Tråden om HV71

Visst.
Men nu tänker jag mer på att ösa dollares på nåt för att ta oss ur knipan asap. Nu.
Gör vi inte det så fortsätter vi springa i ekorrhjulet. År efter år.
Sen kan man bygga ett “mittenlag” eller vad man vill kalla det med FYRA centers :wink:

Är det inte mer eller mindre vad vi har gjort de senaste säsongerna? Dyrast trupp vid start av säsongen och dyra värvningar under säsong.

Visst, nu bör man förstärka med 2-3 spelare men sedan borde man lugna ner sig när väl säsongen är över och inte ta fram motorsågen som man gjort tidigare säsonger.

1 gillning

Jo, det har du rätt i och det är jag enig i.
Trycker bara på att vi inte kan fortsätta tro att det går hur bra som helst att “fuska” med Centrar och att det är bråttom.
Ligger vi i botten efter nyåret så blir det samma visa nästa år igen…

3 gillningar

Jaha mina vänner, tror ni att det händer något i veckan?

Tror ni att HV71 lägger ut någon intervjun med Stillman?

Har någon fått foten ännu?

Någon ljusning för Louto?

De nämnde i podden att de hade försökt få till ett snack med Luoto. Han kunde tänka sig snacka, men inget om sin skada… Lite oroväckande?

1 gillning

Det är ju fredag imorgon, 2 centrar som båda har näsa för mål och tillhör yttersta spetsen kommer presenteras…eller…nä.

3 gillningar

Det kommer in nåt i klass med Lias.

Lillebror.

Hörde precis det i podden också.

Oklart hur man ska tolka det🤔

Hade ju inte gjort något men lär tyvärr inte hända. Kan ju hoppas att något bättre en Ryan Stoa kommer in :grimacing:

Jag tror inte att nånting kommer att hända. Jag skulle bli mycket förvånad om något kommer hända.

Plan för att hantera denna usla start hade man tydligen inte, för då hade man redan vidtagit nån form av åtgärd.

Man är fortfarande övertygade om att man satsat på rätt hästar och att det vänder när som helst.

Ingenting tyder på något annat. Så jag skulle bli mycket förvånad om något händer.

1 gillning

Leise sa i hockeymorgon att siktet är slutspel. Där slutade jag lyssna. Vilket tyder på det du säger.

3 gillningar

Slutspel? Jo tjena! :sweat_smile: Där ser man hur olika perspektiv man kan ha.

2 gillningar

HV71 Trophy i HG Torsdag-Söndag en sommar i augusti barerna öppna 150kr inträde!

Bjud in:

Liiga toppklubb

NL toppklubb

SHL toppklubb

HV71

13 gillningar

Skulle man fortsätta lyssna, vilket jag gjorde för att få lite kött för argumentation.

Reagerar på följande:
Dem arbetar hårt och lägger mycket tid för att lösa det här, no shit Sherlock, vad skulle dem annars göra? Varför ska man slå sig för bröstet med att tala om hur mycket tid man lägger ner? Lyssnar man mellan raderna så försöker man genom ännu mer siffror hitta en lösning!

Vi kommer arbeta hårt ändå tills den dagen vi inte längre ser att det ger det utfall vi önskar? Öh va? Den här förstår jag inte alls.

Leise nonchalerar frågan kring spelet utan puck, upplever att det är inte dom värdena som är viktiga för hur man bygger detta och utvecklar ett stabilt lag som ska ta nästa kliv.

3 gillningar

Blev nästan chockad av det där. Vi är så rökta.

1 gillning

Det är 4 poäng bort. Hade varit konstigt att ha något annat mål i nuläget.

1 gillning

Samtidigt så ligger vi på kvalplats, och har så gjort under stora delar av säsongen. Fokus borde inte riktas på att försöka nå slutspel utan att hålla sig kvar i serien. Slutspel är en bonus men inget man bör sträva efter i nuläget, enligt mig. Det finns viktigare måltavlor att pricka först.

3 gillningar

Jag tycker det är naivt och verklighets frånvänt.

Vi har tidigare lyft the great escape, dec 2024 och kvalen som bra referenser till hur man tar sig ann matcherna. Den hockeyn vi såg där, det är den hockeyn man bör förhålla sig till. Senaste matchen mot DIF är senaste exemplet. Den hockeyn vi spelar idag, den övertygar mig inte.

Det vore helt galet att sitta kvar med samma tränarstab och plötsligt börja yra om att hänga kvar i serien.

Målet har hela tiden varit slutspel och det är 4 poäng bort. Antingen så får de tro fullt ut på det de gör, eller tänka om.

1 gillning