Tråden om Johan Lindbom

Så mycket som han ställt till med och överlägset den mest skyldiga till kaoset i HV.

Sjukt skönt för honom och för oss alla att det inte slutade med allsvenskan.

Vill inte höra honom nämna kontinuitet då det bara är ett sätt att rädda sig själv.

Han har nog ett HV hjärta men måste bort då han symboliserar allt som är fel i klubben.

Har en taskig magkänsla av att han blir kvar tyvärr i någon ledande roll.

Tror inte det finns någon inom HV som fixar att plocka bort honom helt ur organisationen.

Hjälper ju inte heller att vår tf ordförande avgudar honom, säger ju tyvärr allt om AD och om hans kompetens.

3 gillningar

Då tackar vi Lindbom för att han löste kontraktet för oss i år! Sen ber vi till gud att han inte är huvudtränare nästa säsong. Sov gött :blue_heart::yellow_heart::white_heart:

4 gillningar

Vågar nog säga att det inte var Lindboms förtjänst att vi klarade kontraktet, utan individuella spelare som gav sig fan på att dom inte skulle åka ut sista matchen. Lindboms coaching under kvalet har varit minst sagt intressant.

7 gillningar

Håller tyvärr inte. I en vacker värld funkar han som sportchef. Men i det yrket värvade han Kent Norberg, och som tf sportchef innan den senare tillträdde gjorde han ett par märkliga värvningar och förlängningar inför förra säsongen.

Kung sen 1995, Lindbom. Välj vad du vill göra och kör fullt ut! Men gör det i en organisation där ingen förväntar sig något av dig utifrån gamla meriter.

2 gillningar

Lindbom har visat under många år i Hv att han inte tar oss framåt utan steg bakåt hela tiden.
Så för HV71 bästa och för att han själv ska bli ihågkommen som den hjälte han blev 95 så måste det ta slut! Tror de flesta här inne har minst lika stort hjärta för Hv som Johan. Men ingen som har kontaktat mig om en roll i föreningen.
Kan man ju undra varför! Räcker inte med hjärta! Det måste vara kompetens!

4 gillningar

Tror AD ser Lindbom som en framtid enbart för att Lindbom är så enkespårig så det låter som han är tydlig och kravställande.

Men verktygen äger han inte. Men har man en inkompetent ordförande när det gäller hockey så blir det så att man manipulerar de som inte kan och framhäver sig som allsmäktig!

Lindbom hade alltså ca 50 matcher på sig att få ett lag på 70miljoner spela ett vägvinnande spel!
5-0 mot Oskarshamn tror jag AD ser som att nu har vi hittat det.

Jag kommer tappa all respekt för dessa män om de är kvar då de säger att alla vill HV71 bästa!
Bullshit rakt igenom! Det enda de vill är att synas med HV71 som arbetsgivare och den feta lönen.
Tror ni Lindbom hade fått vara kvar i ett företag där allt bara rasar mot Konken!

3 gillningar

1 år kvar och kommer inte självmant lämna. Frågan är vem som ska ta det beslutet. Får han fortsätta så lär klubben garanterat trilla ur med denna intetsägande och katastrof dåliga ishockeyn.

3 gillningar

Lindbom lyckades trots allt hålla ett bottenlöst stukat (minns 0-8 hemma) lag flytande och till sist lyckades han med den enda som räknades – undvika nedflyttning. Lindbom har förmåga att skapa lugn när det är totalt kaos. Lindbom som tränare är en Björn Borg-typ som repeterar grundslag från baslinjen, slag efter slag, fokus ska hela tiden ligga på att spela nästa boll.

Detta är faktiskt vad HV71 behöver under ett antal säsonger innan man byggt upp en grundtrygghet kan börja attackera nätet (för att fortsätta analogin till tennis). Tror det är viktigt att ha med den något tråkiga stabiliteten i tränarstaben även om Blomqvist skulle bli huvudtränare.

