Tråden om Johan Lindbom

Precis, spelare utan puck blir stillastående längst med sargkanterna vilket stannar upp HV´s tempo och pucktempo, dessutom blir det för lättläst för motståndarna. Detta problem gäller även i anfallszon och är anledningen till att vi allt för oftast smeker sargen istället för att hitta in i slottet. (För övrigt ligger HV sämst till i statistiken för antal skott som tagits just där)
Frågan är då varför man inte rör på fötterna tar dessa åkningarna och hjälper varandra för detta är ju ändå professionella meriterade hockeyspelare som borde kunna detta.

Vet Lindbom vad timeout är för nåt?

vet han äns va hockey är?

Var emot plocka Lindbom från början. Att J och J chansar så här är inte oki. Det är en enormt viktig säsong och hv väljer plocka in ett blåbär. En rutinerad tränare med en tydlig idé hade jag tyckt varit bättre och smartare!

Nä ta in BÅG NU!! Innan de är försent! Så Kan JL hoppa ner ett steg till ASS så får han lära sig lite. Detta håller inte!

Med tanke på att Lindbom står och gnäller på skador efter varje katastrofinsats så lär han bli kvar tills det är för sent. För han kommer ju alltid att kunna skylla på skador och avstängningar.

Ponera att det inte hade varit en massa avstängningar och skador hade det sett speciellt mycket annorlunda ut, frågar jag mig? Med tanke på att man inte spelade speciellt bra på försäsongen med full trupp och att man faktiskt har i stort sett fullt lag offensivt sett men trots det knappt gör mål så är jag inte så säker på det…

Med truppen HV har så tycker åtminstone jag att man i alla fall ska kunna utmana Rögle på hemmaplan. Jag tycker t o m att man ska vinna mot Rögle på hemmaplan med lag vi hade i den matchen.
Men icke.

Och jag tror inte att Lindbom är rätt man. Det är för dåligt helt enkelt.

Det ser sällan klockrent ut på en försäsong. Man ska matcha ihop nya spelare med gamla, en ny tränare ska sätta sin prägel osv. Nya spelare kom in senare än vanligt i år, även tränarna kom in väldigt sent.

Jag är helt övertygad om att spelet hade sett annorlunda ut om vi haft en intakt och skadefri trupp. Bara för att offensiven är i princip intakt just nu betyder inte det att vi kan göra en massa mål hur som helst. Vissa spelare har kommit tillbaka från skador, somliga ganska långa sådana. Utan stabila backar är det svårt för forwards att fokusera på just offensiven, de sjunker djupare ner i banan och får sämre möjligheter att producera.

Jag håller med om att man ska utmana Rögle på hemmaplan alla dagar i veckan och helst vinna med. Vi gjorde dock inte det den här gången och jag anser att det beror på frånvaro av för oss viktiga spelare kombinerat med nyckelspelare som inte är på topp just nu.
Hade vi spelat som vi gör nu med en intakt och skadefri trupp samt en tränare som varit med hela sommaren hade jag varit mycket mer orolig. Just nu är jag mest besviken över vår situation men hoppas att vi kan vända det här med mer folk tillbaka och ett stort hjärta för klubben.

Sista inlägget känns vettigt. Vi ska inte dömma ut varken HV eller Lindbom. Anledningen till att
det går emot just nu är helt klart situationen med skador och avstängningar på viktiga backar.
Samt att vissa viktiga spelare inte kommit igång än tänker mest på Thörnberg och Kristensen .
Ted Brithen saknas också enormt.
Nej nu lyfter vi fanan och sjunger HV blå HV blå

Jag håller med om att vi inte ska dömma ut Lindbom än. Men han har hade trotts allt en riktigt bra start även fast det var kort om folk redan från början. Sen har det gått rejält utför och Johan har inte lyckats med att få laget att prestera efter förutsättningarna.

Dessutom, när han i media väljer att skylla på skador och säger att allt kommer gå bra så fort vi får mer folk på isen, så sätter han laget i en knepig situation. Om det inte vänder när folk är tillbaks så kommer det va ett gäng långt ner i tabellen och dessutom helt utan självförtroende.

