Pelle ska bort men herregud… Lindbom måste bort först av alla!!
Håller med 100%.
Vem ska ta det beslutet?
Sportchef med noll makt och påverkan?
Sponsorer som hamnat i en styrelse med en ofrivillig ordförande? Ska de utse ersättare?
Så den som styr lär inte sparka sig själv, han har nog andra planer.
Rolig kommentar i Aftonbladet från Lindbom när frågan om planerad förändring i ledarstaben kom.
Vet inget om detta, ja tjena…
Helt galet vilken sandlåda det är. Milt uttryckt. Kan se alla sitta i sandlådan, både Lindbom och AD har kastat sand på Nubben, nu verkar dem istället riktat sanden mot Pelle. Det liknar ju inget annat.
Vi får inte blunda för den fakta vi har nämligen att Pelle är högst ansvarig för säsongens största plump nämligen försvarsspelet. Skulle han åka är jag inte förvånad, han har Inte gjort ett bra jobb eller ska vi säga han har gjort mest sämst jobb av alla 3.
Varför kan det inte vara så att Lindbom inte vet vad styrelsen har för strategi och för planer? Du målar upp en bild av att Lindbom styr allt med järnhand, men frågan är om han inte har fullt upp med jobbet som huvudtränare, och faktiskt inte har den makt som du insinuerar att han skulle ha.
Försvaret är kass, men jag vidhåller att det är vår svaga offensiv som gör att vi ligger där vi ligger.
Aldrig sett maken till mesigt och vekt offensivt spel. Alla (förutom 4:e) är riktiga primadonnor som inte vill göra skitjobbet.
Då vinner man inga matcher.
Det är mycket som är dåligt rakt av. Jag roade mig med att studera Tikka på plats i Linköping och jag tror han fick exakt 0 passar på klubban. Han fick flertalet som satt på skridskon så uppspelen från backarna gör ju inte våra fwd några tjänster heller.
Håller inte riktigt med men förstår vad du menar. HV71 har gjort lika många mål som Timrå som ligger på 7e plats. Mer mål än Luleå, Rögle, Modo och Örebro. Däremot har vi släppt in 163 mål! På tok för mycket. Jämfört med Luleå som bara gjort 119 mål men bara släppt in 106, nästa 60 mål mer. Med det sagt så hävdar jag att försvaret inkl målvaktsspelet har varit katastrofalt dåligt.
Vad tror du själv?
En styrelse bestående mestadels av sponsorer och med en ofrivillig tillfällig ordförande som inte kommer att vara kvar.
En sportchef som själv erkänt att han inte får ta några beslut.
En fd klubbdirektör som nu är HC och som tillsatt sportchefen samt en del andra grova felbeslut och lagt sig i dennes arbete. Dessutom sett till att förlänga sitt kontrakt samtidigt som det viskas om att en ny tjänst som GM planeras. Dessutom mycket prat om kontinuitet.
Vem tror du är den som bestämmer och är drivande gällande vilka beslut som ska tas i sportsliga frågor? Sponsorerna i styrelsen?
Att Lindbom inte vet vad styrelsen tänker och planerar tror jag inte ett dyft på. Att han gillar att bestämma och lägga sig i det mesta tror jag du kan få bekräftat av en hel del här på forumet.
Jag tror inte styrelsen är matad att driva några sportsliga frågor och den tillfälliga klubbdirektören är säkerligen inte inblandad.
Plockar man bort Lindbom helt från alla sysslor i klubben mot Lindboms vilja då är jag beredd att tro att det är styrelsen som ligger bakom. Tvivlar på att detta sker dock men hoppas kan man ju alltid.
Hänger vi kvar så kommer Lindbom framställas som hjälten och bli kvar länge i HV, det är vad jag tror är planen.
Har man dålig defensiv så blir offensiven lidande. Även målvakterna blir ju påverkade av en hönsgård och kan mycket väl tänka mig att Ortios svaga säsong även där kan klandras på defensiven i viss mån.