Gör varken vi eller klubben ska göra om misstaget att tro att vi kan bli ett topplag på en säsong och ett direkt gå för topp-placeringar och SM-guld. Det behövs lite tålamod. Bygg nu för att undvika kval och bygg upp stabilitet under ett antal säsonger.

1 gillning

Fast det går ju inte ha detta kattskit till grundspel som han varit ansvarig för i en eller flera säsonger till? :grimacing:

Nästa säsong är vi ännu mer sönderlästa om inget ändras.

2 gillningar

Blir Lindbom kvar så är det godnatt för HV71

2 gillningar

Har egentligen tagit semester nu från Forumet men av ren nyfikenhet så läsaer jag ändå.
Det är många här, ink mig själv, som vill ha bort ledningen som styrt under året.
Samtycker med alla.
Det som jag däremot inte riktigt är överens med många skribenter om är det som jag citerade in från MB’s inlägg. Det är många som skrivit samma sak så det är inget enskilt “påhopp” på MB utan en allmän reflektion;
Jag anser att MÄNNISKAN är väl så viktig i diskussionen om den “proffesionella yrkesrollen”!
Det är ju HUR Du är som människa som skiljer dig från andra, både i positiv och negativ sak.
Alla kan lära sig skriva, men alla kan inte förmedla kunskapen vidare.
Alla kan gå tränarskolan men alla kan inte förmedla det dom vill ha ut ändå.
Alla kan vara “bussiga” privat men inte förstå att det inte funkar i rollen som Chef.

Det är ju HUR DU ÄR som människa som gör att Du når fram med budskap, ideer och annat medans någon annan med samma skolade kunskaper INTE gör det!

En bra människa ser andra människor.
En mindre bra människa har inte förmågan att se samma sak.

Ett stort EGO, typ Zlatan, kan skapa sig utrymme och skapa sig fördel som enskild idrottsman.
Samma EGO fungerar garanterat inte på ledarskap.

Jag ser 3 saker på en bra människa som garanterat skapar en bättre ledare:
INSIKT.
INITIATIVE.
KARISMA .

Detta är TRE egenskaper som Du har som människa. Alla har det inte! Visst, man kan utbilda sig och bli bättre på vissa saker men insikt, Initiativeförmåga och karisma, det har Du som MÄNNISKA.
Du kan säkert ha någon av dessa men inte de andra men jag tror Du måste ha alla tre som människa för att bli riktigt bra!

Så att prata omYrkesroll och inte ta med vilken människa Du är i sammanhanget låter sig nog inte göras.

Detta innebär ju inte att man inte skall ha respekt för personen det handlar om och framför allt inte blanda in övriga personer i den personens närhet om det går fel eller att personen misslyckas i sin roll.

Tyvärr så tycker jag alla tre egenskaperna saknas hos ett antal i HV’s ledning.

4 gillningar

Svårt att veta vilken ben man ska stå på här. Karusellen med tränarbyten måste stanna upp någon gång.

Lindbom har visat sig kunna vinna guld som tränare. Det är inte många som har den meriten. Hans två senaste säsonger är svåra att utvärdera då han har fått ta över mitt under säsong.

Trots det tror jag iaf inte att han är ett namn för framtiden. 1 år till för stabilitetens skull? Ja kanske…

Jag anser det helt omöjligt att försöka trycka in Lindbom i ett nytt ombyggt HV71.

Finns ingen roll han skulle passa i efter att ha misslyckats i alla roller.

Är han kvar så påverkar han andra indirekt då han älskar stt bestämma och saknar självinsikt.

Se intervjun efter matchen igår och sen se intervjun med Filander.

Menar vi allvar med förändringar kan inte Lindbom vara kvar och AD ska inte få ta några beslut alls rörande HV71.

Jag tror att Lindbom vet att han är lika skyldig till Nubbens lagbygge och därför undvikit att sparka Nubben.

Samtidigt ser han att AD har honom som sin idol vilket gör att han kan påverka mycket och sen kuppas in även över nästa säsong.

