Jag tror det blir riktigt bra med Lindbom som HC.
Vi avlönar väl så många coacher att alla spelare kan ha en egen vid det här laget
Lindbom fick väl frågan förra säsongen men tackade nej. Han var ju väldigt tydlig med att han inte ville fortsätta stå i båset. Vad jag förstod så var han intresserad av att ha ”vanliga” kontorstider.
Tror Lindbom är bland det bästa vi kan få in i dagsläget utifrån våra förutsättningar. Med det sagt är detta per automatik inte förenat med framgång utan snarare är väl risken stor att vi inte får samma lyckade utslag ännu en gång.
Man har ju kunnat läsa olika statistik som pekat på att det främst var enskilda spelare och inte Lindbom som gjorde att vi tillsist klarade kontraktet med nöd och näppe ifjol. Statistik är som vi diskuterat många gånger här tidigare användbar på många sätt, men den ska tolkas, sättas i sammanhang och framförallt vara valid. Inte alltid lätt och bör tolkas därefter kanske?
Jag hävdar att Lindbom var den enskilt största faktorn till att vi klarade kontraktet ifjol. Han satte ett grundspel, tydliga linjer, förbättrade vårt försvarspel i alla zoner och gav spelarna genom det bättre möjligheter att ha energi kvar i spelet med puck, samtidigt som Ortio fick mer avlastning. Svåra parametrar att få in i statistik men som alla såg så spelade vi ju ett helt annat spel under Lindbom än under Samuelsson. Detta gav oss luft, tro och ork.
Tror Lindbom kan få ut bra mycket mer av detta lag än vad vi fått hittills, men frågan är om det räcker…
Kör hårt och lycka till Johan!
jinx är till för tappade
Lindbom är “clutch”, bäst när det gäller!
Lindbom pratar som en ledare man lyssnar och tar in vad han säger. Montén kan ingen riktigt ha respekt för tyvärr.
Alltså fyfan vad gåshud på den videon. Fan man vill bara se att det vänder nu! Johan kan mycket väl vara det vi saknat i alla dessa år.
Minns vändningen förra säsongen när Johan var tårrögd efter att dom vunnit och han var så jävla stolt över grabbarna
Lindbom är la typ bästa tränare HV haft på många år?
Jag hoppas verkligen Lindbom är våran Roger Rönnberg, mannen vi saknat i vårat bås i alla år för att få en lugn och trygg ledare!
Faller det här väl ut, då ska han stå i flera år framöver tills hockeyn han förespråkar sätter sig i väggarna!
Vi vet att du har öppnat pärleporten innan Johan, du kan göra det igen!
Håller med, visar det sig att hans spelidé fungerar (igen), varför inte förlänga med ett flerårskontrakt? Läste någonstans att han inte stängde dörren till en förlängning heller…. Håller alla tummar!
Passion & Hjärta i båset är tillbaka
Kanske kanske… Minns att jag ogillade Lindbom starkt säsongen han fick sparken (17-18?), men i ljuset av hur det sett ut därefter så, ja varför inte… Kanske var misslyckandet 17-18 frukten av Hults truppbygge, snarae än Lindboms egenskaper som tränare.
Stabilt och tryggt grundspel vill vi se framöver.
Vi låg ju jäkligt pyrt till den säsongen 18/19 när han fick gå. Kunde ha slutat riktigt illa. När Lillis kom in så åkte vi ju med raketfart uppåt i tabellen. Så där och då kanske rätt att kicka Lindbom.
Oerhört skönt med en aktiv coach igen i alla fall.
Ibland är det ju inte coachen det handlar om i första hand utan behov av en förändring. Kanske var mer så den gången. Nåväl, vi ser hur det slutar denna säsong, samtidigt ska han vilja.
Stor skillnad på att ha en värdelös, usel, bedrövlig huvudtränare och en Johan Lindbom. Otroligt skön seger.
Kollar i efterhand på hockeymötet med Lindbom. Han säger rätt saker. Han verkar ärlig och uppriktig. Jag gillar det. Hoppas verkligen han är lösningen.