Tråden om HV71

Twittex

Hv finns inte på BS.

varför röstar ni inte? nån jävel är väl värd banen?

2 gillningar

Rimligt👍

Måste ventilera mig lite.

Jag är så trött på att:

• Ta ledningen för att minuten senare så är det lika.

• Ta ledningen för att minuten senare av nån j*vla anledning ligga UNDER med ett mål.

• På att jaga, jaga, jaga efter mål.

• Individuella misstag.

• Motståndarna alltid ska vända sina trender mot HV , eller en iskall spelare som inte har gjort mål på 37 matcher gör 2+2.

• Stå på blå och inte få igenom ett skott, det tar ALLTID på motspelare. Men jag är ännu mer trött på att när man får igenom ett skott så har vi ingen framför mål.

• Motståndarna som står på blå får IGENOM sina skott med en spelare framför mål PLUS våra egna spelare, och vad händer då? Det blir ju mål eller åtminstone en farlig chans.

• Släppa in mål från ingenstans.

• Bli stressade i försvaret när det inte finns anledning för det.

• Ha en ordförande och klubbdirektör som inte har något hockeykunnande, som de själva har sagt?? Alltså va? Förlåt men det är orimligt. Slänger in sportchefen och Coachen i detta också!

• Huskvarna Garden? Ge mig Kinnarps Arena!

• Jag är så trött på att man reagerar, AGERA istället för hel-vet-e! Men man reagerar alltid försent.

• Man gör en axelryckning när man släpper in mål ” aja, det är som vanligt”.

• Inte får upp pulsen när vi jagar mål - för att man vet att DET INTE KOMMER HÄNDA.

• ” man ska stötta i motgång” ja men det har vi gjort i ett halvt decennium. Snälla nån.

• Fel människor på viktiga positioner. Går att välja valfri person. Alla är fel.

• Kreativiteten hos spelarna är borta, alla ska spela enligt systemet. Ingen får falla ur ramen. Men vilket system?

• Identitet? HV-hockey? Vad är det? Minns man det?

• Släppt fel spelare.

• Släppt ikoner.

• Jag är så trött på underliggande siffror och processen. Skjut. Mig. Snälla.

• Dålig fingertoppskänsla av matchcoachning. JAAA VI STARTAR MATCHERNA MED 4e KEDJAN! VA BRA!!!

• Inte längre taggad eller glad inför match, det är bara nånting man ska se. Helt ofattbart.

• Hockeyn för mig är inte vad det en gång var.

• Jag är så trött på att fortsätta titta, helt orimligt egentligen , sambon fattar inte varför jag fortsätter titta och mitt svar är ” jag vet inte heller”.

• Jag är trött på de senaste 5 åren.

• Jag är så trött på att vara sämst.

• Jag är så trött på att vara en slagpåse.

• Jag är så trött på detta.

• Jag är så trött på allt.

• Jag är så trött på vår kontinuitet- för den är det inget fel på, för allt är ju som vanligt.

• Jag är så trött på att jag kommer se skiten ändå.

• Jag är så trött på att detta är vår normalitet - att förlora.

• Jag är så trött på mig själv.

Jag hatar inte HV , jag älskar HV , men jag är trött på detta nu.

Tack för mig, eller nåt.

62 gillningar

Helvete du sätter ord på varenda känsla man har.

Kanoninlägg.

4 gillningar

Trösta dig inte med att det inte kan bli ännu värre.
Det kan det.
Det blir det.
Skål!

2 gillningar

Det kan gå åt det ena eller andra hållet, frågan är väl vad som är mest sannolikt. Vad vi kan enas om är att den här säsongen är en stor katastrof och att för få saker verkar hända. Jag säger inte att de inte gör något men vad jag kan se borde det hända mer. Bra skrivet

1 gillning

..och ur kaoset hördes en röst.

-Le och var glad, ty det kunde varit värre.

Och jag log och var glad och det blev värre…

11 gillningar

Obehagligt och sant. HV genererar iaf bra poesi nu. Jönköpings motsvarighet till spleen.

