Tråden om Johan Lindbom

Vi kan nog inte ens förstå den inverkan Challe hade förra året på truppen. Många satt på forumet och gjorde sig löjliga över en avdankad häst-tippare som skulle komma in, men det går ju inte bortse från resultatet vi fick efter att han kom in och hur Leksand gått sedan han kommit in i deras verksamhet (med lite hack i skivan nu på slutet)

Vi behöver ha in en positiv röst, någon som släpper på den gissningsvis extremt tighta spänning som råder i föreningen.

2 gillningar

Då det är Lindbom som ska leda laget i ett eventuellt kval så anser jag att HV71 spelar ett högt spel om sin SHL plats.

Fattar inte hur denna man är där han är. Spelet har inte lyft men poängen har blivit marginellt bättre men långt ifrån tillräckligt.

Tycker det kommer bortförklaringar allt för ofta och offerkoftan åker fram. Man vill spela ett energikrävande spel som att ge bort puck när man går till anfall.
Man spelar i sarghörnen och bakom mål. Vad jag vet så gör man väldigt väldigt få mål bakom mål och i sarghörnen.
Sen att man väljer att spela toppspelarna i BP när vi har mer deffensivt duktigare spelare på bänken.
Sen har vi offensiva tekningar där man sätter in 3-4 kedjan och i defensiva tekningar 1-2 kedjan.

Rena trollerilådan varje gång.
Sen har vi en målvakt med sämst rädddningsprocent men får ändå stå.

Mer eller mindre alla ser problemet men inte Lindbom och inte ledningen.
Hv spelar alltså ut sin framtid som elitklubb i SHL på en gubbe som fått sparken som HC för ett spel som inte funkade och jag ser samma tendenser nu. Bedrövlig!

Sen har vi Andreas Davidsson som pratade ut hur galet det är i denna förening men det va bara tomma ord. Annars hade man inte valt att ta in Lindbom igen.

Är inte bosatt i krokarna så tar inte del av lokalmedia. Frågar de ang varför de spelar på sju backar, varför han inte går ner på folk, varför Ortio stod i går etc?
Eller de bara nickar med?

1 gillning

Visst har Andreas Davidsson en del i detta, men nog var Lindbom, helt och hållet, Wilanders utpekade frälsare. Och Nubben var Lindboms frälsare, starkt uppbackad av Wilander. Och dessa tre herrar, Wilander, Lindbom och Nubben var helt ansvariga för att Montén blev HC och Johan Davidsson blev ass.

Wilander körde “starke man”, pekade med hela handen och fick som han ville. Detta är spekulationer så klart, men tror jag har rätt. Wilander blev inte så bra som jag trodde från början.

3 gillningar

Ja. Jag ryser i kroppen när jag läser. Det är mycket troligt att det bl a är det som kommer att stå i någon framtida historiebeskrivning om ”storlaget som försvann”.

Spekulerar också bara nu men kanske Wilander faktist hade erkänt sitt misstag och på så vis gjort sig av med Nubben och Lindbom vid detta laget.

Ingen med facit i hand/efterhandskonstruktion. Men fick aldrig en bra magkänsla av Wilander. Just den här starke man-approachen känns väldigt förlegad. Vi kanske behövde det just där och då för att ta oss upp till SHL. Men starke man-män som pekar med hela handen känns som sagt inte modernt. Dessutom väldigt riskfyllt. Och ja, pekar handen fel så sitter man ju i en jäkla rävsax. HV idag är det yttersta beviset på det.

1 gillning

En amatör kan likaväl coacha HV71.

Rita lite linjer utmed sargerna. Det är bakom mål vi ska göra det. Det va helt rent mellan tekningcirklarna. Tror aldrig Lindbom har dragit ett streck där under sin tid som coach. Det brukar vara lite gammal skit efter man kladdat!

1 gillning

när kommer statyn av Lindbom för hans utmärkta arbete?

1 gillning

Är det någon som har en bild?

Det är inte så att jag misstror dig, men det är komik på hög nivå om det verkligen var tomt i slottet. Det låter ju som en parodi.

1 gillning

Antingen ser jag jävligt dåligt eller missade det! Men jag såg inga linjer där

Lindbom har tappat det totalt. Hans bagdag-bod-insats har inte lurat någon, minst av allt laget. Han har inte kraften att få drag i laget och skapa något som liknar grunder och stabilitet. Han behöver bytas ut pronto.

8 gillningar

Ni får hålla till godo med vad jag kunde göra på telefonen:

“Okej grabbar, först åker vi hit, sen ditåt, och sen tillbaka igen, förstått?! Bra.”
Nickar belåtet

10 gillningar

Förlåt men det blev ett skratt från mig. En parodi hade inte kunnat göra det bättre. Den gif:en sammanfattar ju hela vår offensiva filosofi.

2 gillningar

Många HV spelare som råkar titta på pappret när de torkat sig blir förvirrade och undrar när de käkade upp Lindboms taktiktavla.

Läs denna och ställ er frågan, är Lindbom rätt person att leda detta laget?

2 gillningar

Jag tror faktiskt att det bästa för HV71 är om Lindbom lämnar nu och det gäller alla poster i föreningen.

Jag har landat i detta nu. Han är ett större problem än Nubben tyvärr.

6 gillningar

Jag håller med till 100%. Jag trodde till en början att det skulle bli bra med Lindbom, men ju längre tiden går framgår det att han inte har det som krävs.

Bara en sån sak som att han ödslar bort vår bäste center Nick Shore och sätter honom ihop med Brännström och Lindbäck!?!?!? För mig tyder det på NOLL hockey-IQ.

Jag är så jäkla besviken, uppgiven och less på allt som har med HV71 att göra. Det är ju inte lätt att hitta en en ny tränare inför avslutningen, men va fan…Lindbom måste bort ändå.

5 gillningar

Ja, det är ju inte konstigt att Shore blir anonym i den omgivningen, Men Lindbom var väl nöjd efter Frölundamatchen och trodde detta var ett vinnande koncept…

Och till råga på det så satte han ner Borgström med tikka och teden i sista…