Möjligen håller de igen lite med flit. De antyder ju det i början av avsnittet.
Vi testar just nu reklam för att stötta HV71 (det behövs ty vi ligger i skiten):
Diskutera här:
Ja, det beror mycket på att det var fler personer jag fått info ifrån vilket gjorde att man kunde räkna ut mer själv men också inte skicka enskild källa under bussen. Nu är risken att jag gör det om jag säger vissa saker. Får reda på mindre saker nu helt klart, dels för att jag varit lite glappig här, men det var det värt ![]()
Ja, det var inte lätt att förstå, men med ”samlad bedömning” menar jag att ett antal skribenter här är väldigt nära det man hör ”inifrån”. Detta innefattar allt ifrån AB:s arbete, nuvarande spelares inställning, tidigare spelares erfarenheter, fys, styrelse, BL, undomsverksamhet, damerna, sponsorer m.m.
Vi har stor träffsäkerhet rent generellt här på forumet.
När det gäller diskussionen om läget i klubben så har jag svårt att förstå vad som händer, sedan degraderingen har styrelse, ordförande, KD, sportchef, coacher bytts ut flera gånger på varje position, dessutom alla spelare ett antal gånger. Ändå hintas det om strukturella problem som finns kvar och det känns som det menas att det finns osynliga makthavare utan känt mandat som bestämmer utvecklingen, är detta ens möjligt???
Låter mest konspiratoriskt. Min gissning är att en eller ett par, host, mindre kvalificerade, tog in någon mer okvalificerad. Sedan togs det in fler okvalificerade. Nu är vi där vi är. Amatörer som styr skutan. Hv71 är dunning kruger-effekten i fysisk form.
Inkompetensen genomsyrar föreningen och alla är för inkompetenta för att förstå sin egen inkompetens. Man lutar sig mot floskler som kontinuitet, att växa in i sin roll och lita på processen. Rom byggdes inte på en natt.
I detta fallet är väl det snarare Nässjö som inte byggdes på en natt, vi bygger långsamt mot någon pervers version av Frankensteins monster, sminkad till någon pervers version av en, jag vet inte vad. Det går åt helvete, det har det gjort länge. Det är bortom all räddning. Mörkret har lagt sig och gud har nu lämnat Jönköping.
Hur mycket av valberedningen har bytts ut?
Med tanke på att den inte ens går att nominera till utan de (måste de väl vara då?) väljer sina egna ersättare om någon lämnar så känns de som ett jätteproblem.
Att vi har ledarskapsproblem är inte så svårt att se, tycker jag.
Kul med lite positivitet i tråden oavsett om det är rimligt eller ej
. Vissa är inne på att domedagen är kommen och att det är värre än nånsin. Jag tycker nog att det finns grader i helvetet ändå när man har lugnat känslorna lite. Att ligga tvärsist i sista omgången är värre än att ligga tvärsist i fjärde omgången. Laget nubben satte på isen var sämre än detta laget osv.
Men ja håller med om mycket av det alla skriver om de olika problemen som finns från ledning och ner till hur laget har byggts, hur laget coachas och hur individuella spelare presterar. Har svårt att pinpointa exakt var det brister mest men brister gör det ju.
Jag hoppas Björn sonderar marknaden efter nån center med lite jävlar anamma. Gärna nån som är hård som granit och stor som ett hus. Laget är för mesigt och puttinuttigt nu. Hoppas Borgman är tillbaka snart för han är så viktig. Om vi kan lösa detta plus att befintliga spelare kommer samman så finns det kanske en chans att vända på saker. Jag tror inte det hjälper att föreningen får panik hursom.
Blomman’s vara eller inte vara måste ju såklart under lupp men det är för tidigt att göra förändringar där nu. Skulle gjorts förra året då. Eller inte anställts alls, ännu bättre.
Ska vi leta i Finland? Efter någon med initialerna TT och som har en käke av granit? ![]()
Det jobbiga är att du nog snuddar vid åtminstone en del av sanningen här… Men vem/vilka är den/de som har mest inflytande över klubben? Eller är det som förgjort pga någon form av högmod från “fornstora da’r”?
Jag är kanske lite femma på bollen, men Sanny o Svensson verkade inte vara särskilt oroliga för HV i år. Det är för mycket som ser bra ut som Sanny utryckte det. Men dom poängterade samtidigt vikten av seger på torsdag.
Nån som vet om borgman är på is idag
På is i röd tröja.
Hjälp till, RÖSTA:
Från Aftonbladet: Är HV71 verkligen ett SHL-lag?
Från Hv71’s forum. Är verkligen dem på Aftonbladet journalister?
Det finns väl en risk att HV71 inte kommer vara det, så det är inte en helt fel fråga. Aftonbladets kvalitet kan man ifrågasätta men många tidningar av den sorten är… de skulle kunna vara bättre.
frölunda spelar ut djurgården på bottaplan med 9-2 och tränarna är missnöjda med insatsen. Vi har förlorat 4 raka matcher och tränarna är missnöjda visst men de känns ändå relativt positivt. Fy fan va jag saknar att heja på ett topplag när man kan vara besviken för man leder med 9-2…
En synnerligen befogad fråga. Man spelar i SHL - ja. Men är man organisatoriskt och metodmässigt en SHL-förening? Mycket tveksamt, mot inte alls.
Är laget ett SHL-lag? Ytterst tveksamt. Ett ihopvärvat gäng byggt på förhoppningar om att alla ska prestera i paritet med sina personbästa säsonger, där många inte ens har spelat i SHL. Och som lök på laxen anförda av en allsvensk tränare som bevisat sig inte hålla för SHL.
Så som sagt. En ytterst befogad fråga. Svaret är förmodligen nej. Under de kommande 4 matcherna kommer svaret. Jag vidhåller att jag svårligen kan se HV ta ens ett poäng under de 10 första omgångarna. Jag hoppas naturligtvis att det vänder och att man vinner minst 10 raka nu, så att man skaffar sig både självförtroende och arbetsro. Men jag vet också hur det brukar sluta för oss i HV när hopp är det enda vi har reducerats till.
Nej!!!