Tråden om Johan Lindbom

Ingen kritik mot dig nu, men detta är ju varför man faktiskt kan ha lite is i magen.
Svårt att vara bra direkt i en ny roll, skönt och se att Johan vuxit in i detta på rätt sätt och på ett bra sätt, hoppas det fortsätter uppåt!

Detsamma gäller ju skadade spelare som enligt vissa skall vara bra direkt de kommer tillbaka (va fan de har ju tränat!) Och är de fortfarande dåliga efter 5 matcher är det bara sparka och värva nytt!
Men det får ju ses som OT här.

Gillar hur han växt in i kostymen.

Gör det riktigt bra just nu både i media och spelet har blivit mycket bättre.

Vill gärna se en tredje ass coach. Men det börjar bli bättre.

Måste ju vara lagom frustrerande att intervjua karln. Han svävar ju inte ut direkt.

"Johan, hur lyder din analys av matchen? "

“Vi åker mycket sridskor idag och spelar bra”

“Okey…ehh …tack Johan”

Men oavsett så tycker jag han känns mer och mer bekväm med det här och vågar sätta sin egen prägel. Mer aktiv i båset också.

Menade inte att jag var tveksam till Lindbom, men man har ju läst andras kommentarer. Sen vet man ju aldrig med en ny tränare och en dålig inledning hur det ska gå. Men man har ju hoppats och trott att en lite lugnare tränare ska få ordning på skutan igen. Man har väl mest varit nervös för yrkeskunnigheten hos Lindbom i sånt fall, mTycker det börjar se bra ut nu dock.

Med risk för offentlig arkebusering;

Jag vill hävda att hade det inte varit för att Johan är Johan så hade han fått gå redan.

Nu kommer de värsta av allt… Jag saknar AJ’s version av HV-hockey!

AJ:s hockey var bättre. Det måste man ju kunna erkänna, även om AJ verkar vara en komplett…

Och jag håller med dig. Lindbom hade nog fått gå om det inte hade varit för Hult och Davidsson. Nu tycker jag inte tränarna är det stora problemet med dagens HV. Men det är klart att det inte är bra att man hamnat i en situation där det blir någon slags prestige för sportcheferna att tränarna ska vara kvar.

Jag gillade att man gav Lindbom chansen. Men tre år? Hur tänkte man där?!

Hur går det för Modo under AJ:s ledning?
Med tanke på förutsättningarna så tycker jag att Lindbom överraskat positivt. Jag väljer Lindbom framför AJ åtta dagar av sju.

Svår jämförelse, tycker du AJ förfogar över en lika fin trupp nu som ifjol? Viktigt att poängtera att jag va en av dem som gapade efter AJ’S avgång, mer pga att hela föreningen vänt sig mot honom snarare än vad som presterades på isen.

Jag var väldigt positiv till Johan i början av säsongen men nu är det som bortblåst. Ju längre säsongen går desto djupare sjunker han.
Hans uttalande i intervjun inför tredje perioden mot Rögle BK (De som vill spela får spela) var/är enligt mig väldigt absurt.
Även hans agerade i gårdagens match var pinsamt. Jag var på plats och studerade Lindbom lite extra, framförallt i andra delen av matchen. Han blev så jävla “utspelad” av Sam Hallen så det är nästintill äcklande.
Vad har han för agenda gentemot att ta en timeout? Det var ju hur jävla tydligt som helst att han borde ha tagit en timeout innan, eller i samband med, 0-3 målet. Växjö var riktigt illa ute en gång, i början av tredje, och då tar Sam direkt en timeout och en minut senare gör Växjö 2-5. Det är som att se en vuxen människa stjäla godis ifrån ett spädbarn.
Visst jag kan motvilligt “acceptera” att Linbom inte tar en timeout utan sparar den till senare i matchen. Bara ett problem, han tar/använder den inte senare i slutet av matchen eller ens tar ut målvakten.
Det finns absolut INGEN anledning till att inte göra det. Nej vad gör Linbom istället? Jo han tar upp sin konstkarriär och börjar måla lite på taktiktavlan. En taktiktavla som han sedan inte använde sig av eller visade spelarna.
Påminner lite om Gollum’s ringfixering. Han vill spara timeouten i hop om att kunna lösa in den efter matchen…Nej jag har tröttnat rejält på Lindbom. Jag hoppas innerligt att det finns någon form av klausul eller liknande i hans kontrakt där han kan skickas ner till J20 eller bli assisterande. Jag får migrän av bara tanken att ha Lindbom som HC ytterligare två säsonger.

Han är en kompisvärvning, inte en chans att Davidsson ändrar hans roll OM man inte får Mårts. Så vi får nog vänta på att komma förbi kvarten ett par år framåt iallafall… :wink:

Haha! Underbar liknelse- skönt med lite galghumor just nu :smiley: Är Ted Bilbo?

Dax för Lindbom att visa varför han valdes av HV71.
Spelet har gått i stå och det är bara en kedja som fungerar till 100%.

Nu måste han börja hitta rätt i kedjor för det känns som energin är slut hos många och behöver komma in i zonen.
Sen att han inte tar time out när spelet är under all kritik och markerar mot spelarna att de måste upp många snäpp är också en gåta.

