Ja minns det med glädje. Han sa det på visst sätt med sitt tonläge. En ikon som är förknippad med en viss tid i den här föreningen.
Precis så! ![]()
![]()
![]()
Vet någon varför han försvann?
Jag grävde lite, fann detta från 2012 i tråden om Kinnarps Arena. Inget mer än så. Någon annan kanske vet mer? @Feltan kanske har info då han springer på samma plats.
Janne valde att sluta friviligt vad jag minns, han var nöjd efter typ 15 säsonger. Senare tog Emil Jungåker över som sedermera lämnade över till Linkan som kör nu.
Janne var en legend, dessvärre finns han inte med oss längre. Han gick bort för något år sedan om jag inte minns fel. Ingen kunde presentera “blommorna kommer som vanligt från Blomsterlandet”
Janne gick bort julhelgen ifjol.
Tack för info. Men det var väldigt ledsamt att höra.
Rejält OT, men den matchen bestod alltså tredje och fjärde av Peterson, Falk, Ledin, Liket, Sundh och Fasth.
Utöver det så startade man med en av de bästa kedjorna i Elitseriens/SHL:s historia.
Japp jag såg det också, va tvungen att checka laguppställningen. Det va tider det ![]()
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om HV71
Innan många här instinktivt slår i taket när en gnutta kritik läggs, hear me out. Detta handlar inte om individer, detta handlar om approach.
HV71 har varit i ett förfall sportsligt och organisatoriskt i många år. Man har vägrat att inse att saker och ting förändras, man har blint kört på, man har trott på kontinuitet i blindo.
Jag är själv verksam inom media och kan inte låta bli att vrida mig kring media-arbetet i HV. Samma blinda kontinuitet, “vadå, det är väl världsklass?”, skulle någon här hävda. Innan du reagerar och slänger ur dig denna ryggmärgsmässiga reaktion kring JF, kolla runt. Hur görs content idag?
Nu pratar jag rent contentmässigt, alla kanske inte ser det perspektivet, och tycker ni det är bra grejer som görs, kul för er. Men jag kan inte låta bli att se all missad potential.
Spolar vi tillbaka bandet 10 år ser klubbens content ganska likt ut. Inte bara grafiskt, med liknande mallar, grepp och approach. Samma intervjuer görs. Samma kameravinklar. Samma liggande format (normen har i många år varit stående format, här ligger vi kvar i liggande).
Droppen för mig var när man får möjligheten att presentera en av tidernas coolaste värvningar, sonen till en älskad klubblegendar återvänder. Man bemödar sig då inte ens att göra filmen i rätt format, utan lägger upp den på fel håll, så att användaren får vända skärmen.
Ett glorifierat bildspel med moodslinga. Här hade man kunnat göra såå mycket mer. Förstå mig rätt, jag får gåshud bara vid tanken av att Herman kommer lira i HV. Men jag stör mig så mycket på det mediamässiga stiltjet i approach. Det har varit sig likt så länge. Lika självklart som pucken alltid släpps i September görs All Access, där stora resurser läggs. Det är mer viktigt att det blir av än att det blir någon form av nytänk.
Media under säsongen är identiskt, korta klipp lägga ut i sociala medier, du måste besöka både webb och youtube för att se hela interjvuerna. Det bjuds det inte på direkt i feeden.
Hårt hållet, få lättsamma produktioner i takt med tiden.
Intervju före match, intervju efter match, avstämning med GM en gång i kvartalet. Där har vi ruljansen i regel.
Så, vad borde göras annorlunda?
Likt i hela föreningen behövs nya ögon. JF har rutinen, kunskapen och kan klubben utan och innan. Det är förståeligt att det inte hinns med att ha samma kreativa ådra framme. Rollen har ökats enormt sedan han började.
Mitt förslag? Ta in en ny, hungrig resurs som kan stötta upp och komma med nya inspel och vinklar. Likt spelartrupp, styrelse och allt annat, utöka mediasidan.
Det kan låta överdrivet, men jag tror det på riktigt kan göra skillnad. För vår klubb. Är det prio 1? Absolut inte, men det finns så OTROLIGT mycket mervärde vi som supportrar kan få.
På samma sätt som vi var i framkant för 20-15 år sedan med webb-TV. Häng med i svängarna, dagens innehåll tilltalar samma målgrupp som då, det gäller att hänga med. Om det är något som finns, så är det resurser. Avsätt dessa. Våga tänka nytt och våga utmana det som alltid gjorts.
