Förresten, jag upplever att det varit färre inslag av flams och trams i år. Jag menar tävlingar med vem vet mest om HV71, om varandra, om NHL eller någon som bakar semla (som Semlan fick göra) eller årets blopers. Är det helt enkel så att de inte känner att det är läge för roligt när laget går så dåligt? Att det framstår som tondövt att ha kul istället för att träna på att bli bättre? Eller är det hel enkel AB som tagit bort glädjen bland spelarna?
Saknar detta lite. Var kul med roliga videor som bloopers t.ex.
Från det jag hört (av en person som säger sig känna en person nära laget, men personen som berättat är inte superengagerad i HV så det känns inte som att han ljuger) låter det som att grabbarna sällan har kul tillsammans. Sen om det beror på AB eller inte är fritt att tolka hur man vill. Halvtaskig källa, men men.
Yes du har helt rätt! Jag är i åldern som uppskattade nya lagbyggetpresentationen med samlaralbumtema enormt! Blev genuint lycklig! Vill ha dit fler bilder bara…![]()
Det är dock ett mycket otacksamt läge att vara medieansvarig när laget går så uselt sportsligt. Mycket som skulle kunnas göras lättsammare och roligare utan att vara flamsigt om läget varit annorlunda. Är HV tråkiga/dåliga blir oxå våra social medier, HV-TV m.m. tråkigare och sämre. Tror JF har haft en del i pipen som han hållt inne med för att det inte varit läge.
Kan ändå hålla med om att det nog vore bra med ett yngre bollplank och lite nya idéer, men ta det i rätt ordning. Först fixa sporten så får vi bättre content på köpet.
EDIT: Ser nu att flera ovan varit inne på samma spår. Skrev mitt inlägg utan att läsa ordentligt. Ber om ursäkt för det.
Inte mycket Jönköpingsdialekt där…
Det är inte lätt…med språket ![]()