Vi ska vara kritiska, vi ska kräva förändring och vi ska vara realistiska, inget snack om det.
Men ponera att tankar är energi och att fokus och riktad uppmärksamhet därmed är en form av kraft, kan det då finnas en poäng i att mer fokusera på det vi vill ska hända, än det som vi absolut inte vill ska hända?
Nu kan naturligtvis detta med tankar och energi vara rent trams, och då spelar det ju ingen roll vad vi fokuserar på.
Vad vi gör är det enda som påverkar och HVs nuvarande strategi verkar vara att göra mer av det som inte fungerar.
Ett Oskarshamn utan förstamålvakt och sin stjärna klarade vi med 1 måls marginal (vinst i sudden). Mot Modo var det en ren målvaktsseger. HV måste agera annorlunda om det inte ska handla om rent flax.
Nu vill jag inte vara jobbig utan mer förklara varför jag skrev som jag skrev. Vad påverkar vad vi gör? Kan vad vi tänker, känner, fokuserar på och riktar vår uppmärksamhet på spela roll?
Låt oss hoppas att laget, lagledningen och alla runt laget fokuserar på det de vill ska hända imorgon mot Timrå, och inte på det de absolut inte vill ska hända.
Ha ha just det! Ära den som äras bör! Både den comebackande hjälten och den under serien storspelande målisen vars bränsletank tog slut. Det kanske blir räddningen i slutändan!
Nej, magiskt tänkande gör ingen skillnad. Inte heller att be en bön annat än att det kan trösta den som ber. På samma sätt fungerar forumet som tröst för oss som får skriva av oss i eländet men det har noll påverkan på HVs öde.
Ja, det var oerhört skönt att slippa se HV i tisdags. Önskar jag hade karaktären att göra något vettigt istf att kolla matcherna men inte kväll sitter jag där igen och lider
Sa till mig själv efter förra matchen att jag skulle ge fan i att titta nästa.
Men nog fan kommer jag sitta där ikväll och våndas och gå och lägga mig irriterad.