Jag säger som i Moneyball, “adapt or die” (obviously inte bokstavligt).
My cents om detta. Jag upplever att mediasidan är fredad och att HV-familjen hade hyllat även en pixlig bild på Gardens parkering som gudabenådad. Detta handlar inte om individer, det handlar om approach.
Förnya. Ta in nya, helst unga ögon som har örat mot asfalten. Som kan stötta upp och utveckla vidare. Likt övriga föreningen kan vi inte fortsätta i samma hjulspår, till slut kör vi fast helt. Även mediamässigt.
Jag vill ha det till att Freijd är bland de bästa om inte den bästa i ligan på det han gör. Problemet ligger nog i arbetsbelastning. HV’s organisation är fortfarande bland de mindre i ligan. Kollar man t.ex Frölunda så har dom 4 personer på samma positioner som HV har 2. Lägg där till att Frölunda dessutom outsourcar mängder av deras contentproduktion.
HV’s organisation måste få växa ikapp, den har inte fått chansen sedan allsvenskan.
Jag tror nog det är som med allt annat: förändring kommer inte av sig själv, få personer klarar av att förnya sig själv, det krävs påverkan utifrån. Så även med JF.
Så ja, varför inte ta ett omtag även här, när vi hittar lite stabilitet. JF är ju ändå chef nuförtiden, han borde kunna rodda ett team hungriga ynglingar.
Därtemot, fel format… pyttsan. Min åsikt är att allt som har stående format innebär total mental, intellektuell och etisk kollaps. Tiktok-kollaps. Mänsklighetens undergång. Hade jag fått skapa grundlagar hade allt sådant förbjudits, inte nog med det, blotta tanken hade genererat spöstraff.
Här, Diabolics, är vi rörande ense. Jäv.a oskick att filma stående. Helt blipp-blopp anpassat för folk med attention-span på 1 sekund
Agree to disagree, i rätt sammanhang är givetvis liggande att föredra. YouTube, TV etc. Men när det gäller sociala medier och dylikt bör det vara anpassat för det. Stående är standard sedan många år, och att content inte anpassas efter kanalval andas lathet enligt min mening. ![]()
Går inte att pressa allt genom samma mall.
Så går världen åt helvete oxå, med ökad hastighet. Här har du anledningen. Och detta är inte ett skämt.
Det är naturligtvis inte formatet på mediet… men att vi är där, där telefrunken sitter fastlimmad framför näsan på nästan alla, med det totala vansinnet som följd. … och alla bara föder in mer och mer i detta… faller djupare och djupare ner i avgrunden… knet-klass på allt. Det leder oavkortat till civilisationens undergång.
… såpåååååå för att få tillbaka detta till ON TOPIC så ser jag JF som en räddare i nöden här ![]()
Kanske är gubbgrinig men håller inte med. Tror det är svårt att få in någon bättre. JF har klass på det han gör. Vad vill du ha? Mer TikTok? HV influencers? Flams o trams? Nej tack. Jag vill ha allt det du skriver att han redan gör.
BTW; Gillar oxå stående format bättre men det är väl ytterst sällan han inte kör stående. Var en fin klasspresentation av Herman för övrigt.
Bra sammanfattat! Följer en och annan kanal och måste säga att random youtube oftast är mycket bättre på att skapa en story och varva upp sitt innehåll med grafik och pegagogiska inklipp. Och då talar jag inte om trams-kanaler utan seriösa som t.ex. militäranaytikern Anders Puck Nielsen och musikern Rick Beato.
Tycker verkligen att All Access har blivit ett sömnpiller som går på repeat efter samma mall år efter år. Innehållet, upplägget och den sövande speakerrösten. Ge oss något vi inte visste att vi ville ha nu i sommar!
Sedan skulle jag vilja ser mer filmer av typen så fungerar det. Allt från spelsystem (man behöver inte avslöja HVs hemligheter, utan förklara olika filosofier och vad det är man skruvar på för att förbättra), tekningsvarianter, PP-uppställningar, BP-taktiker, skotteknik, till diskussioner om kost, träning, fys, osv. Lite mer av så fungerar det än bara standard intervjuer om hur det känns med standard svar.
Hur många gånger har inte frågan om motståndarna kommit och svaret är alltid varianter om att vi fokuserar på vårt eget spel…
Föreningens alla delar behöver rycka upp sig och utvecklas!