Snälla nån… AD är den fegaste människan i hela den här storyn. En ordbajsande nolla. Att han skulle kunna ta ett beslut är skrattretande. Det enda mail han borde få är ett vänligt men bestämt Avgå.
Lindbom. Jag har skrivit vad jag tycker om honom på andra ställen för här är det inte lönt.
Att Lindbom togs in är för att det inte finns någon godisaffär 24/10 enligt AD! Då får man ta det som finns i förenigen enligt vår kravställande ordförande.
Ser framför mig nyheten nästa vecka, AD står stolt i hv tv och säger att Lindbom har skrivit på ett nytt 2+1 års kontrakt med hv.
AD: i denna misär behöver vi stabil och erfaren tränare som kan ta oss upp i SHL och jag med glädje kan presentera Johan Lindbom som huvudtränare nästkommande säsonger. Med de senaste årens historier behöver vi kontinuitet på tränarfrågan och därmed föll valet på Johan. Han har de värderingar som hv står för och vi är säkra på Johan är rätt person för detta
Är det idag vi kommer få ta del av Lindboms plan B tro?
Det är nu man kommer få se storheten som ingen ser förutom A.D!
Det kommer behövas om vi ska vinna över ett boostat Oskarshamn som har allt att vinna mot 70miljoners truppen!
Dax att spelarna slutar med dumpa puck och gå rakt på mål istället för bakom och i sarghörnen.
Då är vi ändå bra men spelar vi dump så är vi världelösa.
Pralinen Lindbom ser inte det men ändå höjs han till skyarna av vår kravställande VD! Pinsamt
Idag är de dax att visa den lilla ynka ledarskaps förmåga du har… Få spelarna att släppa loss
Ge foppa en chans att visa sin revansch och för guds skull spela inte stakke…
Jag tror inverkan på/av Lindbom är minimal. han kan säkert pajja saker genom uselt val av spelare under match, men någonstans är skadan redan skedd. Han är den han är och jag tror inte han har förmågan att göra mer skillnad idag än någon annan dag under kvalet. Tärningen kastades för länge sedan.
Det Lindbom behöver efter denna match är en karatespark i röven så han flyger ut ur Garden för all framtid. En av de sämsta som har anställts i HV71 historia. T om Agne Bengtsson va bättre.
Det märks hur jäkla mycket det här betyder för honom. För mycket. Han har sett nervös och spänd ut hela säsongen. Respekt för allt hans jobb och att han lyckades tillslut. Men det räcker nu.
Nu behöver vi en ny huvudtränare att ta det här vidare. Det borde vara väldigt tydligt för alla. Som de säger i studion perfekt läge för Blomqvist att komma in och börja på ny kula.
Precis, man måste alltid skilja på yrkesrollen och människan.
Och bara för man misslyckats eller inte är duktig på sitt nuvarande jobb återspeglar det inte människan.
Nubben verkar också vara en glad skit som det säkert hade varit kul att ta en bärs och snacka med.
Men det har inte funkat med någon av dem, eller nuvarande ledning tyvärr.
Givetvis är det ett jäkla tryck i deras jobb, men samtidigt så måste ju de också känna att det inte gått speciellt bra?
Glad att han lyckades hålla oss kvar men nu är det dags att skiljas åt.