Tråden om HV71

Vi har inlett serien mot lag 2, 10, 11, 12.

Lag 10-12 har plockat 64% av sina poäng mot HV71. Vi är det enda lag som förlorat under ordinarie tid mot Brynäs, Malmö, Örebro.

Vi hade inte kunnat få en mycket enklare start.

Förlust imorgon så står vi med ena benet i hockeyallsvenskan.

1 gillning

Och vid vinst?

Samma sak.

8 gillningar

Då är vi bara nere med ena foten eftersom vi borde behålla hemmaplansfördelen i kvalet.

En förening som inte lärt sig något på fyra år förtjänar att åka ur.

Som jag ser det har vi en livlina i Linköping som är det sämsta jag sett. Värre än HV71 just nu.

Sedan finns det ett drömscenario där vi tar oss förbi Malmö eller Örebro om vi inleder krishanteringen på direkten och börjar ta poäng.

1 gillning

Vi ska vara kritiska, vi ska kräva förändring och vi ska vara realistiska, inget snack om det.

Men ponera att tankar är energi och att fokus och riktad uppmärksamhet därmed är en form av kraft, kan det då finnas en poäng i att mer fokusera på det vi vill ska hända, än det som vi absolut inte vill ska hända?

Nu kan naturligtvis detta med tankar och energi vara rent trams, och då spelar det ju ingen roll vad vi fokuserar på.

2 gillningar

Vad vi gör är det enda som påverkar och HVs nuvarande strategi verkar vara att göra mer av det som inte fungerar.

Ett Oskarshamn utan förstamålvakt och sin stjärna klarade vi med 1 måls marginal (vinst i sudden). Mot Modo var det en ren målvaktsseger. HV måste agera annorlunda om det inte ska handla om rent flax.

2 gillningar

Nu vill jag inte vara jobbig utan mer förklara varför jag skrev som jag skrev. Vad påverkar vad vi gör? Kan vad vi tänker, känner, fokuserar på och riktar vår uppmärksamhet på spela roll?

Låt oss hoppas att laget, lagledningen och alla runt laget fokuserar på det de vill ska hända imorgon mot Timrå, och inte på det de absolut inte vill ska hända.

Kanske kan även kraft från forumet spela roll?

1 gillning

Denna gången kommer vi dessutom ha den målvakt som förlorade den målvaktskampen…:grimacing:

1 gillning

Och den målvakten som vann kampen.

2 gillningar

Ha ha just det! Ära den som äras bör! Både den comebackande hjälten och den under serien storspelande målisen vars bränsletank tog slut. Det kanske blir räddningen i slutändan!

Nej, magiskt tänkande gör ingen skillnad. Inte heller att be en bön annat än att det kan trösta den som ber. På samma sätt fungerar forumet som tröst för oss som får skriva av oss i eländet men det har noll påverkan på HVs öde.

2 gillningar

Tror inte heller på magiskt tänkande och böner, däremot på tankens kraft. Det är därför mental träning fungerar och används som redskap.

Idag väljer jag glädjen, dvs att inte se på matchen

9 gillningar

Ja, det var oerhört skönt att slippa se HV i tisdags. Önskar jag hade karaktären att göra något vettigt istf att kolla matcherna men inte kväll sitter jag där igen och lider :sob:

1 gillning

Jag ser fram emot matchen! Wohoo!

5 gillningar

Sa till mig själv efter förra matchen att jag skulle ge fan i att titta nästa.
Men nog fan kommer jag sitta där ikväll och våndas och gå och lägga mig irriterad.

6 gillningar

Vilken tur för mig att det är AW med jobbet. Således missar åtminstone starten. Kanske kan bli bra det här ändå.

Kommer hem lagom till när Timrå gör 3-1 och vänder matchen.

1 gillning

Vad tror ni om en omröstning; ni som kan välja mellan att se på matchen och inte (dvs access och möjlighet), kommer ni kolla?

1 gillning