Tråden om Johan Lindbom

Fortsätt gärna diskussionen om hur HV ska ta sig an det förmodligen oundvikliga kvalet. Men gör det i en annan tråd. Detta är tråden om Johan Lindbom.

Jag kan inte se när HV ska göra sig av med varken Lindbom eller Nubben.

Hur är det ens lite möjligt??

Det vore ju fantastiskt om Sveriges mest sparkningsbenägna klubb i sentida historia skulle kicka ännu en tränare inom loppet av några månader. En skrattfest för övriga hockeysverige. Göra oss till ytterligare åtlöje som om inte hälften vore nog.

Nä. Lindbom och Nubben och allt det andra är problem i det långa loppet, men om vi nu ska se på saken krasst och kortsiktigt så är det snarare pojkarna som halvagerar på isen som bär det största ansvaret. Fem PP har vi i gårdagens match. Och en straff. Av detta övertag och av dessa möjligheter kammar vi noll. Kapten 20 (av många dubbad som seriens bästa spelare) slår bort flertalet nonchalanta pass från sin positon till vänster och många andra visar sig från sin sämsta sida när det verkligen gäller.

Det är oprecisa avslut i målvakts bröstplatta, det är skott från fel vinkel och det är omotiverade pass när det i själva verket borde vara direkt avfyrning med löd mot mål.

Skellefteå själva erkänner att vi var det bättre laget. Vi borde ha vunnit. Med fem PP och en straff i bagaget. Men det gör vi inte. För manskapet på isen gör inte jobbet. Fullt ut. Gör vi det så vinner vi den här matchen. Fem PP och en straff. Mycket kan vi skylla Nubben och Lindbom för, men inte spelarnas totala oförmåga när allt står på spel.

Upp till bevis nu, ni välbetalda proffs. Skaka inte på huvudet när ni placerar skott mitt i målvaktens bröstplatta, stå inte i intervjuer och säg att ni inte vet varför ni inte kom upp i nivå i den och den perioden, kom inte med ursäkter för veka insatser och lägg inte ansvar på någon annan er själva för att vi ligger där vi ligger. Det är synnerligen hårt jobb på agendan framöver. Inget fusk. Inga dåliga beslut. Ingen tvekan. Det är upp till er och och ingen annan. Det är inte upp till Nubben. Det är Inte upp till Lindbom. Det är upp till er som bär märket på bröstet.

Vårt märke. Vår framtid. Den är upp till er.

30 gillningar

Väl talat @Mephisto. Håller med helt.

Angående Lindbom, så är det ju tydligt att det som funkade ifjol inte funkar i år.

Kanske överskattade vi betydelsen av Lindbloms roll i vändningen. Vi fick ju in några riktigt starka värvningar där och man hittade ett spel som fungerade med de vi hade då. Challe verkar ju bidragit med positiv energi med.

Jag var försiktigt positiv till Lindbom i år med som en räddare i nöden men nu blir vi återigen påminda om varför han fick sparken första gången… suck

Vad är det för dum kommentar? Ingen blir bannad för att nämna vare sig Abbotts, AJ eller liknande. Däremot kommer det troligen bemötas med hela spektrat av känslor: från kärlek till avsky. Som så blir när kontroversiella personer diskuteras.

Själv har jag inget emot Chris som sportchef men vill absolut inte se bägge.

Fast samtidigt, med detta spelarmaterialet, om det nu är bra, känns det som att en annan klubb hade fått ut mer av dem. Och om det inte är ett så bra lagbygge som många ju tycker, kanske det inte är orimligt att de inte levererar bättre.
Det har ju sett likadant ut oavsett spelare under flera år. Jag har svårt tro det gång på gång är bara handlar om att spelare underpresterar här i HV.

1 gillning

Instämmer @Mephisto

Vill inte enkom peka på Lindbom. För hur som haver det är upp till spelarna själva där ute. Skjut, täcka skott och ta extra skäret osv. Lindbom har som jobb att skapa en grund och förbereda laget. Men dem där extra procenten dem kan du aldrig coacha ut.

Jag håller med om ovanstående och att det är avsluten som varit största problemen sista tiden.
Under Montén tycker jag försvaret var mycket värre och att vi nästan aldrig förde matcherna mot riktigt bra motstånd. Sen har vi tyvärr fått dålig utdelning.

Sen tycker jag inte vi har såna stabila pjäser som t.ex. Ejdsell, Linus Johansson, Friberg som alltid gör bra matcher - vi har mer spelare som möjligen matchar dessa på prislappen , dyker upp ibland och ibland inte och oftast har förbaskat svårt att göra mål.

Tror Lindbom kommer att stanna säsongen ut hur som helst - så den här diskussionen tror jag inte leder någonstans , möjligen efter kvalet att det blir läge att ta upp det.

Du har helt rätt, vi har inga sådana spelare i den klassen. AP20 bara, en spelare alltså. Nu är han inte i form heller, då har vi ingen. Kollar man på Färjestad så har dom flera stycken, i alla linor iprincip. Vi har ingen sån riktig ledartyp som Friberg tex.

1 gillning

Uppmaning:
Jag har förståelse för huvudfåran i kritiken mot Lindbom. Men några av er här, har uttryckt er på ett aningen vårdslöst sätt i de epitet ni ger Lindbom. Det vore klädsamt om ni går tillbaka till det ni skrivit här det senaste dygnet och letade efter lite bättre synonymer till några av de tillmälen som använts.

Så slipper jag göra det.

9 gillningar

Om nu Blomkvist är klar så innebär det att om vi åker ur så bryts Lindboms kontrakt? För som jag tolkat så är Blomkvist tänkt som HC i allsvenskan? Under förutsättning att AIK inte går upp? Så vill vi bli av med Lindbom och inte betala lön 1 år till så måste vi åka ur?

Lindbom lämnar tränarjobbet och återgår till tidigare position. Nåt annat kommer inte ske.
Med andra ord blir det ett äkta Moment 22.

Bort bort bort

Är det vad du tror eller möjligtvis vet? Jag är själv rädd för att det är så det slutar.

Samtidigt så söker vi ju en ny KD men det slutar väll med att HV tycker att den bästa lösningen redan finns i föreningen, så har vi gödslat ytterligare med pengarna som denna rekrytering kostar.
Fast Johan kanske inser att det brinner lite och söker sitt gamla jobb.

November 2018 fick Lindbom sparken med omedelbar verkan. Jag fattar inte hur samma förening kan anställa samma person igen. Har det någonsin hänt att en förening tar tillbaka en redan sparkad tränare? Ren jävla idioti, vad sänder det för signaler? Häpnadsväckande hur saker och ting har skötts i denna föreningen senaste 10 åren. Det kryllar av Tomtar på loftet i denna föreningen men det är ju inte Lindboms fel. Först får han sparken, sen blir han anställd som ordförande. Då anställer han Nubben som sedan anställer Lindbom som HC igen. Alltså ni hör ju……

1 gillning

Lindbom är ju en av dom så….

Tror o tror.
HV verkar vara inne i en lång Kafkaprocess.
Förnekelsen om tillvaron, labyrinten som ingen hittar ut ur och slutligen den eviga vandringen i mörkret.

1 gillning

Blåvitt anställde ju Stahre två gånger. Se hur det gick där

Jag ser bara en bitter, tom och smått ointresserad Lindbom. Ingenting har funkat utifrån den så kallade plan man satte när Lindbom gick ner i båset igen. När utfallet blir 0 ja då går nog luften ur ganska omgående. Speciellt när man är så envis som Lindbom verkar vara. Finns ju inga nyanser i karln.

2 gillningar