Tyvärr ser han ut att lyckas. Blir så pinsamt när Lindbom snackar om kontinuitet och det enda målet är att han själv ska bli kvar.

Vi sks INTE ha kontinuitet med fel och inkompetententa personer. Absolut inte.

Får inte låta oss luras av dessa charlataner.

6 gillningar

Ja och nej. Med Lindbom i båset lyckades vi säkra kontraktet för andra året i följd.

Men det var inte premisserna när han tog över inför omgång 13. Det var slutspel som gällde, bara slutspel, egentligen hela vägen. Glöm inte att HV snackade fortsatt om slutspel när alla som fått godkänt i matte på lågstadiet insåg att det loppet var kört.

Så. Lindbom lyckades med ingenting. Med samma tankesätt hade man ju kunnat säga om Montén varit kvar, att han lyckats hålla HV kvar.

Låt oss inte glömma vad föreningen sa och vad resultatet blev. Glömmer vi, vilket HV-supportrar har en tendens att göra, så kommer de ansvariga köra på som om ingenting.

Nu när jag tänker mer på det är det så sjuuukt magstarkt av Lindbom att stå och säga efter slutsignal att vi måste satsa på kontinuitet och att gräset inte är grönare på andra sidan. Med tanke på allt han, Nubben och styrelse lovat oss fans.

Never forget, är vad som gäller för oss fans med andra ord.

19 gillningar

Jag vill stänga denna tråden igårkväll. Det borde kommit upp en banderoll från gräddplatserna som ledningen har med motmeddelandet: “det är redan fixat, Lindom är sparkad. Snart ryker resten”

2 gillningar

Blir ju extra sjukt när den som säger det eg är chef för sin egen chef. Korrupt.

3 gillningar

Lindbom med övriga ska va nöjda över att truppen checkade in igår. För hade dem inte gjort det så hade vi varit en HA förening efter 60 min. Det krävdes liksom en gedigen laginsats för att det inte skrika ännu mer fiasko. Men den svåra eller enkla logiken, beror hur man väljer att se det kommer inte Lindbom varken vilja se eller ta åt sig. Så mörkt är det. Och det är fanimej helt skrämmande att en sådan har 100% mandat.

2 gillningar

Säger inte att du har fel om Lindbom men never forget måste i sånt fall gälla hela vägen. Han tog ett guld som tränare. Om det nu var en slump så måste även det gälla allt annat.

Jag var emot sparkandet av Samuelsson/ Stillman. Vi kan inte hålla på såhär. Avgå alla efter varje eller varannan säsong.

Men visst. Ska alla kickas ut nu så kanske vi kan vara överens om att ge dom som kommer in gott om tid. Så vi inte sitter här nästa vår och säger avgå alla igen.

4 gillningar

Problemet är att vi inte haft en enhet som fungerar. Då menar jag enheten: SC, KD, HC

De har inte lirat ihop. Senast det hände var möjligen 2017. Som Sanny sa: man måste välja om och sedan måste alla gå åt samma håll. Då krävs ett spelsystem, värvningar, coachning, träning, att allt går åt samma håll. Nu har vi haft hela havet stormar och/eller avsaknad av allt.

När vi har något som lirar. DÅ kan vi skapa kontinuiteten som är av godo.

2 gillningar

Daggen Eriksson är inne på samma sak i Rinksidepodden gällande Lindboms svamlande om kontinuitet.

Helt meningslöst att snacka om kontinuitet innan man satt rätt personer i ledande positioner är Daggens input.

Där är vi definitivt inte, tvärtom. De vi har på ledande positioner är direkt skadliga för föreningen. Att då ha kontinuitet eller ens snacka om det är rent självmord.

Alla ser att snacket om kontinuitet bara är ett sätt att rädda sitt eget skinn. Man vägrar se sin begränsning och inkompetens och är beredd att köra föreningen i botten bara man får vara kvar.

Vi måste stoppa detta till varje pris. De inblandade kommer aldrig att se detta och agera för klubbens bästa. De ser sig som untouchable.

14 gillningar