Jag tror inte på den beskrivningen. Styrelsen ihop med nubben verkar köra ett eget race, och vad den tillförordnade klubbdirektören har för inflytande vet jag inte. Men jag tror inte Lindbom sitter och lägger sig i allt som styrelsen och nubben gör nu när han är huvudtränare. Jag tycker det känns som att en del på forumet har valt den enkla vägen att utse EN person (Lindbom) till syndabock, när det egentligen är väldigt många positioner det sitter folk på som saknar rätt kompetens.
Lite kuriosa. Jag läste ett antal inlägg från början av Lindboms tråd, från 2015. Hans första tid som HV-tränare. Tongångarna om JL från forumet var precis samma då som nu. Stod det inte datum på inläggen, skulle inläggen från 2015 kunna vara skrivna 2024.
Tiderna förändras…inte. Johan Lindbom förändras…inte.
Känns som om Lindbom dränerar laget på energi i stället för att tillföra energi och så har det alltid varit.
Håller som sagt inte med om att styrelsen och Nubben kör ett eget race, absolut inte.
Nubben är nog i stort sett helt bortkopplad och Lindbom är säkerligen inblandad i alla sportsliga beslut runt herrlaget.
Här har ju Nubben fått all skit i stort sett under säsongen, inte Lindbom. Så Nubben har ju varit den stora syndabocken här, inte Lindbom.
Jag tycker att vi ska byta ut väldigt många och det väldigt fort. Lindbom först, sen Davidsson och Nubben. Sen kan vi fortsätta. Dock är Lindbom det största problemet och den som orsakat mest problem. Bara anställningen av Nubben räcker som skäl.
Nubben skulle aldrig anställts men får ju inte ta några beslut alls så är ofarlig om än i vägen.
Håller med dig om det sista, 100%.
Vad baserar du detta på? Det är ju rena spekulationer från din sida. ”Jag tror”, ”så är det nog”, ”gissningsvis” osv
Vet inte om du menar mig men är det det så är det inte bara gissningar, nej.
Vissa narrativ här om Nubbens jobb är inte helt korrekta.
Han har inte kunnat jobba helt självständigt.
Då har vi nog dragit olika slutsatser av det som skrivits här på forumet. Jag har inte fått en bild av att Lindbom skulle vara någon envåldshärskare som bestämmer över allt och alla.
Jag tror det kan ha blivit så att några skribenter gissar på det, och sen håller med varandra. Tills det blivit ett forum sanning Lindbom som ensam envåldshärskare kör ner HV i HA.
Lindbom basar över laget och bestämmer i båset. I övrigt bestämmer och beslutar Lindbom ingenting. Det är jag ganska övertygad om, dock utan att veta.
När Wilander var sjuk, sparkade den kvarvarande styrelsen Montén och plockade ner klubbdirektör Lindbom i båset igen. Efter bara några veckor förlängde man ett år med Lindbom som HC och klargjorde att man skulle rekrytera ny VD/klubbdirektör. Så…Lindbom sparkades två trappor, snett neråt.
I samband med detta avgick Wilander som ordförande, hänvisande till sin sjukdom. Så var det säkert också, men jag skulle inte va ett dugg förvånad om den utlösande faktorn egentligen var att styrelsen, under Wilanders sjukskrivning, faktiskt sparkade Wilanders handgångne man, Johan Lindbom.
Eftersom jag inte vet, spekulerar jag fritt och tror ändå inte att jag är helt fel ute. Med detta vill jag understryka det jag inledde med. Lindbom bestämmer i båset och allt runt laget. Inget annat.
Vem tror du Zico bygger nästa års trupp och organisation med tränare och annat runt laget?
Nubben?
AD?
Styrelsen?
JL?
Alla tillsammans? Alla har vetorätt?
Värvningen av Anton Blomqvist och Ignberg Nilsson med mera.
Tror vi att det är Nubben och sponsorerna i styrelsen som bygger nästa säsongs trupp och organisation?
Ja det tror jag. Nubben och AD var ju de som var i Stockholm och AD frontade Blomkvist och Ignberg värvningen. Tror inte Lindbom har tid att vara speciellt inblandad i det.
Känns som väldigt mycket spekulationer från din sida med Lindbom som diktator som ligger bakom allt.
Kan hålla med om att det är väldigt oklart och rörigt allting. Vi fans och medlemmar får ju inte veta nånting egentligen om hur skeppet styrs eller vad planen är framåt.