Var finns det?
tv4play
En fin insats av Axel Landen, ser gärna ett SHL kontrakt snart. Hur många minuter är han uppe i nu?
Då har vi åtminstone för andra säsongen i rad lyft upp en från våra egna led.
inte helt rätt tråd imho…
Hehe… misstog mig för en annan tråd.
Någon som vet vilken position han vill ha innerst inne?
Right Wing? Nej men jag tror han helst vill jobba icke-operationellt med minimalt antal resor så KD.
Ska Lindbom spela forward nu också - eller har Diabolics bara somnat till en stund ?
Vilken position inom föreningen…
Otroligt att man kan vända ett skepp så fort!
Visst det är bara två vinster än så länge, men det finns en tro, ett system, diciplin och en vilja.
Hur det än går är jag sjukt imponerad av Lindbom och att laget rest sig så pass fort!
Så galet viktigt ha en bra grund! Nu ser spelarna att spelar vi Lindbom hockey vinner vi. De kommer få förtroende för sina ledare mm. Det känns i alla fall sjukt mkt bättre nu!
Jag tycker inte att Lindbom är så grym som HC. Han är i min bok en OK coach inte mycket mer. Skulle mer säga att han får ut normalt av laget, inga direkta överprestationer.
Däremot tycker jag att Monten helt misslyckades. Då framstår Lindbom som bättre än han är.
Förra säsongen däremot var en liten överprestation och en hel del flyt också. Årets lag är bättre än det Lindbom hade i våras.
En riktigt stark och stabil back in också och sky is the limit!
För mig är han mer än oki faktiskt. Det som ofta gör tränare bra är att de är tydliga och raka i sitt ledarskap och ser inte Lindbom som sämre än några av tränarna i topplagen. Han har trots allt sm guld som tränare. Han vet vad som krävs. Vill han stanna tycker jag Hv ska skriva 2 nya år med han.
Det är kanske lite tidigt än, men fortsätter HV på vinnarspåret vilket jag tror de gör så ska man såklart ställa frågan om inte Lindbom ska va kvar som HC.
Hade varit skönt med lite kontinuitet i Hv. Men visst vänta se lite hur sässen slutar.
Bara faktumet att han i två raka säsonger kommit in och styrt upp ett försvarsspel från obefintligt till kalas-bra på bara några matcher säger ju mycket om hans ledarskap.
Och mannen ville ju egentligen inte ens vara tränare haha.
Om man bortförklarar att allt han gjort var flyt och tur, och att laget är mycket bättre än de egentligen presterat fram till han tog över ,ja då är han bara halvhyfsad?
Man kan ju förklara bort vad som helst på det sättet
Han kom in efter en så rutinerad och välrenommerad coach som TS och vände skeppet totalt förra året.
Nu ser det lika bra ut igen relativt Mont’en
Det jag kan hålla med om är att det är ett litet"sample" och att man behöver längre tid för att vara säker .
Men spelmässigt och på alla andra sätt ser han just nu ut att ha vänt laget på rekordtid. Det är inte trivialt och nåt som man borde rycka på axlarna åt.
Jag tycker du underskattar vad han gjort.
Skulle i nuläget inte våga byta JL mot nån annan SHL-coach
Jag gillar Lindbom men han är inte en topptränare som övriga lag i SHL skulle kasta sig över.
Bra att kasta in såhär men tror inte han är en idealisk långsiktig HC. Kanske ett par säsonger om vi inte hittar någon annan.
Hade vi bara skaffat en bra coach från början så hade laget legat högre upp.
Svårt att avgöra hur bra han är egentligen. Hans hockey är rätt simpel och rak, men det funkar.
Möjligt att han bygger mer avancerade system om han får tid. Återstår att se.
Men det går inte att bortse från att han har en förmåga att bilda lugn i gruppen och coacha på ett tryggt och enkelt sätt. Och vikten av att börja med ett grundläggande system, det behöver inte vara så fancy för att vinna. Visst för att vara ett topplag krävs det kanske det men frågan är om man inte måste ha en riktigt tydlig grund och sedan bygga på med små nya bitar under tid. Kanake det som varit problemet under några år, man vill för mycket och fel saker?
I vilket fall, ska bli spännande att se hur det utvecklar sig och klarar de sig kvar i år med ok resultat tycker jag att linbom ska stanna tills man kan rekrytera en erkänt bra och fräsch tränare!
Att Monten inte hade förmåga stt vara HC blir bara tydligare och tydligare!