Kolan. f.d. spelare i HV71

“HV har ju något unikt. Att de säljer ut sin hall fast de försöker ju spela så jävla dåligt de bara kan för att se om de kan bli av med sina fans. Men det går ju inte. Det är helt omöjligt i Jönköping, men de gör ett jävligt bra försök.”

Källa:

tid: 40:25

9 gillningar

Grattis! Du tog just hem priset till årets ÖVERLÄGSET bästa inlägg på detta forum. Du sätter ord på Exakt de känslor man har. Du prickar rätt på varje punkt. Hatten av :raising_hands:t2:

7 gillningar

Du borde maila det där till Nylin, Liljander och Blomman pronto.

9 gillningar

Jag hade velat se lite jäklar anamma i föreningen nu. HV känns så jäkla gulligt och snällt på något sätt. Gick för första gången hemma nu i lördags mot Rögle och vi kan inte ens göra en introfilm med lite tuffhet i. Är det så svårt att hitta lite film från försäsongsträningen där de sliter tills de spyr och slänga på nån lagom tung hårdrock och lite fräsiga effekter?

Slut på gullet nu och börja ta för er istället. Kovac hånade oss när de vann den 4 oktober. Låt han få känna hur det känns om man gör så mot oss, låt han känna det hela kvällen den 28. Tackla sönder han i varenda byte. Han ska veta så fort han kommer in på isen att det kommer smälla direkt så fort han får pucken.

Vi behöver tuffa till oss både två och tre snäpp.

10 gillningar

alltså det kan jag ju göra, tänk chocken dom får av mailet efter allt stöd och förtroende dom fick i torsdags enligt deras egna ord🤯

3 gillningar

Frågan är om det biter. Dem fick ju precis som dem ev önskade och ville i torsdag.

Men jag hade inte tvekat att mejla.

2 gillningar

Plus en på den. Känner precis likadant. Ska gå på Rögle-matchen på lördag eftersom jag är nere och hälsar på i jkpg över helgen. (Bor i huvudstaden sedan 30 år). Förr kände jag glädje och stolthet över att dra på mig HV-tröjan och få se en match live, nu känns det som att jag slösar bort pengarna och ska förklara för gamle far varför jag ens vill gå på matchen. Eller vill jag det?

3 gillningar

+1

Förutom att jag tycker att man varken agerar eller reagerar. Man intalar sig att man tror på det som det är, utan att driva förändring från att vara sämst. Vi kom sist förra året och vi ligger sist i år med ännu sämre resultat. Ändå är ”reaktionen” (läs utebliven aktion) att vi ska fortsätta tråla längs samma botten, på samma sätt, med samma allt. Trots att det bara ligger självdöda torskar där och väntar.

1 gillning

Frågan om huruvida det är ledning ut eller spelare in som är lösningen.

Inget lag köper en spelare som tidigare inte på något sett imponerat eller spelat bra. Inget lag köper spelare som man inte tror kan passa in i ens egna lag på kort eller lång sikt. Så långt inget konstigt.

När spelaren sedan inte presterar så som tänkt utgår man ofta ifrån att rekryteringen var dålig, alltså fel, eller att spelaren blivit kass, alltså tappat förmågan. Inte att lagledningen saknar förmåga att förvalta och få spelaren att fungera på bästa sätt i laget.

Samma resonemang ser jag alltmer även i arbetslivet i stort: Gör dig av med det som är fel, ifrågasätt inte din egen förmåga att handskas med svårigheter och olikheter. Det stora problemet blir förlängningen av detta, nämligen att organisationer till slut består av ja-sägare och likatänkare vilket tar död på dynamik och nyskapande. Alla nickar och håller med i rädsla för att bli av med jobbet.

HV som organisation tycker jag går att känna igen i detta även om jag förstås bara sneglar in utifrån.

8 gillningar

Jag begärde utträde som Medlem från denna pissskötta förening! Swisch sa det och pengarna tillbaka.

Tråkigt men kan inte stötta en förening som missköts så som den gör! Ett sätt att markera!

4 gillningar

Igenkänning på det, själv upplevt i arbetslivet. Hög personalomsättning, såsom varit fallet i HV både bland ledare och spelare.

1 gillning