt bra center nu när NHL öppnar sig lite mera, tror inte de finns 2 lag som är sämre denna säsongen
Ingen aning, vi behöver ha tur för att hitta två sämre lag. Men vem vet, något lag kanske får än mer skador än vi brukar ha
Denne säsongen är jag faktiskt helt jäkla uppgiven o jag känner liksom nu får dom fasemig bevisa att de gäller.
Alltid Cluben
lägger löven under oss också. Bra spets med jävligt spretigt bygge. En målvaktssida som hade kunnat bli FÖRSTÄRKT om Ortio kom in är alldeles för undermålig för SHL
Ingenting i nuläget.
Vår trupp är spelare för spelare inte tillräckligt bra.
NE behöver göra underverk och få ihop grupp och spelsystem.
Med tanke på vissa förlängningar man gjorde under och efter förra säsongen så vet i fan…
Jag gillar det jag läser och hoppas verkligen det finns någon verklighet i detta!