Tråden om Johan Lindbom

Är det som du tror att det är Nubben och styrelsen som tillsammans bygger nästa säsongs trupp så känns det tryggt.

Jag tror inte de har sista ordet gällande någonting runt herrlaget utan att Lindbom godkänt detta. Varken gällande spelare, coacher eller organisation. Sponsorer i en styrelse med en ofrivillig tillfällig ordförande och en sportchef som de i princip driver med som bygger ett SHL lag känns inte realistiskt för mig.

Man kan bestämma det mesta i brist på andra som klarar det utan att vara en diktator. I en fungerande organisation hade det varit annorlunda.

Tror att det kommer komma fram en hel del när / om Nubben försvinner.

Är inte det minsta trygg om Nubben och styrelsen jobbar på nästa trupp. Nubben vet vi ju men styrelsen? Vad kan de om hockey?

När kommer scouten att börja jobba för oss?
Är det till nästa säsong?

Tror säkert Lindbom har fingrar med i värvningarna. Det är också oerhört oroväckande med tanke på vilka han kör hårt på.

Vänta nu. Vad vet Nubben??? Det känns väl absolut inte tryggt över huvud taget om Nubben är inblandad i truppbygget?!

Förra året, i år och en jävla massa fiaskolagbyggen på det.

Nubben är en av Sveriges sämsta sportchefer. Sen känns det ju inte tryggare av att styrelsen och Lindbom är inblandade de med.

Men herregud. Allt känns otryggt med Nubben

2 gillningar

En av dom? Är är lätt den sämsta sportchefen som gått runt i ett par skor sedan som började tillverkas.

3 gillningar

Haha, lugn, jag var ironisk.

Håller med dig.

Ingen av dessa tre känns kompetenta att bygga lag eller organisationen runt.

Jag tror att Lindbom har sista ordet medan vissa andra tror att det är Nubben och styrelsen.

Jag tror att med allt som kommit fram att Nubben inte bestämmer någonting längre. Han har ju också medgivit detta.

Sen hinner ju givetvis inte Lindbom åka runt och sköta grovjobbet och det praktiska. Det sköter kompanjonerna AD och KN.

1 gillning

Blev orolig. Är inte mottaglig för ironi just nu. I alla fall inte om det gäller HV :wink::joy:

1 gillning

Nubben hålls i koppel av AD och styrelsen. Det är ju därför AD åker med på roadtrips med nubben. (Skön stämning det måste vara i den bilen). Lindbom är inte involverad i detta. Men såklart rådfrågas han säkert, som alla tränare skulle ha rådfrågats om nyförvärv.

3 gillningar

Lindbom kommer inte coacha oss till seger. Vinner vi mot IOK så beror det inte på Lindboms taktik.

2 gillningar

Precis. Han skulle aldrig hamnat i båset. Men folk i klubben ville ha en annan kd

Ville folk i klubben ha en annan KD?

HV har tagit reglerna på arbetsmarknaden om omplacering till en ny och högre nivå.

Kan skapas en trend där man omplacerar en misslyckad klubbdirektör till headcoach istället.

Får se om Skellefteå, Frölunda, Färjestad och Växjö nappar på detta nya arbetssätt.

1 gillning

Tänk om man vaknade upp imorgon och Hv har agerat genom att skickat Lindbom till vargarna.

Hur i helvete ska han ingjuta mod och självförtroende? Han har haft 40 omgångar på sig utan att lyckas.
Jag är så jävla besviken på denna förening. Det är respektlöst mot alla fans och alla sponsorer.
Han själv måste ju ha insett för flera matcher sedan att han inte löser det. Men när hjärtat är så STORT så väljer man att bara köra vidare och skeppet sjunker längre och längre.

Man ingjuter gott mod med tydligt ledarskap. Så där är det nog kört men vi vinner ändå.

Sparka karln.

Det bästa för Johan vore att se sin spegelbild i det mörka frukostkaffet imorgon bitti och inse att han inte kan leda HV ur den här situationen. Han saknar begåvningen och ledarskapet. Tyvärr saknar han också ödmjukheten.

5 gillningar

Man kan ersätta Lindbom med en chimpans nästa match. Det kommer inte att bli sämre. Lindbom förlorade den här matchen genom en usel laguppställning, ett uselt målvaktsval, en icke-existerande plan för matchens genomförande, m.m. osv.

André har tränat en gång på en månad. Inte spelat på över tre veckor. Men han sätter i*****n Lindbom i förstakedjan!?

Filander måste ju vara chockad över hur jävla usel Lindbom är. Precis som alla vi andra är. För det är precis vad Lindbom är. Usel.

Lindbom är mannen som är den enskilt största anledningen till att HV71 snart är en bortglömd f.d. elitförening. Usel.

13 gillningar

Låt Christoffer Persson ta hans roll direkt i nästa match

5 gillningar

Filander har ett bonkargäng som har legat toksist hela året, förlorat 18 av de 19 senaste matcherna och som inte kostar i närheten av HV’s trupp. Filander utstrålar ändå lugn och självsäkerhet. Hans scouting har lett fram till en plan. Han lyckas förmedla den till laget som följer den och därmed också vinner matchen klart.

Lindbom är på något sätt raka motsatsen. Jag är nästan avundssjuk på IKO.

1 gillning

Som Wikegård säger. Lindbom ser inte hela bilden. Så är det verkligen, han har inte smartness nog och han har inte koll på vad problemet är eller hur man ska lösa det. Man märker det på svaren i rutan. Och när stressen kommer också så smittar det av sig.

Han må vara bra på mjukt ledarskap som spelarna gillar men han är inte en bra hockeytränare.

Det är dock bara en del av problemet här. Nubben och det usla laget han byggt är den andra delen.

2 gillningar

Hjälte