Tråden om Johan Lindbom

Det kan ju inte bara vara hela sanningen?! Jere är bättre 7 dagar i veckan, även om Ryan gör en del bra saker och bitvis tecker av mycket vinklar. Ryan kanske visar större glöd och passion på träning?

Lägg upp länken så samtliga kan ta del av det. Värdelöst inlägg som vanligt :wink:

Är dethär ett jävla skämt?

Med 0-3 och 5 min kvar får man PP och man tar INTE ut målvakten???
helt sanslöst.
Man rör knappt om i formationerna och inget mönsterbrytande alls.

För mkt myspys? Och för lite action?

Jag har sett mycket gnäll på att Lindbom inte “rörde” om i kedjorna överhuvudtaget i matchen.
Var det någon som ens tittade på tredjeperioden?
Dessa kedjor startade tredje:
Arlbrandt - christensen - Tedenby
Bengtsson - Sandberg - Sundh
Önerud - Stenlund - Andersson

Noterade samma sak. Thörnberg lirade tex ingenting fören hv fick pp. Abbot såg jag inte spela alls sista perioden. Så nog gjordes stora förändringar till sista perioden.

Exakt, de rullade på tre kedjor och Thörnberg fick inte spela förrän Power Play.Precis som du säger så var även Abbott bänkad samt Törngren.

Såg bara lite halvt på matchen efter 0-3 men känns som att det var rätt spelare att bänka.

Bra att Lindbom sänder en signal men det känns ändå lite som att han får kämpa för att sätta sig i respekt då alla vet att han har 0 shl erfarenhet och halkade in lite på ett bananskal. Vet inte om det är problemet men auktoritet är A och O som tränare. Alla spelare ska vara professionella nog att lyssna på Lindbom men undermedvetet kanske man inte tror tillräckligt på honom.

Nu tycker jag du begär för mycket, som att folk faktiskt tittar på matcherna och har fakta bakom sina åsikter. Det här är internet, sånt sysslar vi inte med här… här är det bara åsikter och “känslan” som styr.

:sunglasses: :laughing:

Jag brukar inte lägga mig i då alla har olika åsikter, men ska man gnälla så får man göra det med lite sanning/fakta bakom. Börjar tröttna på det här internet :angry:

Äsch, det där med internet är bara en fluga

Tycker det räcker nu. Lindbom kan inte sitta kvar, hans föregångare fick inte samma möjlighet att jobba, trots att de levererade bättre resultat. Avgå, direkt!

Visst är det så. Helt rätt. Men detta är tydligen HVs linje.
Anställa vänner på alla positioner o hålla varandra om ryggen.

Förjävla trött på detta helt enkelt!

Tyvärr tror jag det skulle skada HV mer om man skulle sparka Lindbom. Man har satt sig i en situation som är rätt svår att komma ur med bra resultat, men att faktiskt bygga vidare på Lindbom känns nog ändå som det bästa man kan göra i nuläget.

Kanske inte lätt att få tränare till Hv i nuläget. Många har kasserats och det oroar nog en del. FBK och MODO har kastat ut en del men det är ändå laget som ska prestera på plan.
Vem har patent på vad som är rätt? Hv har ju möjligheten att ta in en eller två beroende på hur Britén gör efter säsongen.
På tal om ojämnhet, då det gäller upp och ner i matcherna kan man se att FBK gör en skitmatch mot HV och Nygren är tvärförbannad på alla, till att alla gör sitt bästa och vinner mot ZAIK.

Sparka Lindbom? Suck…

Att sparka tränare och spelare är väl det enda HV har gjort de senaste säsongerna. Det vi behöver är lugn och ro för att kunna bygga ihop ett fungerande lag. Vi behöver kontinuitet i ledarstaben vilket vi nu har fått med längre kontrakt med Lindbom och Brithén, samt med en förlängning på J&J:s kontrakt. Sen att vi kanske kommer anställa en mer erfaren huvudtränare inför nästa säsong låter jag vara osagt.
Vi kommer behöva ett par säsonger för att detta ska fungera, och då kan man inte räkna med framgångar direkt.

Kolla på Skellefteå som med en långsiktig plan blivit Sveriges bästa lag. Kolla på Djurgården som med en långsiktig satsning på lokala förmågor blivit ett lag för toppen av tabellen. Frölunda med sin juniorsatsning osv osv.

Så snälla. Ha lite perspektiv istället bara för att gorma om att sparka hit och dit.

like

Kontinuitet vore bra för HV. Men HV behöver också en modern spelide och en tränare som kan få truppen att utföra den. Jag ser inte vad JL vill. Jag hoppas han är tydligare internt än utåt i den saken. I början av säsongen talade man om HV hockey vilket minst sagt är ett oklart begrepp. Sedan har det ibland talats om att lägga puckar djupt och forechecka hårt. I en av de senaste intervjuerna säger JL själv att man vill vårda pucken och ha mer kontroll. Det sistnämnda tror jag de flesta tycker är det spelsätt som visat sig fungera bäst i SHL senaste åren men jag tittade på några spelsekvenser var och en på ca 3-4 minuter från matchen mot Örebro i repris. I de flesta fallen vann Örebro dem i den meningen att de i sina anfall lyckades ta in pucken i anfallszon med kontroll fler gånger än HV lyckades med detsamma. I något fall vann de en sådan sekvens med 4-0 och ser det ut på det sättet så har du sannolikheten mot dig. Över tid förlorar man fler matcher än man vinner.

Jag vet att man valde/tvingades kasta om i formationerna igår och att det säkert bidrog men i flera matcher jag sett den här säsongen tycker jag att HV haft bland det sämsta grundspel jag sett på den här nivån med en så relativt stark trupp som de ändå mönstrat i perioder av säsongen.

Jag hoppas JL kan klara den här utmaningen men jag känner mig långtifrån säker.

Återigen visar Lindbom att han inte är en matchcoach!
Redan efter 1:a mot Linköping är vi under isen men gör inget.
Efter 2:a underläge med 3-0 men görs inget!

Fantastisk enkelt att vara coach idag!

Lyssnade på: youtube.com/watch?v=hbsgVNveIno

Fullbordsproffs! Han var huvudtränare i 12 år o hade nästan gett upp chansen på dåvarande Elitserien innan han fick chansen.
Skulle mer än gärna se Roger i HV. Han kan få gruppen o “må” minst lika bra som Johan utanför isen.
Och framförallt är han flera klasser proffsigare som HOCKEYTRÄNARE för det är väl vad detta handlar om eller???

Hult är inte trovärdig när han säger man siktar att bli en toppklubb igen och samtidigt anställer två blåbär utan i princip ngn erfarenhet överhuvudtaget inför en sånhär viktig jävla säsong.

Ju mer jag tänker på detta; ju mer förbanand och besviken blir jag.
Det är inte rätt mot Lindbom heller, han skulle givetvis fått sett o lärt från ngn erfaren under ett par år först!

Vi saknar ju ett spelsystem, hur vill Lindbom/Brithén spela? Varje match är ju den andra olik.
Blir mest solo-körningar och vi får lita till att ngn kedja har en bra kväll.
“HV-hockey”. Jo tjena…

tror dessutom inte vi är lika bra tränade som exempelvis lhc, inte en chans!

2 första minuterna här sammanfattar wikegård Lindboms situation MKT bra.

youtube.com/watch?v=Pk5GNfmmXjw