Mm, det var mänskligt men kanske inte så klokt sagt. Dessutom brukar lag ibland dippa ner skadade spelare kommer tillbaka. De som kommit tillbaka är inte i form och de som slitit hårt en tid slappnar av något.

När det blev officiellt att Lindbom skulle ta över HV så var min första tanke att han bara skulle vara tillfällig HC tills Mårts tar över och då övergå till att vara assisterande. Men efter att ha smält nyheten så blev jag mer och mer övertygad om att han är rätt man att leda HV på lång sikt. Verkar vara en väldigt sympatisk och sansad person. Möjligen lite naiv men kunnandet finns där.

Det kan inte vara lätt att komma in som färsk tränare - med endast meriter ifrån div 1 och 2 - i en sån stor och anrik klubb som HV71, som dessutom har sparkat ett antal tränare dom senaste åren. Att man sedan har haft en rekordstor spelarfrånvaro inledningsvis gör ju knappast jobbet enklare. Därför känns det lite taskigt att dömma ut killen efter bara 8 matcher. Särskilt under dom förutsättningar han har haft nu under säsongsinledningen.

Vi måste våga tänka långsiktigt om vi någonsin vill återgå till att vara en stabil och frisk toppklubb. Sen kanske Lindbom inte är rätt man att leda HV71, men det får framtiden utvisa.

Att döma ut Johan Lindbom efter 8 spelade matcher är bara dumt tycker jag. Inte äns Aftonbladet eller Expressen har gjort det än vad jag vet, och dom tar varenda chans dom får att måla fan på väggen för att sälja lösnummer.

Om han skulle avgå så skulle nog inte en enda bra tränare våga ta i HV med tång sen, så var glad att han och laget kämpar på istället.

Håller med, en del är redan skogstokiga.
Däremot anser jag att man borde snabba på med att få in en tredjetränare av klass men det verkar som förgjort, mycket tyst om detta, klart att det är ont om kompetens som vill ge sig in i detta läge.

mobile.twitter.com/Piotr_Arvids … 2779994112

Är detta sant så är detta sista matchen jag följer HV71…

Tror jag inte en sekund på.

Otroligt besviken på avsaknaden av aktiv coachning idag, efter 2-1 målet spelar man 4e.
Fanns 2 lägen jag tycker att man borde tagit timeout, efter Djurgårdens 2-1 eller vid 3-2 när Djurgården tar målvakten. Samla killarna lugna ned.
Man måste kunna coacha under match när det bränner till.
Besviken Lindbom

Ställer mig fortfarande frågan vad en totalt iskall Emil gör på plan i känsligt läge vid 2-1? Såg nästan på egen hand till på 15 sekunder att Frölunda sånär gjorde mål samt drog på sig utvisning. Sedan ingen antydan till Timeout vid 2-2 och trötta spelare. Nej betydligt aktivare coachning vore på sin plats snarast!

Någon som vet om han har tagit en timeout sen HC Dalen tiden??

Rönnberg tar en nödvändig timeout när Frölunda var slutkört efter långt HV anfall. När HV är slutkört i kritiskt läge av matchen tar Lindbom ingen timeout och det kostar oss 3-2. Vila grabbarna som inte får byta efter icing i det läget och få kontroll på spelet igen. Hade det kostat ett mål ändå hade han iaf gjort allt han kunnat för att ge grabbarna bästa förutsättningarna att försvara sig.

2 misstag kostar 2 mål och 3 poäng. Känns jävligt bittert när vi klarar av ett 3-5 läge och ett antal utvisningar i rad. Fan med, riktigt jävla förbannad!

Tycker Lindbom börjar växa in i rollen nu. Känns mycket tryggare utåt och verkar ha bra koll på vad som var bra eller dåligt. Det märks att man har börjat hitta spelet och börjar nu finslipa på detaljer hit och dit. Var man tveksam i början så känner man sig betydligt tryggare nu. Kan bli riktigt bra det här på sikt.