Tyvärr tycker jag att det börjar lysa igenom när det går dåligt och har inte verktygen för att låsa upp knutarna.

Karl är ju livsfarlig! Inte för motståndarna utan för oss/HV71…
Tidigare under säsongen så har pojken vägrat att ta en timeout och idag så gjorde han äntligen det ökända “T:et”, halleluja, eller?
Nej verkligen inget jävla halleluja, inte ifrån HV71’s ögon i alla fall! Han ger Djurgården en ypperlig chans att få prata ihop sig gällande diverse varianter samtidigt som deras bästa spelare får vila. Jag “quotar” Niklas Wikegård: “Det är lättare att riva ner än att bygga upp”. Ytterligare en anledning till att timeouten var horribelt tagen var att Säcken hade slängt in alla sina bästa spelare som nu fick ta en kaffe och bulle och vila upp sig ytterligare. Andra formationen, som hade kommit in därefter, hade varit betydligt mer hanterbar. Nu hade vi en sådan jävla tur att våra gubbar ute på isen krigade hela vägen in i kaklet och stämplade in en fin fin tre poängare, men fan va nära det var att Lindbom ytterligare en gång skulle schabbla till det. :open_mouth:

HV71 skrev tyvärr ett kontrakt på ter år med Johan, horribelt enligt mig. Att skriva ett tre års kontakt med en helt oprövad tränare, på denna nivån, känns något orutinerat av J-J. Varför inte skriva ett kontrakt som är 1+2 istället?
Håller mina små tjocka tummar och hoppas att det finns en klausul i kontraktet som tillåter HV71 att skicka ner Lindbom till J20, alternativt till assisterande tränare där han hade passat mycket bättre.

Ja, det må ha varit bra för Dif att ha “fått” en timeout, men var den bra för HV också, eller bara dåligt?
Behövde HV den, sa inte Lindbom någonting?
Transparans, tack.

Alltså, HV hade precis slagit en icing och hade trötta spelare på isen. Den timeouten var bra.

Det beror lite på hur man ser det. Sett ur HV71 ögon så var det bra att han tog en timeout på grund av icingen (spelarna får vila)
Däremot så anser jag att timeouten gynnade Djurgården mer än HV71, därför är den i mina ögon felaktig.
Visst spelarna får vila lite extra men man ger samtidigt Djurgården halva handen genom att ge dom ytterligare ett tillfälle att snacka ihop sig gällande eventuella varianter/uppställningar. Det var inte så att Djurgården var väldigt nära en kvittering innan timeouten utan de hade väldigt svårt att skapa några riktiga målchanser och det var istället HV71 som spelade bra försvar. Varför då ge Djurgården chansen att vila, prata igenom varianter/uppställningar och börja om på nytt?
Spelarna hade enda ganska bra med tid att vila. Först tog Djurgården sin timeout. Därefter var det spel i ca 35-40 sekunder innan HV71 slog till icing. Det tog sedan nästan en minut igen innan det var dags för nedsläpp (innan Lindbom tog timeout).
I mina ögon så får man se till “pros and cons” och i detta fallet så gynnades Djurgården mer av timeouten än HV71, enligt mig.
Nu lyckades vi, tack vare att gubbarna köttade på utav bara helvete, inkassera tre poäng trots detta men det är inte första gången Lindbom tar ett väldigt tveksamt beslut. I mina ögon så visar denna timeouten, och hans tidigare beslut i tidigare matcher, Lindboms brister när det kommer till matchcoaching.

Om nu HV försvarade sig så pass bra att Dif inte hade några chanser innan timeouten så var det väl bra att HV fick vila med en timeout så de orkade försvara sig lika bra igen så att Dif fortsatt inte fick några chanser?
(tillägger att jag inte såg matchen och vad som följde efter timeouten)

Håller inte riktigt med. Hade Djurgården pressat på utav bara helvete så hade jag tyckt att timeouten var kanon.
Nu var så inte fallet och istället så låter man Djurgården börja om på en ny kula. Något som är livsfarligt med tanke på vilka spelare de hade på isen. Djurgården slängde in sina absolut bästa spelare/toppade femman och att då ge dessa spelare en ny chans att prata ihop sig och kanske ändra det som inte funkat/testa något nytt är enligt mig en större fördel.
Sen är det inte just den situationen/beslutet som är värst utan det är enbart “en fisk i sjön”.
Lindboms matchcoaching är överlag helt åt helvete. Där är den en STOR skillnad jämför med A.J. Säga vad man vill om Andreas men killen stod knappast med armarna i kors när det blåste motvind.

Alright, agree to disagree på den då! :slight_smile:

Måste credda jkpglive som var först på bollen gällande Jeres petning och som ställer frågor som vi fans vill ha svar på. När frågan om varför inte Ryan petades i stället svarar Lindbom “Ryan är bra och gör mycket bra grejer i vårt bp”. Är Lindbom djupt ironisk och jag inte förstår det? Om svaret är nej på den frågan är jag djupt orolig…

Jere gör ingen kanonsäsong men att ställa honom utanför laget tycker jag är extremt märkligt. Jag tror att en hund ligger begraven här och blir inte förvånad om Jere försvinner inom kort…

Dåligt Lindbom- mycket dåligt!