Att Lindboms förlängning var främst ADs beslut är väl inget kontroversiellt?
Nubben ville ju ha kvar Monten och hade ju inte samma roll och förtroende vid den tiden som tidigare.
Styrelsen ska vi nog inte blanda in som speciellt aktiva förutom att de inte satte stopp för detta vilket de i teorin kunnat.
Var ju AD som skötte de sportsliga frågorna, har han ju själv varit tydlig med. Lyssna på intervjun AD gav efter att han förlängt Lindboms kontrakt som HC.
Du är nog extremt ensam om att tro att AD ev var emot Lindboms förlängning och blev överkörd av övriga styrelsen.
Kontroversiellt vet jag inte om det är men är det korrekt?
Det är möjligt att det stämmer men det är fortfarande ett antagande.
Sen hade väll AD i princip precis hoppat in som TF ordförande då. Svårt att veta hur mycket han hade att säga till om i föreningen. Oavsett så var det ju förhastat det kan vi slå fast.
Jag hade älskat någon form av parodi på “Så mycket bättre” nu när HV71 är på Gotland. Att Chris tolkar Kent och AB tolkar Montén. Och att spelare visar hur de gör saker snabbare och annorlunda. Politiskt inkorrekt no doubt men det är fredag😉
Nån som har koll på alla andra ”ledare” som fanns med i omklädningsrummet? Beech kände jag igen. Men förutom Snöret och Stille var det väl några fler?
En fundering till, har man inte lagledare i SHL-lag?