Mjuk? Han är väl rätt gapig och så? Hänger ut spelare i media och vevar och har sig.
Har alltid gillat Lindbom, men ställer han inte Dichow i mål nästa match vill jag aldrig se honom i ett HV bås igen.
Vem ska då styra skutan i Allsvenskan? Nä han blir kvar och kommer hålla brandtal om hur HV ska upp direkt i SHL igen.
Respekterar dig. Men har aldrig gillat Lindbom.
Som spelare absolut men som en del i HV71 uppbyggnad är han helt fel man. Ingen som helst självinsikt och ser inte problemen utan kör bara på i hopp om att det ska lösa sig med samma skitspel.
Inget har ändrats sen dag 1 han tog över efter Montén utan man har kört på samma dumpande och spel utmed sarghörnen.
Han måste bort idag om vi ska ha en chans att vinna detta kval. Syret är liksom slut för han.
Man kan ha en ersättare klar på en dag. Lindbom tillför ingenting taktiskt och fattar dåliga beslut. In med en annan gubbe, det är för sent men spelar ingen roll. Gör vi ingenting vet vi vad resultatet blir.
Det är som i serien djursjukhuset, ibland är det bättre att en trofast, gammal och sjuk hund får somna in istället för att fortsätta kämpa.
En simmare vinner inga tävlingar av att trampa vatten och veva på armarna. Det är så Lindbom ser ut nu. Bara trampar och trampar och armarna går som lärkvingar.
Min dröm vore Pelle Mårts. Tror inte han hade varit blyg att ta detta uppdrag under kvalet.
- För att prata klarspråk måse vi visa mer jävlaranamma. Vi måste upp med tuffheten, inte vara så ärliga, se till att vara först på varje puck och vinna närkamperna.
Och det kommer man på nu efter 53 matcher? Det borde du spikat in i skallarna på samtliga redan innan match 1 började.
“Jag är ledsen men ex Pär Mårts är tyvärr inget alternativ ur en mängd synvinklar.” från AD
Då vill man väldigt gärna veta vad det är för synvinklar. Kan inte finnas ett bättre alternativ enligt mig.
Mårts vill inte träna HV, han har gjort sitt som tränare, det var det svaret jag fick när jag frågade honom förra sommaren.
Det får man ha respekt för.
Han är dessutom 70 år och en stressig SHL-miljö kanske inte är något man önskar sig då.
Mårts i någon roll som bollplank/rådgivare eller sitta i ledningen skulle jag däremot gärna se honom i om han hade haft lust och orken. Klok och varm människa.
Är massa synvinklar. Abbott eller Hedberg. Damlagets tränare. Något måste göras.
Har han några som helst lösningar på detta då? Tror han att Lindbom ska lösa det så är det kört
Håller med. Tyvärr är det för tok på försent. Det här va aldrig en del av planen. Därför står man här och nu med det man har. Det finns ingen återvändsgränd. Man har kört fast. Och ställer allt och hopp till en trupp som är dåligt byggt och att Lindbom är den som ska rädda föreningen.
Ring in Leif Boork
Montén kan ersätta Lindbom. Får han va med och avsluta det han började.
Johan lindbom efterlyser alltså mer “jävlaranamma” till match 2. Om det är nån gång under denna säsong man borde haft det så var det väl redan i match 1? Vi är så körda.
Läste det med nyss tänkte exakt samma sak bara massa tomma ord utan nån vikt bakom. Varför kunde man inte visa jävlaranamma när vi hade häng på lagen över strecket?
Intervjuerna med Lindbom innan, under och efter matcherna är ju inte direkt spot on och korrekta. Blir bara värre och värre dessutom.
Det har ju TV4 experterna enkelt genomskådat. Han står i båset med Davidsson och ritar bågar i rundeln, känns inte jätteskarpt.
Sen hans handplockade sportchef, numera hans chef, inga förtroendeingivande intervjuobjekt HV kan skicka fram i intervjuerna.
Bra i och för sig så länge AD håller sig borta från riksTV.
Bara turen kan rädda oss, samt böner och Dichow.