Aldrig att Lindbom sätter Ortio i mål efter gårdagens match. Man ändrar inte på ett vinnande lag.
Jinxa inget ![]()
Du kan ändra ditt ledarskap snabbt, däremot kommer effekten av ändringarna att dröja och behöva utvärderas. På en arbetsplats där ledarskapet redan är bra är mottagligheten så klart större och det går att göra skillnad på en vecka men i tider av kris kan gruppinterventioner ge snabba resultat även om det är mycket mer riskabelt (precis som allt annat kan personalutveckling gå åt helvete).
Exepel på snabba ändringar: Att byta ut negativ feedback och tjat mot att oftare ge feedforward, bekräfta och bygga upp självbilden hos spelare, ställa krav som innebär tydliga instruktioner och som riktar in sig på konkreta beteenden “åk med fart till avbytarbåset” eller “ombytt och redo 8.15”.
En anonym enkät går att använda när som helst, krävs inget missnöje. Bra ledare vill utvecklas.
Lindbom coachar aktivt i dag. Iaf i tredje. Och tog tidig time out. Man lär så länge man lever ![]()
Ingen minns tränaren som hamnar i ingenmansland för andra året i rad, men folk snackar fortfarande om hur Boumedienne och Ekman räddade kvar Brynäs, så han har väl sparat allt sånt tills nu för att bli odödlig.
Efter allt ris du fått denna säsong ska du även få en ros av mig.
Bytet av Brännström och Lench blev lyckat…
Får jag önska skulle jag dock placera Peterson längre ner i hierarkin i nästa match. Han såg av förklariga själ ganska trött ut igår. Vid seger kan han få tillbaka sin plats till kommande hemmamatch. Där matchbilden i regel passar bättre (mer offensivt inriktat).
Lench in i första alternativt OSL (då med Lench i andra).
Skulle också göra den ändringen åtminstone i inledningen. Lenc är bättre på att skapa utrymme, försvara och kan sätta pucken i mål när han får chansen från nära håll. AP kostade oss nästan matchen igår, en roll längre ner i hierarkin gör det svårare att matcha bort honom och ger honom andrum så han kan sätta chanserna.
Timeouten kommer efter flera minuter fruktansvärt dåligt spel. IKO hinner dessutom göra 1-0. Jag tycker han skulle tagit timeout långt innan 1-0. Och så himla mycket bättre blev det väl inte efter heller. Tog nästan en hel match innan laget började kugga i. Detta var en typisk match som vi sett så många ggr innan i år till skillnad att vi lyckades vinna.
Tänk om vi hade haft en annan HC.
Då hade det nog redan varit avgjort till vår fördel.
Den hockey Lindbom vill spela mot seriens överlägset sämsta lag får ju Oskarshamn att framstå som ett topplag.
Funderade på hur många klubbar han måste ha tackat nej till i SHL då han är en bevisad vinnare och i princip bäst. Enligt allsmäktig vetande tf ordförande i alla fall.
Måste ju haglat anbud från hela Europa under 2018 och framåt när han fanns på marknaden.
Skydda Lindbom och nubben är viktigare för klubben hv71 än ett säkrat shl kontrakt
Det där är en så meningslös och världsfrånvänd kommentar.
Det räcker gott med en ordentlig skopa inkompetens för att beskriva debaclet som pågår. Att sitta och försöka göra gällande att det dessutom finns en MEDVETEN intention att skada föreningen, det är inget vi behjöver pyssla med här.
Så detta är en uppmaning till samtliga här: ser vi mods inlägg med ovan låga kvalitet och 7åringsbeteende, då kommer vi dra igång den verksamhet som Sir Ward var bäst på: fylleban.
Vilken kommentar?
Att det är viktigare för HV att skydda kent + johan än att säkra kontraktet.
Ah, jag såg det inte som självklart att man skadar föreningen om det blir HA.
Hur som så har jag reagerat - har för mig även mods var inblandade - att det var en överdrivet hård ton mot Åke, och även uttryck kring Lodin och droger, som skulle kunna vara nära förtal?
Förtal är svårt, om man raljerar över något som någon bevisligen gjort innan.
Jo men att han skulle vara påverkad igen nu i ett kval?
Sidospår men förtal handlar om uppsåt. Om något är sant eller ej är mindre viktigt. Sådant som svenska topp-politiker har svårt att lära sig. ![]()
För att gå tillbaka till Lindbom - vilka argument tror ni han kan hitta för att få tillbaka Ortio in i buren och vilka kan han använda för att hålla Forsberg borta från vårt iskalla pp?
Lindbom kan nog hitta en mängd olika saker för att sätta oss rejält i klistret.
Totalt oduglig spelidé från början och har inte på något sätt ändrat för att få ordning på det.
Bara köttat vidare i tron om att det kommer lösa sig.
Men dagens hockey kräver mer än att skicka ner puck och sätta press för att försöka återta puck. Sen har vi inte den kvalitén för att återvinna pucken i form av Tedenby, Brännström, Foppa, Petersson, OSL, Lenc m fl.
De enda vi kanske har är Hansson och Lindbäck som är gjorda för det.
Hur i helvete kan man ändå fortsätta på denna hockey?
För mig handlar del enbart om kompetens som tränare.
Lindbom är så långt ifrån en SHL coach man kan komma. Det har har bevisat tidigare.
Men ändå är det denna man man som ska rädda kvar oss. Bedrövligt!
Du har helt rätt, men kan man åka dit för förtal om man påtalar något som defacto har hänt?
Ortio stpr för att Lindbom känner sig manad att ändra på något. Det är min gissning.